• Ik wordt er dus gek van. Echt bijna iedereen van mijn klas spiekt, echt bij elk fucking vak. Ik bedoel maar, hebben ze dan geen greintje zelfrespect?
    En wanneer ik dan zeg dat ik nog nooit gespiekt heb kijkt iedereen me zo aan met van die grote ogen alsof ik een of andere ziekte heb. Ik buis nog liever dan te spieken, dat durf ik gewoon niet, je kloot alleen jezelf ermee.

    Wat ik me nu dus afvroeg, zijn hier ook mensen die wel eens spieken? Of is het gewoon zo vreemd dat ik dat echt nog nooit gedaan heb?
    En wat vinden jullie zelf van spiekers?

    Edit: ik ga het hier nog maar eens herhalen, voor de mensen die constant over het woordje 'zelfrespect' moeilijk zitten te doen. Ik vind dat je geen zelfrespect hebt als je bij andere mensen gaat spieken die er wél hard voor gewerkt hebben. Dat is mijn mening. Ik ben namelijk zelf al in de problemen gekomen doordat andere mensen bij mij hadden gespiekt en nu heb ik een hekel aan mensen die spieken.
    Ik zie het net alsof je een paard een jaar lang traint, en dat er dan voor de wedstrijden iemand anders op gaat rijden en de eerste prijs haalt, dan heeft die persoon zijn/haar prijs ook niet op een eerlijke manier verdient aangezien jij dat paard een jaar lang hebt getraind (ok misschien een dom voorbeeld, maar ik kan het niet beter uitleggen).
    Dat is gewoon mijn eigen mening over spieken, nu vraag ik naar die van jullie, maar daarvoor hoef je niet alsnog mijn neus bijna af te bijten. (cat)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 15:15 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik heb een paar keer gespiekt bij Nederlands toen ik niet had geleerd, had ik alles aan de binnenkant van mijn hand gezet.
    Zo leek het net alsof ik naar mijn nagels keek..


    El Diablo.

    Ik heb twee keer gespiekt bij hardware omdat ik er toen niet voor geleerd had. Voor de rest nooit gedaan, maar ik vrees dat je ermee moet leren leven dat mensen spieken. Als ze dan uiteindelijk hun proefwerk niet kunnen, is dat hun probleem.


    Take me to wonderland

    Bij mijn klas is het ook zo erg....
    Zelf spiek ik heel af en toe bij mijn vriendin als ik het echt niet meer weet, maar over het algemeen ben ik er tegen. Zo zat er vorig jaar een meisje bij mij in de klas die nog wel eens bij mij wou spieken, maar daar had ik echt geen zin in. En ik moet toegeven dat sinds ik nu in het 3de jaar zit, ik wel vaker spiek dan in eerdere jaren.
    En wat ik eigenlijk best erg vind: In mijn klas worden er nog wel eens gewoon toetsen gestolen... Daar ben ik echt tegen, maar ik heb nog wel eens de mogelijkheid om een toets in handen te krijgen. Ik doe er dan altijd niks mee, maar als ik ze net voor de toets te zien krijg, kijk ik toch wel altijd even. Het gaat mij erom dat je er zelf voor leert en niet afhankelijk bent van anderen.


    Stenenlikker

    Ik spiek niet echt. Dan ben ik steeds bang dat ik betrapt word en een 1 kan ik zeker niet gebruiken. Ik heb het eigenlijk ook niet echt nodig, ik leer snel uit mijn hoofd. Ik schreef vroeger wel eens een woordje op mijn hand. Of dat als het nog weg lawaaierig is in het begin van de toets dat je snel de antwoorden van vraag een met elkaar deelt.


    I still think of the guitar bible.

    Ik heb 1x in mijn leven een hele toets Grieks overgeschreven van een vriendin. Echt, voor mijn gevoel, letterlijk. Alleen somehow had ik een hoger cijfer...
    Maar ik ben veel te schijterig om te spieken.


    I am an idiot, I move.

    In de 2de klas heb ik geloof ik heel veel gespiekt. Vooral bij Frans. Maar niet bij alles.


    You are beautiful, you are love.

    In de tweede en derde heb ik veel gespiekt bij natuurkunde, puur omdat ik dat gewoon echt niet kon. Maar nu doe ik het nooit meer; ik heb ook geen natuurkunde meer dus dat scheelt. :Y)
    Maat inderdaad; je hebt er alleen jezelf mee.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    In de tweede heb ik bijna alles gespiekt, vooral veel op mijn polsen geschreven waar armbandjes overheen waren, een blaadje onder mijn stoel leggen of in m'n tas, blaadje in de atlas of gewoon overkijken bij m'n buurvrouw. Ben er niet bepaald trots op, maar ja. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Nooit gespiekt,
    Maar ik vind het niet erg als iemand het doet. Ze doen het lekker zelf en komen ook vanzelf in de problemen:Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik houd niet van mensen die spieken, verkloot dan gewoon een toets en kom er eerlijk voor uit dat je er niet voor geleerd hebt. Zo heb ik het jaren lang gedaan, slechte cijfers halen, maar wel mezelf elke dag opnieuw aan kunnen kijken in de spiegel omdat ik nog nooit heb gespiekt. Ik ben liever eerlijk en faal dan.


    Bad decisions make good stories.

    Ik spiek eigenlijk alleen bij Frans, als we woordjes moeten leren en ik er een paar niet weet. But yeah, ik vind het een beetje raar om gelijk te gaan zeggen dat mensen die spieken geen zelfrespect hebben.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik schrijf soms een paar woordjes op mijn hand met Spaans...Maar daar moeten we ook veel te veel voor leren en ik vind het niet zo'n belangrijk vak.. maar bij de belangrijke vakken zoals Nederlands, Wiskunde en Engels spiek ik niet. :')


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    In de brugklas was het min of meer een ritueel van mij en de mensen die zich tot twee meter om me heen bevonden om aan het eind van het proefwerk nog even alles te bespreken :'D. Om een of andere reden was spieken toen veel makkelijker dan nu... Ik heb me er nooit voor geschaamd, zou niet weten waarom. Niks mis mee om te checken of jij en je buurman/vrouw dezelfde antwoorden op de multiple choice toets hebben, als je het mij vraagt.
    Ik spiek wel veel minder tegenwoordig, gewoon niet nodig. Momenteel zit ik in mijn stamklas naast een meisje die tijdens een proefwerk zo snel als ze het antwoord opgeschreven heeft, het proefwerk over haar antwoordenblad trekt. Komt zeer paranoïde over. Vind ik verschrikkelijk irritant, omdat ze het (in mijn ogen) gewoon niet gunt om een hoger cijfer te halen. Als ik nou nooit zou leren en alleen haar het werk zou laten doen, tja, da's een ander verhaal. Maar wat zij doet is voor mij hetzelfde als geen pen uitlenen of een blaadje geven als jij er geen hebt. Skeer.


    i put the fun in funeral

    Ik heb een keer bij geschiedenis gespiekt op een blaadje in mijn tas. Daarna stopte ik, net zoals iedereen, legaal formules in mijn grafische rekenmachine.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    ooit tijdens een spreekbeurt iets op mijn nagel getekent een jaartal geloof ik xD verder niet


    Dont say why me, say try me