Wat iedereen zegt (:
Dat plekje achter je oren is idd even wennen, als je er over een week nog steeds last van hebt, zou ik maar even langs de opticiën gaan, want dan kan het dat je bril te strak zit. Toen ik mijn bril net had, ging ik zo ongeveer elke drie dagen langs de opticiën. Dat zat hij te strak, dan zakte hij weer steeds af, dan stond hij scheef... Maar uiteindelijk zit hij toch perfect (:
En de hoofdpijn is inderdaad omdat je ogen er aan moeten wennen. Wat Ancore zegt (beginnen met je bril weinig dragen en langzaam opbouwen) zou ik je echter afraden; zo duurt het ontzettend lang om eraan te wennen. Als je hem gewoon de hele tijd draagt, ben je er ook veel sneller aan gewend. Mijn moeder is laatst overgestapt naar een multivocale bril en in het begin werd ze er ook helemaal gek van, alle sdraaide en ze kreeg verschrikkelijke hoofdpijn, maar op aanraden van haar opticiën heeft ze haar bril echt de hele tijd opgehouden en dat hielp echt: na een week had ze nergens meer last van, terwijl dit veel langer geduurd zou hebben als ze er langzaam aan zou gaan wennen.
"You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood