• Voor kerst begint. Ik word thuis echt helemaal gek. Mijn ouders worden altijd boos omdat ik teveel boven zit, altijd sarcastische opmerkingen maak. Maar het is zo oneerlijk, want ze denken dat ze zelf helemaal goed zijn en alles kunnen. Mij complimenteren ze nooit, ik doe alles fout. Altijd zeuren. Ik moet alles doen thuis. Ik kan gewoon niets. Dat laten ze zien.
    Maar mijn broertjes zijn beide geweldig. Ze luisteren altijd, ze hebben goede cijfers op school (mijn ene zit op de basisschool, maar is gewoon slim en de andere zit op KB en dat is een niveau te laag voor 'm), R. is goed in techniek, kan alles met de computer en dan hebben we J. onze nerd thuis, die weet alles, en die praat maar door. En hij is de liefste thuis, hij doet alles blabla.
    Ik hinder me er zo aan dat mijn ouders altijd doen alsof ik niets kan. Kom op, ik doe ook gewoon mijn best, maar ik heb laatste tijd echt een kutperiode gehad thuis (Moeder in 't gips - ik moet thuis alles doen, tante borstkanker andere tante overleden, papa gevallen) en ze doen net alsof ik niets kan. Want het enige wat ze doen is zeuren, en tja dan ga ik ook gewoon chagrijnig terug doen.
    Oh en mijn moeder noemt altijd een arrogant egoïstisch meisje. Nou, zij is zelf de egoïstische.Ze denkt alleen aan zich zelf wat haar het beste uitkomt. En ik weet dat je niet zo over je moeder moet praten, maar ik ben het zo zat.
    En ik weet zo niet wat ik eraan moet doen. Weet iemand iets? En ik heb vandag nog proberen te praten, maar 't lukt niet met ze.. Ze doen nu alsof er niets aan de hand is.. En daar erger ik me nog het meest aan.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2011 - 18:40 ]


    live the life you love

    Dat is kuwt.


    Are you lost?

    Zeur maar lekker
    Good Luck with Everything


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Flickerman schreef:
    Zeur maar lekker
    Good Luck with Everything

    Ja thanks.. I need that.


    live the life you love

    *boks* Welkom in de club.
    Veel kan je er uiteindelijk niet aandoen. Als je boos wordt, wordt het erger. Als je het negeert gaan ze daar ook over zagen. It's hopeless.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Probeer met je ouders erover te praten, en zeg hoe je je voelt. Misschien helpt dat? Veel succes! <3


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Mja, ik herken het wel een beetje, er valt niet veel aan te doen.
    Geloof het of niet, het heeft ook te maken met een fase waar jij in zit en het gaat dus weer over. Ik weet dat je daar nu niks aan hebt, maar ja :')
    Sterkte/succes ermee.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Tranquilla schreef:
    Probeer met je ouders erover te praten, en zeg hoe je je voelt. Misschien helpt dat? Veel succes! <3

    Er valt echt niet over te praten met mijn ouders. Dat is het verschrikkelijke.


    live the life you love

    Wacht, dit staat in mijn DUF-boektijdschrift:

    DE ZONDEBOK: lekker afreageren.

    Laura is thuis het pispaaltje. Haar ouder, maar ook haar broers vinden haar 'onhandig, lui en moeilijk.' Na de vakantie moet ze op huiswerkbegeleidin. 'Daar zullen ze jou eens stevig aanpakken.' Inmiddels voelt Lotte zich erg verdrietig en eenzaam. Ze gelooft dat het echt allemaal aan haar ligt. Maar eigenlijk speelt er iets anders: haar moeder is erg onzeker en heeft het veel te druk op haar werk.

    De ''zondebok'' is het gezinslid dat de schuld krijgt van dingen die misgaan in een gezin. Door een iemand de schuld te geven, hoeft de rest niet te twijfelen aan zichzelf en na te gaan was zijzelf anders kunnen doen. Zo hoeven ze zich niet rot te voelen. Zij kunnen er immers niets aan doen?

    TIP! Don't take the blame!
    Bedenk steeds opnieuw dat er allerlei dingen in jullie gezin gebeuren waar jij helemaal niets aan kunt doen. Jij hoeft je er dus zeker niet verantwoordelijk voor te voelen. Zeg het als je het oneens bent met wat je broer, zus, vader of moeder over je zegt: kom voor jezelf op!


    Ik had dit een tijdje geleden gelezen en moest meteen aan jou denken. Misschien dat je er wat aan hebt(:

    [ bericht aangepast op 25 dec 2011 - 9:57 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik heb geen idee wat je eraan kan doen, want ik heb thuis precies hetzelfde probleem

    [ bericht aangepast op 25 dec 2011 - 10:00 ]


    Olive