• Hallo!


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    Graymark schreef:
    IK BEGRIJP NIKS MEER VAN PLL. SPENCE. WATCHA DOIN?


    Ahh, met het eindbeeld?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Staat ook op mijn profiel (:


    Je hebt dezelfde theme als mij ongeveer haha :'D 'k ga je zo volgen!


    Rise and rise again until lambs become lions

    Bhihihi hoi ^^


    Say you love me, and the silence will set you free.

    Leuke nieuwe functie opeens ^^


    Say you love me, and the silence will set you free.

    Hey


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Hai.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ugh. Ziek. -.-"


    Deep inside, I've never felt alive

    Nomen schreef:
    Ugh. Ziek. -.-"

    Ahw. *beterschaps-hug*


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    LadyCeliac -> xSkinnyGirl


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Het verhaal start wanneer Clary en haar beste vriend Simon naar de Pandemonium Club gaat, een club voor mensen van alle leeftijden. Alleen lopen er niet enkel mensen rond in die club…
    Als Clary plotseling een moord meemaakt waarvan blijkt dat alleen zij die kon zien, verandert haar leven volledig.

    Bril.
    De bril representeert Simon, Clary’s beste vriend sinds… eeuwig. Hij wordt helemaal in het begin van het verhaal beschreven als een jongen met donkerbruin haar, donkere ogen en een bril; alsof hij onderweg was naar een schaakclub. Persoonlijk stelde ik me hem in het begin een beetje voor als een nerd, maar in de loop van het verhaal veranderde dat wel…

    Runentekens.
    De drie mensen – Isabelle, Jace en Alec - die de moord begingen hadden allerlei vreemde tekens op hun lichaam. Dit waren runentekens, tekens die schaduwjagers op hun lichaam hebben om zo verschillende ‘wapens’ te beheersen. Schaduwjagers zijn uitverkorenen die half mens zijn, half engel. Het zit in hun bloed en er wordt over ze gezegd dat ze uitverkoren zijn door Engel Raziël. Je zou kunnen zeggen dat dit de god is waarin zij geloven. Schaduwjagers zijn mensen die getraind worden om demonen te vermoorden. Er bestaan hier enorm veel soorten onder.

    Ring.
    De ring stelt Jace Wayland voor. Hij is zo een beetje de ‘perfecte’ jongen van het verhaal en is een schaduwjager die waarschijnlijk al het meest demonen heeft vermoord in zijn leeftijdsgroep.
    Jace is één van de hoofdpersonages en hij is ook degene die Clary alles uitlegt over de schaduwjagerswereld, hun geloof en demonen. Jace is sarcastisch en op het eerste zicht heel mysterieus.
    De ring stelt eigenlijk ook iets anders voor. Er staat een W in gegraveerd, waarvan wordt aangenomen dat hij voor Wayland staat, Jace’ familienaam. Het heeft niet echt een grote impact op het verhaal maar de betekenis ervan speelt wel een grote rol in de rest van de serie. Ik kan er niet teveel over zeggen aangezien ik dan de rest van het verhaal verklap.


    Levensbeker.
    Nadat Clary samen met Jace terug naar het appartement waar ze woonde ging om de boel te onderzoeken, werden ze uitgenodigd om binnen te komen bij Madame Dorothea, een vreemde vrouw die beweerde dat ze helderziend was. De vrouw vertelde dat Clary’s moeder ook een Schaduwjager was, die nu trouwens was ontvoerd.
    Op een gegeven moment ontdekte Jace dat Dorothea een Poort in haar appartementje had, een deur waardoor je naar elke plek kan gaan waar je maar aan denkt. Als Clary hier in een opwelling doorheen loopt, belanden zij en Jace bij het huis van Luke, een vriend van Clary’s moeder die ze al heel haar leven kent.
    In het huis van Luke treffen ze vreemde voorwerpen aan en plotseling komt Luke samen met twee andere mannen het huis binnen. Als Clary en Jace later weer naar het Instituut, een plek waar Schaduwjagers terechtkunnen als ze zich in de normale wereld bevinden, gaan, verteld Hodge hen over de Cirkel, omdat de twee vreemde mannen daar lid van waren geweest. Hodge is Jace’, Isabelles en Alecs mentor.
    De Cirkel was een vereniging die Valentijn stichtte tegen de Akkoorden, een soort van wet die werd opgesteld tussen de benedenlingen en de Schaduwjagers. Onder benedenlingen kunnen vampiers, elfen en weerwolven verstaan worden.
    Valentijn zorgde er samen met zijn Cirkel voor dat er een opstand ontstond en kreeg één van de drie Levensinstrumenten in zijn handen, instrumenten die Engel Raziël aan de Schaduwjagers had geschonken. Valentijn had de Levensbeker, waar Jonathan lang geleden Raziëls bloed uit had gedronken en zo de allereerste Schaduwjager werd. Met de Levensbeker zouden nieuwe Schaduwjagers gevormd kunnen worden. Het enige probleem was dat de Levensbeker bij de dood van Valentijn in een brand verdwenen was.

    Tekenblok.
    Clary wordt over het algemeen beschouwd als een heel artistiek persoon. Ze houdt net als haar moeder enorm veel van tekenen en schilderen en verliest zich hier dan ook in.
    Haar talent voor tekenen heeft zowel in het eerste boek als in de rest van de reeks een belangrijke rol.
    Op haar verjaardag, een paar dagen na het voorval in de Pandemonium Club, gebeurt er iets waardoor ruzie heeft met Jace en Simon, die ondertussen ook al helemaal ondergedompeld zat in de wereld van de Schaduwjagers.
    Clary bladerde door haar tekenboek, totdat ze op en gegeven moment over een tekening van Jace streek waar ze hem met vleugels had getekend. Het vreemde was dat het voelde alsof de tekening echt was.
    Onbewust had Clary runen in de hoek van de tekening getekend, en hierdoor kwam ze erachter dat voorwerpen in tekeningen verstopt konden worden, iets wat haar moeder met een heel belangrijk voorwerp had gedaan…

    Tarotkaart.
    Ondertussen vermoedde Hodge dat de Cirkel zich weer aan het hervormen was om Valentijns werk af te maken en dat ze op zoek waren naar de Levensbeker, die volgens Clary toch niet vernietigd zou zijn in de brand.
    Wanneer Jace en Clary bij Madame Dorothea waren, had de vrouw hun toekomst voorspeld met tarotkaarten. Clary had de Aas van de Bekers getrokken, een kaart die symbool stond voor de liefde.
    Aangezien Clary’s moeder deze kaarten had geschilderd, vermoedde ze dat de beker die op die kaart had gestaan de Levensbeker was en dat hij helemaal niet verbrand was. Dat zou de reden zijn waarom de Cirkel weer samenkwam: om de Levensbeker te pakken te krijgen en hiermee een leger te vormen om Valentijns werk voort te zetten.
    Of de Schaduwjagers de Levensbeker te pakken zullen krijgen? Dat moet je zelf ontdekken…

    Cilinder.
    Tot slot is er nog de cilinder, een voorwerp dat alle Schaduwjagers bezitten. Het wordt gebruikt om runen mee te tekenen en heeft voor Clary’s personage een belangrijke waarde naar het eind van het verhaal toe.

    DOE JOE GAIZ UNDURSTEND TIES?


    help

    And no support again. Awesome.


    help

    Ik kijk PLL filmpjes, sorreh ;3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Maar ik heb echt hulp nodig. D:

    Ik heb iemand nodig die Stad van Beenderen nog niet heeft gelezen, want mijn moeder biedt geen steun.


    help