• constand krijg ik een witte pagina te zien met reclame (ookal ben ik Goldmember) waarbij de melding staat:

    er is een foutje in onze database, we proberen het zo snel mogelijk op te lossen.

    zijn er meer mensen die dit krijgen het is echt storend.
    echt elke pagina moet ik 2x laden voor ik op de juiste pagina kom.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik doe een opleiding Informatica. Ik word later dus een Programmeur of iets in die richting :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Ik doe een opleiding Informatica. Ik word later dus een Programmeur of iets in die richting :Y)
    awesome mijn ouders hebben een computer reparatie bedrijf maar doen ook uitlevering van servers en shit dus krijg er een hoop van mee voor zover ik die taal begrijp haha


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Rutger is achter de schermen vast en zeker bezig om meer RAM / processor kracht in te kopen. En anders veranderd hij instellingen zodat het allemaal sneller werkt / optimaliseert hij de database / past hij de .PHP bestanden aan :Y)

    Dat kan ik ook wel gebruiken! But.. what's the use of that als de site op een externe server draait? Ik ben dom maar wel nieuwsgierig :]. Tenzij... je de site op je eigen server draait. Ugh, too tired to think, er komt waarschijnlijk crap uit m'n mond. Niet letterlijk, I'm not into that kind of thing.
    En als er inderdaad wat fout gaat tussen de client requests en communicatie naar de database zou ik in eerste instantie ook aan de php shizzle fadizzle denken. But once again, I ain't a pro or something.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Dat kan ik ook wel gebruiken! But.. what's the use of that als de site op een externe server draait? Ik ben dom maar wel nieuwsgierig :]. Tenzij... je de site op je eigen server draait. Ugh, too tired to think, er komt waarschijnlijk crap uit m'n mond. Niet letterlijk, I'm not into that kind of thing.
    En als er inderdaad wat fout gaat tussen de client requests en communicatie naar de database zou ik in eerste instantie ook aan de php shizzle fadizzle denken. But once again, I ain't a pro or something.

    Ik gok dat Rutger de website en databaste laat hosten. Is makkelijker, betere support en het is flexibel. Hierdoor kan Rutger zelf bepalen hoeveel RAM hij neemt, hoeveel opslag er is, welke processor wordt gebruikt en allemaal dat soort shit.
    Natuurlijk kan hij het vanaf zijn eigen huis runnen, maar dan zou hij niet opzoek gaan naar een andere host / naar een andere host gaan (wat hij dus nu wel heeft gedaan). :Y)

    Verder hoeft het niet perse iets te zijn in de PHP bestanden. Daarmee bedoelde ik meer dat hij kon kijken of hij de database verbindingen niet kon optimaliseren. Het kan ook puur liggen aan dat de machine waarop de database draait de requests gewoon niet aan kan. Server en database draaien vaak op dezelfde machine, waardoor dus die problemen ontstaan als het te druk wordt.

    Quizlet zelf, als het geen database connecties had, zou best snel kunnen zijn ook al wordt de database overdonderd met verzoeken. Het probleem is alleen dat (bijna) overal op Quizlet op een of andere manier de database wordt gebruikt. Elke functie hier op Quizlet gebruikt de database en daardoor wordt deze nu eenmaal vaak aangeroepen, waardoor die het druk krijgt :Y)
    Hierdoor wordt Quizlet zelf ook langzaam, want die moet wachten op de Database. En als die niet antwoordt krijg je een "Oepsie".

    Volg je het nog een beetje?

    [ bericht aangepast op 26 feb 2013 - 23:26 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wait. Kun je bij een externe host serieus enige mate van invloed uitoefenen op de hardware? I didn't know that. Ik neem aan dat zoiets alleen kan bij grotere hosts en geen eenmanshostjes.
    En inderdaad, that's right, dat lijkt me niet dat 't opgaat als je thuis je server hebt lopen.
    Well, wat ik me afvraag: hoe kun je je databaseverbindingen optimaliseren in de praktijk in dit geval? Ik neem aan dat we 't dan zegmaar hebben over de communicatie tussen PHP en MySQL, correct me if I'm mistaken XD.
    En komt het ook wel eens voor dat requests worden gegroepeerd en naar twee of drie verschillende databases worden gestuurd en afhankelijk worden afgehandeld? Dan probeer ik te denken in de geest van iemand in een fabriek die zowel aan de lopende band producten moet oppakken en vervolgens in kartonnen dozen moet doen. Als je een persoon hebt die producten oppakt en een ander die producten in de doos doet ben je veel sneller klaar en heb je minder gauw te maken met een werknemer met een burn-out.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2013 - 8:37 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan DarkSavior. Dank voor de heldere uitleg (Y)


    Dit is mijn signature...

    Rutger schreef:
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan DarkSavior. Dank voor de heldere uitleg (Y)

    No problem :Y)

    @Sam,
    Ja, je kunt, als je bij een goede host zit en dus inderdaad niet bij een eenmanszaakje, zelf bepalen wat er in je server zit. Dat kan natuurlijk ook als je het thuis doet, maar ik denk niet dat je internetaanbieder blij wordt van je bandbreedte gebruik. Ze zouden daar nogal wat problemen mee hebben.

    Hoe kun je database verbindingen optimaliseren, goede vraag en ja het gaat over de communicatie tussen PHP en MySQL (Als dat is waarop de database draait, er zijn meer mogelijkheden, maar het meest gebruikte is toch wel MySQL).
    Je kunt het optimaliseren door in een keer alle informatie op te roepen, i.p.v. dat stap voor stap te doen. Dat je dus 1 keer verbinding maakt met de database en dan alle informatie die je nodig hebt aanroept. In plaats van dat telkens weer te doen. Probleem hiervan is dat het nogal onduidelijk voor jou als programmeur kan worden. Je kunt het overzicht kwijt raken door de variabelen die je alvast moet aanmaken en later pas gebruikt.

    Wat jij zegt is Load balancing en is inderdaad mogelijk. Probleem hierbij is dat de host dat ten eerste moet ondersteunen, je het perfect moet inrichten en op alle 2 / 3 server dezelfde data moet komen te staan. En elkaar ook telkens update als er een verandering komt in 1 van de databasen. Dat kan een probleem worden als iets niet goed is ingesteld en daarbij kost het een redelijke hoop geld.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2013 - 11:15 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Lillia66 schreef:
    Oepsie!
    Er is momenteel een probleem met de database. We zullen dit zo snel mogelijk proberen op te lossen!

    Echt overal waar ik op klik, steeds komt dat ^ er te staan ): ik moet alles twee keer laden en de tweede keer laad het, als het dan al laad, heeeeeeel sloom (het duurde uren om alleen bij dit topic te komen) rottige database

    (sorry voor de enorme, niets toevoegende, zeur reactie)


    •*• Lululu •*•

    In de ochtend heb ik er nooit last van maar om 8-7 uur begint de hell weer!!


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    DamnBieber schreef:
    In de ochtend heb ik er nooit last van maar om 8-7 uur begint de hell weer!!

    *7-8
    En ja dat komt omdat het dan druk wordt. Lees het topic eventjes, ik leg het niet voor niks zo duidelijk uit.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Weet je wat het kutte nu is. Rutger leest dit blijkbaar en de eerste dag dacht ik van; mensen moeten niet zo zeuren, dit soort dingen gebeuren nou eenmaal als er iets nieuws is. De tweede dag vond ik wel irritant worden en de derde dag, waarop het alleen maar erger wordt, word ik gewoon chagrijnig. Spoiler tags? Ja! Natuurlijk, laten we die gelijk maken! Quizlet loopt vast en geeft steeds foutmeldingen? Ooh, laten we daar maar niet op ingaan en iets anders doen, want zo belangrijk is dat toch niet. Met een nieuwe server komen verantwoordelijkheden, los het gewoon op, ugh.


    Your make-up is terrible

    De ironie, hij hield er net 5 minuten mee op, klik ik dit topic aan, begint 'ie weer :Y)


    Let it come and let it be

    *Clicks on this topic* *Database error message pops up*


    No growth of the heart is ever a waste

    quizlet is me hier nu zodanig mee aan het frustreren dat menig dingen door de kamer gevlogen zijn en mijn hand en de muur nu ruzie hebben...

    telkens komt t als ik een post plaats en ik word er gek van


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    ik wordt er zo niet goed van he,,
    iedere keer na 19:00 uur in de avond krijg ik die stome database ding...
    hij slaat je hoofdstukken niet op,
    hij is zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag als maar kan.
    hij doet vet lang met laden..
    jemig,, nog ff ben ik oma...
    blah.....
    hoop dat het echt snel wordt gefixed, vind jammer dat er stomme kleine foutjes nu in zitten.
    ik word gewoon shagoo op me zelf..
    heb me zelf nu maar even aangeleerd om een backup te maken op me eigen pc, want anders kan ik over een paar min weer alles opnieuw typen....

    hoop dat alles echt snel gemaakt is....
    dat alles niet meer zo traag is en dat hij niet meer lang moet denken.

    alvast bedankt..

    sorry maar ik moest gewoon ff piewen....


    Enjoy the little things in life, because one day you wi