Hashirama schreef:
(...)
Okay, zou je bovenstaand verhaal willen verduidelijken met een concreet voorbeeld? Dus bijvoorbeeld het hoe in een keer verbinding maken met een database en dat vertalen naar metaforen waar any idiot mee uit de voeten kan . Ik ben iemand die in beelden denkt *awesome face*
Ik neem aan dat het voordeel is van informatie stap voor stap aanroepen dat je sneller problemen kan traceren, als daarvan sprake is. Of is dat niet de reden dat zoiets stap voor stap gebeurt? If not, then what is?
Okay, I see. In welke gevallen is het geschikt om gebruik te maken van 'load balancing' en in welke gevallen absoluut niet? Want als iets dat op papier mooi klinkt maar in de praktijk niet praktisch/haalbaar is kom je niet veel verder, lolz.
Uuuhm, duidelijker maken hoe je alles in een keer doet? Nou over het algemeen doe je het in meerdere stappen om zo een duidelijk overzicht te hebben. Zo kan je, als er iets fout gaat, het snel opsporen (en PHP geeft vaak wel een melding op welke regel het mis gaat
) en het is gewoon erg overzichtelijk voor jezelf.
Als je alles achter elkaar zet zou het er ongeveer zo uitzien -zoekt een PHP script voor je-:
$username="root";
$password="usbw";
$database="quizlet";
mysql_connect('127.0.0.1:3307',$username,$password);
mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database" );
$order = "SELECT * FROM forum ORDER BY id";
$GetAllOpslag= mysql_query($order);
Nu heb ik dus 1 value opgeslagen die ik later kan gebruiken. Als ik meerdere van dit soort aanroepen moet doen door het script heen, zou ik dat allemaal aan het begin van het script kunnen doen en later pas gebruiken door de variable te pakken en te gebruiken. Dit stukje kwam trouwens uit een scriptje om meerdere dingen te zoeken (tenminste zo heet het bestand). Ik heb natuurlijk niet de echte Quizlet database in mijn handen. Ik heb er eentje nagemaakt waarvan ik denk dat het klopt.
En load balancing, uhm, dat is vooral handig als je echt echt veel gebruikers hebt. De server zou het aantal gebruikers en visitors van Quizlet makkelijk kunnen afhandelen, hij heeft hooguit wat meer RAM nodig / een processor upgrade. Pas als 1 server alleen het amper tot niet meer aan kan, moet je gaan denken aan load balancing. Dan kunnen je namelijk met 2 of meer servers alles opvangen en verwerken, wat natuurlijk veel beter is. Het is wel haalbaar, want ik heb zelf vorig jaar nog moeten load balancing servers opzetten, maar het is echt moeilijk en irritant werk.
[ bericht aangepast op 28 feb 2013 - 8:53 ]
I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.