IK heb al verschillende ongelukken gezien van dichtbij en ook zelf meegemaakt. Zoiets is erg shoquerend, maar helaas gebeurd het vaker dat een mens achter een stuur een hartaanval krijgt of dat je zoiets meemaakt.
De ergste was toch toen een meisje met oversteken geschept werd door een auto en met haar gezicht recht op de vooruit terecht kwam, waardoor de ruit brak en haar gezicht en oog vol scherven zat. Was ook erg grillig om te zien.
Zelf is een vrouw in 2007 met 90 Km/h op m'n deur ingereden aangezien ze ons niet had zien afdraaien op de hasseltse buitenring. En in plaats ons voorbij te schieten aan de linkerkant, schoot ze de pechstrook op waar we reden. Zo stom daar, je hebt dan de rijbaan met 2 banen, dan fietspad, dan pechstrook, dan opritten van de huizen en we sloegen dus af om bij vrienden langs te gaan. Tja, dat mensje was te druk met telefoneren en had dus niet gezien dat we afdraaiden. Met gevolg 3 dagen verlamd en een jaar revalidatie.
Oja, pas ook nog zoiets. Daar was ik echt van verschoten. Het was druk op de baan, zowel voor beiden richtingen. De auto voor ons wilt het straatje inslaan. Die moest dus naar links, maar door de tegenliggers stond hij al uren te wachten omdat hij dus niet kon. Op een gegeven moment ziet die man zijn kans en schiet ertussen door plankgas te geven. Wat denk je, komt exact op dat moment een scooter aan (fietspad is voor 2 richtingen, dus hij had die in zijn haast niet zijn naderen aangezien die uit dezelfde richting als wij kwamen) Frontaal erop. Ik heb nog nooit een scooter met 2 mensen erop zien vliegen. Gewoon puur toeval dat het sjuust mekaar frontaal boenk erop zat. De jongen had niet zo heel veel, maar dat meisje achterop, heeft dus een behoorlijke klap gekregen tegen haar been doordat ze achterop zat. Daar was ik ook echt ondersteboven van, gewoon omdat wijzelf het ook gewoon niet zagen aankomen, die scooter was daar opeens. Gewoon zo puur toeval dat ze precies op exact datzelfde moment daar reden.
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”