• Owkay, ik ben dus niet heel goed in Engels. Grammatica en woordjes/ zinnetjes leren gaat wel, maar dingen als brieven schrijven, gesprekjes voeren, luisteropdrachten, leesteksten etc. lukken me echt niet. Ik weet niet waarom, maar ik kan gewoon niet hoger dan een zesje halen...
    Dus ik vroeg me af, heeft iemand tips om mijn Engels te verbeteren, en dan vooral spreek en schrijfvaardigheid?
    Alle hulp is welkom ^^


    Carpe Diem ~ Live Laugh Love

    Schrijfvaardigheid....dat kun je misschien doen door veel te lezen en Engelse verhalen te schrijven hier op Quizlet?:)
    Spreekvaardigheid zou Engelse programma's kijken/radio luisteren in het Engels zodat je hoort hoe alles word uitgesproken en dan gesprekken houden met anderen natuurlijk in het Engels.


    You were born original, don't die as a copy.

    Heel veel muziek luisteren en films kijken. Daar komt mijn kennis in de Engelse taal vandaan, want van de leraren die ik gehad heb, heb ik weinig opgestoken.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    @SPECS, Goed idee, dankjewel. Na mn proefwerkweek begin ik maar eens aan een Engels verhaal ^^
    @Madonna, herkenbaar, mijn Engelse leraressen zijn niet echt goed -.-"


    Carpe Diem ~ Live Laugh Love

    Bruises schreef:
    @SPECS, Goed idee, dankjewel. Na mn proefwerkweek begin ik maar eens aan een Engels verhaal ^^
    @Madonna, herkenbaar, mijn Engelse leraressen zijn niet echt goed -.-"


    Doe dat en als er fouten in zitten word je daar vanzelf op gewezen!:)
    Mooi meegenomen dus.


    You were born original, don't die as a copy.

    Lezen. Als je een andere taal goed wilt leren, moet je je woordenschat opbouwen, en daarvoor is lezen perfect. Als je niet graag in het Engels leest, begin dan met een boek dat je in het Nederlands goed kent. [bijvoorbeeld Harry Potter, Twilight of iets anders.] Zo ben ik ook begonnen met Engels lezen, en omdat je de Nederlandse tekst goed kent, gaat dat best makkelijk. Op die manier leer je trouwens ook zinsconstructies kennen en je kunt het toepassen van de grammatica herkennen.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Voor je spreekvaardigheid: kijk films, tv series zoveel zonder ondertiteling. Met kan ook, maar zonder is een idee! (:
    Voor je schrijfvaardigheid: Lees Engelse boeken, schrijf Engelse verhalen.

    Ik heb mijn Engels zelf ontwikkeld, en ben dus al verder dan derest van mijn klas. Dit komt doordat ik met veel beliebers praat, en dat moet wel in het Engels. (: Of zoek ergens online Engelse mensen op, en start een gesprek. Dit kan natuurlijk via Twitter.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2013 - 19:33 ]

    @Iedereen heel erg bedankt, echt goede tips! Weet iemand miss een site waar ik met mensjes in het Engels kan praten, ik heb namelijk niet zoveel met Twitter...


    Carpe Diem ~ Live Laugh Love

    TUMBLAH


    SLOAN.

    Bruises schreef:
    @Iedereen heel erg bedankt, echt goede tips! Weet iemand miss een site waar ik met mensjes in het Engels kan praten, ik heb namelijk niet zoveel met Twitter...


    Omegle, iedereen praat daar Engels tenzij je iemand uit Nederland of België tegen komt. Wat niet vaak voor komt.


    Physics is awesome

    Nah, geen idee. Ik heb bijvoorbeeld Cambridge CAE en ik ken vele andere die hebben het hoogste van het hoogste behaald met Engels Cambridge examens en die halen ook 6jes op gewone Engels toetsen. Waarschijnlijk combi van kuttoetsen, strenge docenten of gewoon een hoop pech ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Internet.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Bruises schreef:
    @Iedereen heel erg bedankt, echt goede tips! Weet iemand miss een site waar ik met mensjes in het Engels kan praten, ik heb namelijk niet zoveel met Twitter...

    Omegle en tumblrrrr.

    Begin met het lezen van half Engelse verhalen hier. Waarin Engels gesproken wordt maar Nederlands geschreven. Snap je wat ik bedoel? Dan later ga je meer Engels lezen. Haal boeken uit de bieb die Engels zijn, ga bijvoorbeeld de Harry Potter reeks lezen, Twilight, The Hungergames, iets wat een beetje bekend is, dan daarna boeken lezen die je nog niet kent. Films kijken zónder ondertiteling (:


    Miep

    Engels schrijven, lezen en een lijstje bijhouden met woorden die je niet kent. Deed ik eerst nooit, maar ik heb er nu echt profijt van. Mijn probleem zit 'm namelijk niet echt in het begrijpen en schrijven van zinnen, maar mijn veelzijdigheid en creativiteit zit ver onder het niveau van een native speaker en dat probeer ik te oefenen. Ik hoef maar naar CNN te gaan om te snappen waar mijn gebreken liggen. Maar inderdaad, ik raad gewoon aan om eens een verhaal te lezen of schrijven in Engels. Natuurprogramma's zoals Diszovery hielpen bij mij ook erg.


    No growth of the heart is ever a waste

    Oooh zoek een mail/penvriend op een site zoals deze.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.