• Owkay, ik ben dus niet heel goed in Engels. Grammatica en woordjes/ zinnetjes leren gaat wel, maar dingen als brieven schrijven, gesprekjes voeren, luisteropdrachten, leesteksten etc. lukken me echt niet. Ik weet niet waarom, maar ik kan gewoon niet hoger dan een zesje halen...
    Dus ik vroeg me af, heeft iemand tips om mijn Engels te verbeteren, en dan vooral spreek en schrijfvaardigheid?
    Alle hulp is welkom ^^


    Carpe Diem ~ Live Laugh Love

    Gamen hielp bij mij heel goed. Ik ben van af jongs af aan, door Engelse games, zowat doodgegooid met Engels en ik ben er nu wel redelijk goed in. Oh ja, cartoons kijken op cartoon network (de Engelse uiteraard) helpt ook heel goed.


    26 - 02 - '16

    Ga een Amerikaanse of Engelse serie volgen, kijk filmpjes op youtube (bijv. als je 1D leuk vind, kun je al hun video diaries gaan kijken) en ga boeken lezen op internet.
    Hebben ze op jouw school geen oefenteksten die je mee mag nemen om ze thuis te oefenen? Oh en hoe pak jij een tekst of luistertoets aan?


    There is nothing more badass than being yourself

    DarrenCriss schreef:
    Ga een Amerikaanse of Engelse serie volgen, kijk filmpjes op youtube (bijv. als je 1D leuk vind, kun je al hun video diaries gaan kijken) en ga boeken lezen op internet.
    Hebben ze op jouw school geen oefenteksten die je mee mag nemen om ze thuis te oefenen? Oh en hoe pak jij een tekst of luistertoets aan?


    Nee, oefenteksten hebben ze niet echt. Ik heb wat boeken gevraagd aan mijn Engels lerares en die heeft me een lijstje gegeven. Dus daar ga ik maar eens wat van lezen. Ik heb ook alvast een opzetje gemaakt voor een Engels verhaal (dat is nog moeilijker dan ik had gedacht, maar ik zet door ^^)
    Als ik een leestoets krijg lees ik altijd eerst de titel, zodat ik weet waar het over gaat. Dan lees ik de tekst rustig door en kijk ik naar de vragen die ik erbij heb gekregen. Die vragen zoek ik dan nog eens extra op in de tekst. Het feit dat je de tekst al gelezen hebt helpt wel. Hmmm verder probeer ik altijd een deel van de vraag in mijn antwoord te herhalen, dan krijg je een mooiere Engelse zin. Bijvoorbeeld: What did Jonny steal? Jonny stole a bike . Dus niet gewoon a bike neerzetten.
    De luistertoetsen vind ik altijd wat lastiger. Dan lees ik eerst snel de vragen door om te weten waar het ongeveer over gaat en als de tekst dan afgespeeld wordt blijf ik naar de vraag die bij dat stuk tekst hoort kijken, op de een of andere manier helpt dat.
    Voor beiden toetsen geldt: Als ik het antwoord echt niet weet vul ik gewoon in wat het meest logisch lijkt.
    Ik hoop dat t een beetje helpt.
    En iedereen, nogmaals bedankt voor alle tips :3


    Carpe Diem ~ Live Laugh Love

    Een boek dat je in het Nederlands in het Engels gaan lezen, dan weet je grofweg al waar het over gaat, daarom zal het makkelijker te begrijpen zijn en ook leuker om te lezen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Bruises schreef:
    (...)

    Nee, oefenteksten hebben ze niet echt. Ik heb wat boeken gevraagd aan mijn Engels lerares en die heeft me een lijstje gegeven. Dus daar ga ik maar eens wat van lezen. Ik heb ook alvast een opzetje gemaakt voor een Engels verhaal (dat is nog moeilijker dan ik had gedacht, maar ik zet door ^^)
    Als ik een leestoets krijg lees ik altijd eerst de titel, zodat ik weet waar het over gaat. Dan lees ik de tekst rustig door en kijk ik naar de vragen die ik erbij heb gekregen. Die vragen zoek ik dan nog eens extra op in de tekst. Het feit dat je de tekst al gelezen hebt helpt wel. Hmmm verder probeer ik altijd een deel van de vraag in mijn antwoord te herhalen, dan krijg je een mooiere Engelse zin. Bijvoorbeeld: What did Jonny steal? Jonny stole a bike . Dus niet gewoon a bike neerzetten.
    De luistertoetsen vind ik altijd wat lastiger. Dan lees ik eerst snel de vragen door om te weten waar het ongeveer over gaat en als de tekst dan afgespeeld wordt blijf ik naar de vraag die bij dat stuk tekst hoort kijken, op de een of andere manier helpt dat.
    Voor beiden toetsen geldt: Als ik het antwoord echt niet weet vul ik gewoon in wat het meest logisch lijkt.
    Ik hoop dat t een beetje helpt.
    En iedereen, nogmaals bedankt voor alle tips :3


    Je hebt wel een goede taktiek voor beiden.


    There is nothing more badass than being yourself

    Spreken: Heel veel praten. Iets anders helpt niet. Je moet echt proberen heel veel Engels te praten. Tegen je hond/kat/hamster, tegen je ouders, etc... En als je dat niet wil, kun je ook proberen in het Engels te 'denken' als je in de bus of auto zit of aan het fietsen of wandelen bent.
    Schrijven: Verhaaltjes schrijven in het Engels, om te oefenen. De tip om een penvriendin te zoeken, die hier ook ergens staat, is ook heel goed.
    Luisteren: Veel luisteren. Kijk Engelse tv zonder ondertiteling of zoek films en series op. Probeer het echt zonder ondertiteling te volgen!
    Lezen: Veel lezen. Boeken, strips, fanfiction, tijdschriften, kranten... Je kunt het zo gek niet bedenken. Ook op internet kun je bijvoorbeeld Engelse artikelen lezen.

    Voor allemaal geldt dus gewoon; heel veel oefenen. Iets anders helpt niet. Dus, veel praten, schrijven, luisteren en lezen en dan komt het allemaal goed. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)