• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    1. Abyss – 9.9 - 8.7 - Ingeleverd 2 - Joker - 4 punten aftrek 4
    2. Jaimes – 9.5 - 9.3 - 1 punt aftrek 2 - Joker - Ingeleverd 4
    3. SpringElf – 9.4 - 8.2 - Ingeleverd 2 - 2 punten aftrek 3 - 1 punt aftrek
    4. Frodo – 9.3 - 9.0 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    5. Yoda – 8.8 - 9.8 - Ingeleverd 2 - Joker - 1 punt aftrek
    6. Liberacorpus – 8.7 - 9.9 - Ingeleverd 2 - Joker - Ingeleverd 4
    7. Madonna – 8.3 - 10 - Joker - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    8. Phantasticae – 8.0 - 8.2 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - 1 punt aftrek 4
    9. Katl1 – 8.0 - 7.8 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    10. Pronx – 7.6 - 8.3 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - 4 punten aftrek 4
    11. Winterwolves - 7.2 - 6.2 - Joker - ingeleverd 3 -Ingeleverd 4
    12. Farmiga – 7.0 - 5.9 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    13. Show – 6.1 - 9.2 - Joker - ingeleverd 3 - 1 punt aftrek


    Opdracht 5: It’s a Romeo and Juliet thing

    Een tragedie over een onmogelijke liefde… Een verhaal dat al door velen herschreven is. Suc7 met de finale opdracht!

    Minimum aantal woorden: 1500 woorden
    Maximum aantal woorden: 7.500 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 3 April 2013 – 23:59
    Max uitstel: 10 April 2013 – 23:59


    Een verhaal dat al in vele vormen gegoten is, gaan jullie opnieuw herschrijven. Het draait om liefde en romantiek, om drama en tragedie… Je bent volledig vrij in het kiezen van tijd en perspectief.

    Wat wordt er verwacht? We gaan een originele versie van Romeo and Juliet schrijven en proberen het cliché te doorbreken. Dus wees zo creatief mogelijk en verwerk de belangrijkste elementen van deze tragedie in je verhaal. Gebruik het aantal woorden dat je ter beschikking hebt goed, aangezien je niet voor niets zoveel woorden mag gebruiken voor je verhaal.
    Je bent volledig vrij in wat je met dit cliché doet. Je kan binnen het genre zelf bepalen wat je schrijft: fantasy, oorlog, misdaad, drama, chicklit, science fiction, horror, western enzo… Je kan spelen met de elementen zelf en hier je eigen draai aangeven, maar toch de basis behouden. Wees in ieder geval zo creatief mogelijk en maak geen exacte kopie van wat al bestaat.

    Wat moet erin terugkomen:
    Een onmogelijke liefde tussen twee personen;
    door twee rivaliserende groepen;
    waarbij de twee personen elk tot een groep behoort;
    en een tragisch einde tegemoet gaan.


    Natuurlijk, Romeo and Juliet bevat zoveel meer elementen (doe eventueel research), maar dat zijn toevoegingen op het eigenlijke verhaal. In deze opdracht schrijven jullie je eigen toevoegingen erbij en uiteraard mogen jullie enkele elementen alsnog gebruiken.
    Met een tragisch einde bedoel ik zeker niet dat beide personages moeten sterven, aangezien er zoveel meer manieren zijn waarop een verhaal tragisch kan eindigen, maar het is zeker wel toegestaan om dat einde te gebruiken, als je er maar een eigen draai aan geeft.

    De titel van je verhaal zijn de namen van je twee hoofdpersonages zoals bijvoorbeeld: Romeo en Julia, Bonny en Clyde, Jack en Jill.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2013 - 10:48 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Unsun --> Delain


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Sorry voor de afwezigheid afgelopen dagen, maar heb het dus echt poepdruk gehad hier. Ook heb ik dus echt 2 dagen niks aan de beoordelingen kunnen doen -.- Ik ga in ieder geval het topic bijwerken om degene die om uitstel hebben gevraagd, al hun uitstel te geven.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik ga voor alle zekerheid uitstel vragen. (:


    kindness is never a burden.

    Doe mij ook maar uistel alsjeblieft, heb me verkeken in de datum..


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Bonacieux schreef:
    Ik ga voor alle zekerheid uitstel vragen. (:


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Bonacieux schreef:
    Ik ga voor alle zekerheid uitstel vragen. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb een probleem. Ik wil mijn inzending maken rond Persephone (met Hades als hoofdpersonage natuurlijk, gewoon dat er iets met haar gebeurd) maar ik ben niet zeker of dit wel mag, aangezien Anne haar heeft.

    Probleem opgelost want ik ga het niet meer over haar doen :'D maar ik heb wel weer een andere vraag: het gaat toch om de God en niet om de mythe hè? Want ik wil nu graag Persephone (de vrouw van Hades) weglaten. Mag dit?

    [ bericht aangepast op 23 feb 2013 - 17:00 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik heb een probleem. Ik wil mijn inzending maken rond Persephone (met Hades als hoofdpersonage natuurlijk, gewoon dat er iets met haar gebeurd) maar ik ben niet zeker of dit wel mag, aangezien Anne haar heeft.

    Probleem opgelost want ik ga het niet meer over haar doen :'D maar ik heb wel weer een andere vraag: het gaat toch om de God en niet om de mythe hè? Want ik wil nu graag Persephone (de vrouw van Hades) weglaten. Mag dit?


    Natuurlijk mag je Persephone (of eender andere god) erin terug laten komen, zolang het vanuit het oogpunt van Hades(jouw god) wordt geschreven en het verhaal verder voldoet aan de opdracht ^_^
    Ook mag je haar evenzeer weglaten. Het gaat inderdaad om de god die je gekozen hebt en niet om de mythe (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    En normaal gezien heeft iedereen nu max uitstel achter z'n naam staan, die erom gevraagd hebben :3 Heb ik toch iemand over het hoofd gezien, dan spijt me dat enorm. Ik zit hoogstwaarschijnlijk weer eens met een voorhoofdholteontsteking - ik heb in ieder geval alle typische symptomen en het is niet m'n eerste -.- Hopen dat het met een weekje weg is en anders maar weer ermee naar de huisarts.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Awh, beterschap.(K)


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Merrow schreef:
    (...)

    Natuurlijk mag je Persephone (of eender andere god) erin terug laten komen, zolang het vanuit het oogpunt van Hades(jouw god) wordt geschreven en het verhaal verder voldoet aan de opdracht ^_^
    Ook mag je haar evenzeer weglaten. Het gaat inderdaad om de god die je gekozen hebt en niet om de mythe (:


    Dus Hades mag ook single zijn? (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Merrow schreef:
    En normaal gezien heeft iedereen nu max uitstel achter z'n naam staan, die erom gevraagd hebben :3 Heb ik toch iemand over het hoofd gezien, dan spijt me dat enorm. Ik zit hoogstwaarschijnlijk weer eens met een voorhoofdholteontsteking - ik heb in ieder geval alle typische symptomen en het is niet m'n eerste -.- Hopen dat het met een weekje weg is en anders maar weer ermee naar de huisarts.


    Bij voorhoofdsholteontsteking is een behandeling vrij simpel (: je moet gewoon boven een bak water hangen wat gekookt heeft, waar de stoom dus uit komt. En dan leg je een handdoek over je hoofd heen en de bak, zodat de stoom goed je neus in gaat. In ademen door je neus en dan krijg je waarschijnlijk een loopneus, maar worden de holtes weer vrij (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik wil graag vragen om maximale uitstel, ik heb veel toetsen deze week die mij nog héél veel energie gaan kosten, dus ik zal pas volgend weekend weer kunnen schrijven.


    Chasing goals.

    Frodo schreef:
    (...)

    Dus Hades mag ook single zijn? (:


    Van mij mag hij zelfs homo zijn, als dat is wat je wilt schrijven. Ik bedoel maar, alles mag. Het is niet dat het op waarheid of op mythen berust moet zijn. Het moet alleen wel duidelijk in je verhaal zijn welke god je gekozen hebt, voornamelijk aan de hand van zijn/haar typerende kenmerken.

    @Jaimesie: Bedankt voor de tip, al is het bij mij altijd heel hardnekkig met die ontstekingen en is het niet rap weg, zelfs niet met een stoombadje XD.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Phantasticae schreef:
    Ik wil graag vragen om maximale uitstel, ik heb veel toetsen deze week die mij nog héél veel energie gaan kosten, dus ik zal pas volgend weekend weer kunnen schrijven.


    En voor jou natuurlijk ook max uitstel. Alvest veel suc7 met je toetsen (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”