• Ik dacht hier opeens aan.

    Bij ons in de klas (of het in de rest van de school ook zo is, weet ik niet) is het een soort van taboe om met de auto te komen als je ook met de fiets komt soms.
    Ik vind 't maar vreemd. :\

    Ik ga bijvoorbeeld in de lente/zomer met de fiets naar school en in de winter en herfst met de auto als het regent of sneeuwt of glad is of zo. En die kinderen die hartstikke nat van de regen/sneeuw/etc. binnenkomen zijn echt van "Oh en jíj bent zeker met de auto."
    En als we toevallig het laatste uur of zo vrij zijn en de kinderen die hun ouders nog moeten bellen om opgehaald te worden staan wel wat langer nog bij school dan de kinderen op de fiets. Ik laatst dus ook. Ik moest van school naar m'n oma lopen en dan kwam mijn moeder me daar ophalen (mijn oma woont best dicht bij school). Ik liep dus naar mijn oma en onderweg kwamen er een paar jongens uit mijn klas voorbij gefietst roepend "Stukje lopen?" en fietsten ze lachend door. Ik riep dat ik naar mijn oma liep en dat heb ik nog wel een weekje aan moeten horen.

    Is er bij jullie ook zo iets raars?

    [ bericht aangepast op 30 jan 2013 - 20:46 ]

    Nee, helemaal niet. Er wordt wel eens jaloers gereageerd als iemand met de auto is terwijl jij door de regen/sneeuw moest fietsen, maar er wordt niet flauw over gedaan. Sowieso hebben sommige mensen uit mijn jaar nu hun rijbewijs en komen ze met de auto als ze daar zin in hebben.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Totaal niet :'). Ik ben vandaag nog met de auto gebracht, terwijl ik gister met de fiets ging. Ik ga ook vaak met de bus.


    The odds are néver in our favor.

    Nee. Ikzelf ga ook met de fiets als het weer wat meezit of anders ga ik met de auto of bus. Dus het is zeker niet vreemd hoor :')


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Nee totaal niet, hoewel ik op de middelbare altijd op de fiets ging - al was het maar om het simpele feit dat we geen auto hadden.
    Nu gebruik ik of de trein (van stage naar huis) of rij ik met een collega mee en ja, heb ook een keer de auto naar stage genomen omdat ik zo veel tijd kan besparen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wasp schreef:
    Nee, helemaal niet. Er wordt wel eens jaloers gereageerd als iemand met de auto is terwijl jij door de regen/sneeuw moest fietsen, maar er wordt niet flauw over gedaan. Sowieso hebben sommige mensen uit mijn jaar nu hun rijbewijs en komen ze met de auto als ze daar zin in hebben.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Nee bij ons helemaal niet, maar bij mijn studie heeft zo'n 15% zijn eigen auto, dus is het niet raar als ze met de auto gaan. :P


    Bad decisions make good stories.

    Auto, altijd auto (A)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik heb mijn rijbewijs
    Maar ik ga in de avond naar school. dus moet ik even nog wennen aan alleen en in de avond rijden


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Nouja, op de middelbare school werd het soms wel raar gevonden. Een vriendin (die nu niet meer een vriendin is, thank god) ging altijd zoiets zeggen "Ben je in de aaauto? Luiaaard" als een andere vriendin gebracht was.
    Maareh, ik vind het zelf niet raar, het is juist fijn en aardig als je ouders je willen brengen! Het is echt niet iets om je voor te schamen. Het zijn alleen die kinderachtige kinders die er wat op moeten zeggen.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2013 - 10:34 ]


    You are beautiful, you are love.

    Ik word nooit gebracht, ook al ben ik een van de mensen die het verste weg van school woont (zo'n 10 km). Nu brengen mijn ouders mij nooit, want daar hebben ze geen tijd voor, dus moet ik of met de fiets of met de bus, dat even lang duurt als fietsen, geld kost en die vaak te laat is. Ik neem dan ook alleen de bus bij storm, omdat lopen anders even snel is. Bij sneeuw en ijs zit ik een uur in de bus, is hij sowieso te laat en vind ik fietsen veel veiliger.
    Al met al kan ik dan best bot reageren als ik zeiknat op school kom, omdat ik 10 minuten nadat ik wegfietste van huis opeens een stortbui kreeg, en dan iemand zegt: Ik was lekker gebracht met de autooooo, terwijl diegene maar 15 minuten op de fiets zit.


    From these ashes, I will rise

    Waar ik woon gaat iedereen met de fiets, altijd, op enkele uitzonderingen na. Ik heb zelf het geluk dat ik maar vijf minuten van school woon, maar het grootste deel van mijn vrienden moeten een kilometer of acht fietsen. Ik ken zelfs een jongen die achttien kilometer van school woont, achttien! De mensen die niet in de stad wonen gaan af en toe, wanneer er veel sneeuw ligt of het heel hard stormt, met de auto. Ik ben dan alles behalve jaloers op ze, aangezien ik weet hoeveel geluk ik heb dat ik zo dichtbij woon :'). Het ergste is dat je over van die ontiegelijk lange dijken moet fietsen en als het een beetje waait, je zo ongeveer van je fiets geblazen wordt.
    Vind het vreemd dat er zo'n gedoe van wordt gemaakt op jouw school. Tenzij je altijd mensen jaloers probeert te maken dat je met de auto bent of iets, zie ik niet wat het probleem is :'D. 't Is wel een beetje zo dat als je nou erg dicht bij de school woont, het wat overbodig is om met de auto te komen. Wanneer het kan gewoon de fiets pakken, is gezond!


    i put the fun in funeral

    "Oh en jíj bent zeker met de auto."

    Dit heb ik ook zo vaak als ik doorweekt op school aankom en een vriendin naast me neerploft die helemaal droog is. Aangezien ik dan nog 4 uur in een doorweekte, druipende spijkerbroek zit en zij nog helemaal droog is. Maar in mijn geval is het vooral dat mijn ouders weigeren mij met de auto te brengen, waardoor ik zo'n 40 minuten door de regen fiets.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    "Oh en jíj bent zeker met de auto."

    Deze opmerking maak ik zelf ook heel vaak, moet ik eerlijk zeggen. Maar als jij net door de regen/wind/sneeuw/etc. bent gefietst en helemaal doorweekt bent, voel je, je gewoon een beetje rot, vooral als er dan mensen binnenkomen die lekker met de auto zijn. Ik kan ook gewoon niet met de auto; die heeft mijn vader mee 's ochtends.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Spotgaai schreef:
    (...)
    Dit heb ik ook zo vaak als ik doorweekt op school aankom en een vriendin naast me neerploft die helemaal droog is. Aangezien ik dan nog 4 uur in een doorweekte, druipende spijkerbroek zit en zij nog helemaal droog is. Maar in mijn geval is het vooral dat mijn ouders weigeren mij met de auto te brengen, waardoor ik zo'n 40 minuten door de regen fiets.


    Neem een droge broek + sokken mee ^^. (of trek een regenpak aan, ghehe)


    i put the fun in funeral

    Als ik helemaal doorweekt op school aan kom, maak ik ook weleens zo'n opmerking, haha. Dan ben ik gewoon jaloers omdat ik niet droog ben. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.