Ik wou vroeger altijd dierenarts worden, maar bleek achteraf toch iets te hoog gegrepen. De HAVO had ik redelijk goed gehaald, maar als ik nog VWO moest gaan doen zou ik dat hoogstwaarschijnlijk niet halen.
Heel veel beroepskeuzetesten gedaan enzo en daar kwamen altijd van die stomme dingen uit en soms ook Forensisch Onderzoek. Naja, daar dus naar gekeken en uiteindelijk me bij die opleiding ingeschreven en toegelaten (is een lotingsopleiding). Na een halfjaar toch tot de conclusie gekomen dat de opleiding en het beroep niks voor mij waren. Het was wel echt een superleuke opleiding met elke week een practicum (raampjes inslaan, vingerafdrukken, schoenafdrukken, zelfs fotografie). Maarja toch niks voor mij. Toen gestopt en een half jaar gewerkt en heel veel rondgekeken en gezocht naar opleidingen die iets met biologie te maken hebben, want dat vond ik altijd een leuk vak, maar wel alleen de dierenkant. Toen kwam ik op Diermanagement en Toegepaste Biologie. Bij allebij een dag meegelopen met een student en heel lang lopen nadenken en twijfelen welke van de twee ik zou doen en uiteindelijk voor Toegepaste Biologie gekozen omdat deze wat breder is dan Diermanagement. Bij TB heb je namelijk ecologie, plant en dier. Het hele plaatje dus qua natuur enzo. Ben nog wel van plan om de richting dier te kiezen in het 3e jaar.
Denk dat ik hierna nog wil doorstuderen in de richting fokkerij en genetica (master Animal Science) of iets in de richting van ethologie (gedragsleer), omdat ik twee onderwerpen heel erg leuk vindt.
Maargoed, ik studeer nu dus Toegepaste biologie en zit in mijn 1e jaar :p