Penelopy schreef:
Ik zie hier veel reacties van 'je bent 18 doe wat je zelf wilt.' Ik vind het nogal een slecht excuus, je leeft bij je ouders en zoals er staat betalen ze nog veel voor je, daarbij heb je een goede band met ze dus ik zou niet voor een nachtje alles verpasten, daarbij zijn er nog huisregeld die gelden. Mijn ouders zeggen altijd 'zolang jullie onder onze dak wonen onze regels.' en ik vind dat ook heel normaal. En dit is niet alleen voor de topicmaakster maar vooral voor de mensen die zoiets zeggen.
Ik zou gewoon met je ouders praten en het excuus dat je zegt dat je bijna slaapt en dan door de kou naar huis kun je evengoed aankaarten, net zoals dat ze je eens moeten vertrouwen, net als je kunt zeggen waarom wel een heel weekend en geen nachtje (al is het misschien beter dat laatste niet, voor je het weet bedenken ze zich).
Hier ben ik het echt mee eens. Ik heb al twee jaar met mijn vriend en hij is nog maar één nachtje bij mij blijven slapen, met een smoes, aangezien het niet mag van zijn ouders. Hij mag dan misschien al achttien zijn, maar als je met je ouders onder één dak leeft, hoor je rekening met hen te houden. Dat je achttien bent, wil niet zomaar ineens zeggen dat alles mag.
Trouwens, zou het misschien ook een reden kunnen zijn dat je ouders tegen zijn op seks voor het huwelijk? Of in ieder geval dat ze dat liever niet hebben en je daarom thuis houden? Want dat zou ook kunnen
En dat lijkt me nou net een punt dat je verstandig genoeg op bent om zelf de keuzes te maken. Misschien kan je ze daarvan overtuigen!
Maar goed, wat ik zou doen.
Uh... Hmm.. Ik kom niet tot een betere reden dan vind ik leuk.... Het is ook gewoon leuk om een nacht te spenderen met je vriendje. Dat is heel anders dan overdag samen wat doen. (En dan bedoel ik niet dat je (perse) spannende dingen in bed moet gaan doen) Misschien kun je als excuus gebruiken dat ontbijten met je vriendje ook heel erg leuk is
en dat je daar niet perse voor wil fietsen. Ik bedenk me ineens iets: Het is volgens je ouders 'niet perse nodig', maar ga jij ook wel eens bij een vriendin in de buurt logeren? Dat is dan ook 'niet perse nodig, maar voor de fun! Dus misschien kan je hen aan hun confronteren dat dat hetzelfde is?? Geen idee..
Succes ermee in ieder geval ze te overtuigen...
It's never gonna happen, Guys.