• Hallo iedereen,
    zoals jullie al in de titel kunnen lezen moet ik een betoog schrijven.
    Ik heb al een onderwerp bedacht, maar nu moet ik nog argumenten en stellingen bedenken.
    Mijn onderwerp wordt waarschijnlijk het christelijk geloof.

    Kunnen jullie een paar stellingen voor en tegen het christelijk geloof helpen verzinnen voor mij?

    Dan krijgen jullie een koekje c:

    Edit:
    Ik wil ook vooral benadrukken met dit betoog dat geloof niet opgelegd kan en moet worden.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 17:26 ]


    26 - 02 - '16

    God zou ons leven niet moeten bepalen?
    Ik zeg maar wat, of bedoel je wat anders ^^
    krijg ik dan een koekje?


    •*• Lululu •*•

    Je krijgt een koekje voor de hulp, maar het is niet precies wat ik zoek.


    26 - 02 - '16

    Het is een beetje vaag, bedoel je dat je stellingen uit de bijbel moet weerleggen?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Dat is pittig breed :')


    Happy Birthday my Potter!

    Eluveitie schreef:
    Je krijgt een koekje voor de hulp, maar het is niet precies wat ik zoek.

    Dankjjjjjjeeeeeeeeee <3
    Wat bedoel je dan?
    Misschien kan ik je helpen :3


    •*• Lululu •*•

    Je moet wel een stelling hebben voordat je argumenten kunt bedenken. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    In de oorsprong is het christelijk geloof tegen homo's en is het erg denigrerend tegenover vrouwen. Dat zijn dingen die eigenlijk niet meer in onze huidige maatschappij passen.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    In de oorsprong is het christelijk geloof tegen homo's en is het erg denigrerend tegenover vrouwen. Dat zijn dingen die eigenlijk niet meer in onze huidige maatschappij passen.


    Dat vind ik wel een hele goeie.

    Zelf dacht ik ook nog aan: het is nooit bewezen dat er een god bestaat.


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    (...)

    Dat vind ik wel een hele goeie.

    Zelf dacht ik ook nog aan: het is nooit bewezen dat er een god bestaat.


    Dat is niet echt een heel sterk argument. Dan wordt het een welles-nietes-spelletje, want er is ook niet bewezen dat hij niet bestaat.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    (...)

    Dat is niet echt een heel sterk argument. Dan wordt het een welles-nietes-spelletje, want er is ook niet bewezen dat hij niet bestaat.


    Je hebt gelijk.


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    (...)

    Dat vind ik wel een hele goeie.

    Zelf dacht ik ook nog aan: het is nooit bewezen dat er een god bestaat.


    Ik weet niet op wat voor niveau je zit, maar bij ons zou de leraar dan zeggen dat het ook niet bewezen is dat hij er niet is en dat je dan dus wel mag gaan uitleggen hoe het heelal is ontstaan en dan zou hij een redelijk laag cijfer geven. Maar ik heb ook een super strenge leraar die heel veel commentaar geeft. Ik was dood blij toen hij mij een 7,5 gaf, aangezien dat best wel heel hoog is in zijn geval. :')


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    Ik weet niet op wat voor niveau je zit, maar bij ons zou de leraar dan zeggen dat het ook niet bewezen is dat hij er niet is en dat je dan dus wel mag gaan uitleggen hoe het heelal is ontstaan en dan zou hij een redelijk laag cijfer geven. Maar ik heb ook een super strenge leraar die heel veel commentaar geeft. Ik was dood blij toen hij mij een 7,5 gaf, aangezien dat best wel heel hoog is in zijn geval. :')


    Maar dat kan niemand uitleggen, omdat er ook bewijzen voor en tegen de evolutietheorie zijn. Niemand is geweest op het moment dat de 'knal' er moet zijn geweest, dus. Maar ik vind hoe de bijbel het ook uitlegt te zwak om te kunnen geloven.


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    (...)

    Maar dat kan niemand uitleggen, omdat er ook bewijzen voor en tegen de evolutietheorie zijn. Niemand is geweest op het moment dat de 'knal' er moet zijn geweest, dus. Maar ik vind hoe de bijbel het ook uitlegt te zwak om te kunnen geloven.


    Daarom zou hij dat dus ook zeggen. Om aan te geven dat je een stelling hebt die niet hard te maken is. Mijn leraar zei dat je echt moet opletten dat je stelling wel een mening kan zijn, maar dat je het wel feitelijk moest kunnen beargumenteren en dus eigenlijk op het eind zou moeten kunnen stellen dat het een feit is. (Dat laatste vond ik raar, maar goed).


    Happy Birthday my Potter!

    De hele Rooms Katholieke kerk is vrij, 'kapitalistisch'. We zijn allemaal gelijk volgens 'god' en toch verdiend de hogere klassen in de katholieke kerk (paus ect.) ontzettend veel geld door een beetje bijbelse verhalen te vertellen. Het katholieke geloof heeft vooral vroeger voor veel ongelijkheid gezorgd, geestelijke (priesters ect.) werden vroeger nog belangrijk gevonden (en rijker) dan adel.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Misschien heb je hier wat aan:
    http://bramvandijk.wordpress.com/2011/10/20/is-ieder-mens-een-zondaar/
    En dan kun je als argument bv. geven: Door iemand als zondaar te bestempelen ben je gericht op het negatieve in mensen en gaat men voorbij aan alle goede dingen van de mens.

    En daarnaast kun je misschien een argument bedenken vanuit je eigen opvoeding (ik weet dat jij best streng Christelijk opgevoed word). Misschien dat je een argument kunt verzinnen die tegen zulke opvoedingsstijlen is?


    You are beautiful, you are love.