• Wij hebben toestemming van Everdeen

    Dit is ons gezamelijke account, Periculum. Wij wensen jullie veel plezier met deze wedstrijd.



    Welkom op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus,
    de komende weken zullen jullie je bezighouden met verschillende Harry Potter-gerelateerde opdrachten om jullie vaardigheden en originaliteit te testen.


    Wat kun je van deze wedstrijd verwachten:
    - Er zijn 5 rondes met als klap op de vuurpijl een bonusronde.
    - Dit zullen voornamelijk schrijfopdrachten en 'verzin'-opdrachten zijn. Fotograferen, etc. zal niet veel voorkomen.
    - Voor elke ronde krijg je een cijfer dat meetelt voor je gemiddelde.
    - Met de bonusopdracht kun je extra punten op je gemiddelde verdienen.
    - Je zult Zweinstein moeten verlaten wanneer jouw gemiddelde het laagste van alle deelnemers is.

    Regels:
    - Alleen opbouwende kritiek; geen kwetsende opmerkingen en kraak elkaars werk niet af.
    - Naamswijzigingen doorgeven in het topic!
    - Wat betreft plagiaat etc. gelden de huisregels van Q
    - Gebruik voor je inzendingen geen SA’s die je eerder al geschreven had/ foto’s die je eerder al gemaakt had, etc. Je inzending moet nieuw zijn, en speciaal voor deze wedstrijd gemaakt.
    - Het is niet toegestaan om een bèta-reader te vragen om je werk te controleren op spellingsfouten, taalfouten, etc. Die zul je er toch echt zelf uit moeten halen!
    - Een smeekbede van ons aan jullie: Mocht je je inzending door tijdgebrek, inspiratiegebrek, whatever echt niet in kunnen leveren en willen stoppen met de wedstrijd, schrijf je dan alsjeblieft netjes uit ipv gewoon niet in te leveren. Dat is voor iedereen fijner.

    Cijfervorming:
    Wij letten bij het vormen van het cijfer op de volgende punten:
    - Originaliteit en creativiteit
    - Uitwerking (Kun je zien dat er tijd en moeite ingestoken is?)
    - Het zich houden aan de opdracht
    bij schrijfopdrachten:
    - Schrijfstijl
    - Spelling/grammatica/typfoutjes

    Voor elk van deze punten krijg je een cijfer, waarvan we het gemiddelde nemen als definitief cijfer voor de opdracht.
    Omdat wij originaliteit extra belangrijk vinden, telt dit cijfer twee keer mee bij het nemen van het gemiddelde. Let hier dus ook extra op!

    Prijs:
    - De winnaar van de wedstrijd verdient 5 credits.
    - Degene die op de tweede plaats geëindigd is, verdient 3 credits.
    - Degene die op de derde plaats geëindigd is, verdient 2 credits.

    Inleveren/uitstel:

    Iedere ronde - behalve de bonusronde - duurt 10 dagen.
    Als je uitstel wilt vraag je dit uiterlijk 24 uur voor de deadline (op Quizlet-tijd). Als je daarna nog om uitstel vraagt, wordt deze je niet verstrekt!
    Je kan maximaal 4 dagen uitstel krijgen. Wij houden rekening met vakanties, etc.

    Je levert in door je inzending in een story te zetten en de link naar ons beiden (Kreacher en Liberacorpus) te pb'en. Je mag het ook in het topic zetten, maar het moet in ieder geval naar ons allebei ge-pb't worden, anders wordt het te onoverzichtelijk. Zet je je inzending dus alleen in het topic, telt je inzending niet.

    Wij maken geen mot over een half uurtje te laat inleveren, dat kan immers gebeuren. Daarna gaat er een heel punt van je cijfer áf. Vanaf 24 uur na de deadline inleveren betekend dat je in totaal al 2 hele punten kwijt bent. Als je na 48 uur na de deadline nog steeds niets hebt ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Wij zoeken 20 mensen die gemotiveerd zijn, er goed over na gedacht hebben, en die bereid zijn om energie te steken in deze wedstrijd en alle opdrachten in te leveren.
    1. Kwijt
    Opdracht 1 - 7,63
    Opdracht 2 -1
    3. Frodo
    Opdracht 1 - 7,95
    Opdracht 2
    9. Shelob
    Opdracht 1 - 7,35
    Opdracht 2
    10. Moams
    Opdracht 1 - 8,17
    Opdracht 2
    11. Patholoog
    Opdracht 1 - 8,42
    Opdracht 2
    13. Roane
    Opdracht 1 - 8,5
    Opdracht 2
    15. Rhyme
    Opdracht 1 - 7,18
    Opdracht 2

    2. ForestGirl
    4. Errin
    Opdracht 1 - 7,5
    5. Poirot
    Opdracht 1 - 8,43
    6. Anapneo
    7. Druella
    8. Seaver
    Opdracht 1 - 7,7
    12. Lizor
    Opdracht 1 - 6,48
    14. Roww
    Opdracht 1 - 6,45
    16. Xerces
    Opdracht 1 - 7,95
    Inschrijving is gesloten.

    Nog een aantal dingen waar je op moet letten:
    - Je mag zelf kiezen of je namen en termen in het Engels of Nederlands gebruikt, maar je mag niet halverwege wisselen. Dus als je bijvoorbeeld de Engelse namen gebruikt, moet dit de rest van de opdracht zo blijven. Ook moet je dan alle termen (wand-toverstok, Hogsmeade-Zweinsveld) in het Engels schrijven. Dit om verwarring te voorkomen. Dus: eenmaal Engels blijf je Engels, en eenmaal Nederlands blijf je Nederlands! Wij zijn hier streng op bij het geven van je cijfer, omdat het echt ontzettend storend is als er halverwege van taal gewisseld wordt.
    - Als je een vraag hebt over de wedstrijd of over een opdracht, stel hem dan gerust. Wij hebben liever dat we overladen worden met vragen, dan dat je een lager cijfer krijgt doordat je de opdracht niet begrepen hebt.
    - Als je Dyslectisch bent, meldt het dan alsjeblieft even, dan kunnen wij daar rekening mee houden.

    Opdracht 3:
    In de Harry Potter-boeken gaan er heel erg veel mensen dood. Als je één iemand zou mogen laten leven en daar tegenover zou een ander moeten sterven, wie zou je laten sterven en wie zou je laten leven?
    Je schrijft een verhaal waarin één persoon die in de boeken overlijdt blijft leven, en één persoon die in de boeken blijft leven sterft.
    - Het moet in verhaalvorm geschreven zijn.
    - Je moet erbij zetten waarom je deze mensen hebt gekozen.
    - Je mag zelf weten uit welk perspectief je schrijft.
    - Vermeld aan het begin van je inzending wanneer het zich afspeelt (bijvoorbeeld tijdens de slag om Zweinstein).
    - De scène hoeft niet in het boek beschreven te zijn, maar moet wel ongeveer kloppen met de verhaallijn van het boek.
    Aantal woorden: minimaal 800, maximaal 2000 Je uitleg waarom je voor deze personen gekozen hebt, telt niet mee in het aantal woorden.
    Deadline: Donderdag 28 februari 2013


    De story
    Veel plezier en succes!

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 17:29 ]


    PERICULUM!!! (faal >.<)

    Ik ben aan het twijfelen... die schrijfopdrachten staan me wel aan, maar wat moet je bijvoorbeeld bij die andere doen?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik doe meeeee!


    Tijd voor koffie.

    Frodo schreef:
    Ik ben aan het twijfelen... die schrijfopdrachten staan me wel aan, maar wat moet je bijvoorbeeld bij die andere doen?


    het idee 'themawedstrijd' komt vooral terug in het feit dat je origineel moet zijn. Het is dus inderdaad vooral veel schrijven, maar soms zullen we je ook vragen om 'iets' te bedenken en daar b.v. een tekening/foto van te maken, zodat het duidelijker is hoe het eruit ziet.. sorry, vage uitleg, I know :X


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Kwijt schreef:
    Ik doe meeeee!


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    @Kwijt&ColoredPaws: Ik heb jullie op de lijst gezet ;)


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Ik!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik weet wel nog niet hoe ik dat ga doen met die foto's, but I'm in (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    @Frodo&Clock: Ik zal jullie even op de lijst zetten (:


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Danke (:


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik doe mee. (:

    Ik heb wel een vraagje, mag je in het Nederlands schrijven, maar bijvoorbeeld enkel de naam van de personage in het Engels zetten, want de Nederlandse namen zijn soms nogal lame.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 12:31 ]


    ''Long Story... Wait For The Movie,, Damon Salvatore. The Vampire Diaries.

    Ik wil ook wel mee doen c:


    If I were once a planet, you were the axis

    Amortentiae schreef:
    Ik doe mee. (:

    Ik heb wel een vraagje, mag je in het Nederlands schrijven, maar bijvoorbeeld enkel de naam van de personage in het Engels zetten, want de Nederlandse namen zijn soms nogal lame.


    Het is de bedoeling dat je gewoon in het Nederlands schrijft, maar de namen en termen mag je wel in het Engels gebruiken. Nu vinden wij wel -dit staat ook in de beginpost- dat als je 1 term in het Engels of Nederlands neemt, dat je de andere namen en termen ook in de gekozen taal neemt. Dus dat je bijvoorbeeld niet 'Weasley gaat naar Zweinsveld' schrijft. Dan moet je of Zweinsveld als Hogsmeade schrijven, of Weasley als Wemel.
    Is dat duidelijk genoeg? (;

    Ik zet jou en Phosphenes ook even op de lijst (:

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 12:34 ]


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Kreacher schreef:
    (...)

    Het is de bedoeling dat je gewoon in het Nederlands schrijft, maar de namen en termen mag je wel in het Engels gebruiken. Nu vinden wij wel -dit staat ook in de beginpost- dat als je 1 term in het Engels of Nederlands neemt, dat je de andere namen en termen ook in de gekozen taal neemt. Dus dat je bijvoorbeeld niet 'Weasley gaat naar Zweinsveld' schrijft. Dan moet je of Zweinsveld als Hogsmeade schrijven, of Weasley als Wemel.
    Is dat duidelijk genoeg? (;

    Balen, want ik gebruik graag gewoon de Engelse namen, maar dan vind ik dat zo lullig om 'wand' of 'sorting hat' te schrijven.
    Maargoed, regels zijn regels.


    If I were once a planet, you were the axis

    Ah, ik doe mee :3