• Aangezien er hier wel wat volwassen mensen zitten en mensen met psychische problemen, vroeg ik me af of jullie misschien weten of er iets is waar je op terug kan vallen als je geen geld hebt maar wel dringend psychische hulp nodig hebt, aangezien dit allemaal heel, heel erg veel geld kost en voor arme studentjes valt dit niet te betalen.


    Your make-up is terrible

    Krijg je niet bepaalde dingen vergoed? Ik heb laatst opnieuw een reeks gesprekken gehad bij de psychologe en we hebben maar iets van twintig euro hoeven te betalen. Ligt denk ik wel aan je verzekering.


    everything, in time

    Met globale problemen kun je altijd terecht bij je studiebegeleider, en als het echt heel dringend is zou ik het met je ouders bespreken of ze je financieel willen steunen. Maar je moet wel inzien dat een psychiater geen tovenaar is, niet alles kan opgelost worden met een paar gesprekken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Anguish schreef:
    Krijg je niet bepaalde dingen vergoed? Ik heb laatst opnieuw een reeks gesprekken gehad bij de psychologe en we hebben maar iets van twintig euro hoeven te betalen. Ligt denk ik wel aan je verzekering.


    Ja, maar dat gaat maar op voor 5 sessies in het jaar, dat is weinig als je elke 2 weken een gesprek hebt.


    Your make-up is terrible

    Krijg jij maar 5 sessies in het jaar vergoed? Het zit bij mij ook in m'n pakket, maar ik heb tot eh .. duizend euro vergoed? Is 't maximum geloof ik.


    To infinity and beyond •

    Summit schreef:
    Krijg jij maar 5 sessies in het jaar vergoed? Het zit bij mij ook in m'n pakket, maar ik heb tot eh .. duizend euro vergoed? Is 't maximum geloof ik.


    Weet je hoeveel je dan per maand moet betalen? Daarom vraag ik, is er ergens geld vandaan te halen om dat te betalen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Weet je hoeveel je dan per maand moet betalen? Daarom vraag ik, is er ergens geld vandaan te halen om dat te betalen.


    Een eigenbijdrage zul je toch altijd moeten betalen


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ga anders een keer naar je huisarts en vraag naar de mogelijkheden :)


    Life is hard and then we die

    Licet schreef:
    (...)

    Een eigenbijdrage zul je toch altijd moeten betalen


    Het gaat hier nu om zo'n 800 euro per jaar hé. Tover jij dat even tevoorschijn, naast je schoolgeld en je ziektekosten?
    Pfft, mama en papa blijven niet alles betalen hoor.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het gaat hier nu om zo'n 800 euro per jaar hé. Tover jij dat even tevoorschijn, naast je schoolgeld en je ziektekosten?
    Pfft, mama en papa blijven niet alles betalen hoor.


    De eigenbijdrage bij mijn broer was 20 euro, dus om de twee weken een gesprek, is ongeveer 560 euro. En je bent 19, het is geen schande om nog in kleine mate afhankelijk te zijn van je ouders.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    De eigenbijdrage bij mijn broer was 20 euro, dus om de twee weken een gesprek, is ongeveer 560 euro. En je bent 19, het is geen schande om nog in kleine mate afhankelijk te zijn van je ouders.


    Het is wat anders als je ouders het niet gaan betalen en ik ben 20 trouwens.
    Ik heb inderdaad 20 euro, maar voor maar 5 sessies per jaar. Daarna word het de volle mep, 80-100 euro.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Weet je hoeveel je dan per maand moet betalen? Daarom vraag ik, is er ergens geld vandaan te halen om dat te betalen.


    Ik betaal 120 in de maand, maar ik heb ook nog eens top fysio, vanwege m'n chronische pijn ..
    maar zo'n module apart is volgens mij 8 euro dan ..

    [ bericht aangepast op 10 dec 2012 - 20:58 ]


    To infinity and beyond •

    Assassin schreef:
    (...)

    Het is wat anders als je ouders het niet gaan betalen en ik ben 20 trouwens.
    Ik heb inderdaad 20 euro, maar voor maar 5 sessies per jaar. Daarna word het de volle mep, 80-100 euro.


    Ik heb het over een aanvullend pakket, met een aanvullend pakket betaal je nogsteeds 20 euro eigenbijdragen. Dan kom je dus op 560 euro + de kosten van het aanvullend pakket. Het is trouwens niet mijn bedoeling om je boos te maken of iets, dus sorry als ik je beledigd heb.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Summit schreef:
    (...)

    Ik betaal 120 in de maand, maar ik heb ook nog eens top fysio, vanwege m'n chronische pijn ..
    maar zo'n module apart is volgens mij 8 euro dan ..


    Ik neem aan dat je niet 120 euro in de maand betaalt en dan tot 1000 euro max kan gaan, toch?


    Your make-up is terrible

    ik loop bij een lichamelijke psychotherapeut... de kosten daarvan zijn 50 euro per sessie, om de twee weken. Ik stuur mijn rekening altijd op naar mijn zorgverzekeraar (zilveren kruis achmea) en zij storten altijd 40 euro terug op mijn rekening, feitelijk betaal ik dus maar een tientje per keer... groepstherapie is voor mij ook tien euro, en dat is dan een keer in de maand...

    Mijn verzekeringsmaatschappij had een uizondering gemaakt voor me, maar ik was die hele bullshit van die labeltjesplakkende psychologen zat, dus nu betaal ik weer de prijs van mijn normale polis. Ik had een soort van pluspakket dat therapie vergoedt, maar dingen zoals fysio dan weer niet. Geen dee hoe het heette.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)