• ^ Dat staat op like duizend papiertjes die in mijn school zijn opgehangen :'). 't Is ieder jaar weer hetzelfde. Nu de witte laken van kou, pijn en nattigheid grote gebieden van Nederland en Belgie heeft bedekt, speelt een vast ritueel zich weer af op mijn school: sneeuwballengevechten.
    We zullen vast niet de enige school zijn, maar hier op 't Han Fortmann zijn ze er eeerg fanatiek in. Ik herinner me nog dat ik als klein, onwetend bruggertje door de sneeuw naar mijn fiets liep na school en ik iemand "PAK DIE MET DE BLAUWE MUTS" hoorde roepen. Ik rukte nog snel de muts van mijn hoofd, maar het was te laat. Een stuk of vijf bovenbouwers peperde me heeelemaal in x'D. Ze stopten pas toen mijn oudere buurjongen te hulp schoot. Trauma's.
    Ondertussen ben ik zelf bovenbouwer en dus word ik wel met rust gelaten. Daarbij heb ik nu het ongeschreven recht om jongere kinderen lastig te vallen, waar ik niet aan doe, maar het is redelijk amusant om naar te kijken. Toch gaat het soms wel ver, vooral de brugklassers hebben het zwaar te verduren en ook de leraren(!) ontkomen er niet aan. Ik weet nog dat vorig jaar een concierge is ontslagen na een kind dat een sneeuwbal in zijn nek gooide te hebben geslagen x].Het ergst is het als de vmbo'ers een bezoekje nemen aan onze school. Ze hebben geen genade. Ik vraag me af hoe lang het gaat duren tot de eerste doden vallen.

    Nog een reden om sneeuw te haten dus. Laat deze gekte stoppen D: Zijn wij de enige school die hier last van heeft?


    i put the fun in funeral

    Ancore schreef:
    Ik ben alweer onderuit gegaan en heb mijn been gekneusd (ik wist zelf niet eens dat dat kon :Y)). Ik vind de winter alleen leuk als ik binnen lekker warm onder een deken gekropen zit (cat)
    Bij ons hebben we een leerplein, gewoon een gigantisch soort mediatheek. Daaromheen allemaal glazen ramen en je kijkt uit op het schoolplein (gewoon op de begane grond). Gingen jongens elkaar proberen in te peperen, rende er zo'n huppelkutmeisje gillend weg. Klapt ze keihard tegen zo'n raam. Natuurlijk hebben we haar keihard uitgelachen (:


    Naawh, arme jij :C
    Hahaha, had ik bij willen zijn x'D


    i put the fun in funeral

    Sytze schreef:
    Lololol bij ons maakten ze een enorme sneeuwpik een aantal jaar terug :'D. Die lui kregen genadeloos op hun flikker en wij maar toekijken. Kwamen ze met twee meterhoge sneeuwballen die als testikels dienden. Het mooist was toen ze de eikel maakten. Dat ding was best realistisch en ongeveer 2,5 meter hoog, maar helaas: de glorie was van korte duur. De pik werd afgebroken.


    Dat is nog eens origineel. Maar ik ga het zelf niet doen.


    Physics is awesome

    Ancore schreef:
    Ik ben alweer onderuit gegaan en heb mijn been gekneusd (ik wist zelf niet eens dat dat kon :Y)). Ik vind de winter alleen leuk als ik binnen lekker warm onder een deken gekropen zit (cat)
    Bij ons hebben we een leerplein, gewoon een gigantisch soort mediatheek. Daaromheen allemaal glazen ramen en je kijkt uit op het schoolplein (gewoon op de begane grond). Gingen jongens elkaar proberen in te peperen, rende er zo'n huppelkutmeisje gillend weg. Klapt ze keihard tegen zo'n raam. Natuurlijk hebben we haar keihard uitgelachen (:

    Geweldig, hahahahaha! :D


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Haha, long live het HBO. Hier gebeuren dat soort dingen gelukkig niet meer. Maar vanochtend liepen mijn vriend en ik langs een schoolplein en kregen we van de kleuters die daar speelden, toen we eenmaal een stukje verder waren, de volle lading waarna één van die kinderen heel hard: "SORRY! D:" riep. Hahaha, geweldig. x'D
    Oh, en ik ben inmiddels ook op mijn bek gegaan dankzij die fantastische sneeuw. :')

    [ bericht aangepast op 7 dec 2012 - 18:52 ]


    ars moriendi

    Ik ken het (A)


    •*• Lululu •*•

    Bij ons zijn er altijd van die vet stoere jongens uit de derde en vierde die heel hun pauze verspillen aan sneeuwballen gooien tegen de ramen van lokalen, zooooooo stoer. En dat ook nog zonder jas.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Als derde grader heb ik nu examens dus ik heb geen last van de vele sneeuwbalgevechten. XD

    Wel heb ik gezien hoe een zesdejaar water heeft gegoten over de plek waar de leraren de leraarskamer ingaan én hoe er een redelijk aantal slachtoffer van geworden zijn voor ze doorhadden dat de andere ingang iets veiliger was c:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    ooh ben zo blij dat ze dat niet doen hier :')


    As travars

    Bij ons is het verboden, net als bij jullie. Gelukkig word het bijna niet gedaan :3

    Ik reed langs een andere school vanmiddag, in de auto, en een groep van iets van 20 mensen gooide allemaal sneeuwballen op onze auto. Ik werd zó boos, gaawd. Ik kan er zo slecht tegen.
    Nu wil ik ook nog zeggen dat het een school is waar 90% Marokkaans is en dat het allemaal Marokkaanse mensen waren, maar ik mag niet vooroordelen van mezelf .__.


    Destroy what destroys you.

    heey de briefjes over al precies zoals de titel. eerst was het stuiterballen. Mijn 4vmbo lotgenoten zijn dit jaar kinders. ze gooien met stuiterballen in dek las dus briefjes. en om ze terug te pakken hebben ze 400 stuiterballen in de pauze buiten gegooid een week geleden dat was leuk.... 2de jaar gingen ze opruimen... en nu die briefjes. alleen de tweede jaars doen het maar die doen ook tikkertje op mijn locatie is alleen 2-3-4 vmbo


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Haha, nee op mijn school mag nagenoeg alles :')
    Alhoewel, er waren wat concierges die al dat sneeuw weghaalden en daarna gingen wat 2ejaars daar sneeuw weer neerleggen en sneeuwballengevechten doen, volgens mij zijn ze redelijk genaaid :')


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik houd van sneeuw, maar niet in combinatie met kinderen. Er zijn altijd van die rotjongetjes die hier die niks beters te doen hebben, dan keihard sneeuwballen tegen rijdende auto's aan te gooien en tegen de ruiten van huizen. Waardoor je je ten eerste helemaal kapot schrikt, en ten tweede, bij een harde bal, gewoon een barst in je ruit hebt.


    Chaos is a ladder.

    Bij ons is het

    Bij sneeuw horen enkele specifieke veiligheidsregels die we duidelijk in iedere klas hebben gemeld. We zetten ze hier nog even op een rijtje:

    Met sneeuw gooien mag enkel op de speelweide ná toestemming van de begeleider die op de speelplaats staat;
    We gooien niet van en naar de speelplaats;
    We denken aan de veiligheid: geen ijs, geen steentjes, niet duwen of trekken;
    Bij het niet naleven van deze afspraken volgt er een sanctie.


    Maar er heeft evenzeer iemand een bloedneus gekregen door 'ijsballen' en er zijn mensen geschopt en met 'ijsballen' in hun maag gegooid.
    Sneeuw en mijn school zijn een slechte combinatie(cat)


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    Wij hebben twee schoolpleinen. Plein noord en het plein zuid. Op plein noord staan de bovenbouwers en op plein zuid de onderbouwers.
    Goed. Op plein zuid gooien ze op elkaar en op plein noord naar de bruggies. Zo geweldig.
    I love sneeuw, als ik tenminste niet doorheen moet fietsen..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Vanaf het moment dat er sneeuw ligt bij ons op school, lijkt het wel of er 2 kampen worden gemaakt die dan sneeuwballen naar elkaar gooien. Erg irritant als je vrienden aan de andere kant staan. En vorig jaar is het zelfs zo ver gekomen dat ze ijsballen maakten en sommigen staken er zelfs spijkers of schroeven in.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe