• ^ Dat staat op like duizend papiertjes die in mijn school zijn opgehangen :'). 't Is ieder jaar weer hetzelfde. Nu de witte laken van kou, pijn en nattigheid grote gebieden van Nederland en Belgie heeft bedekt, speelt een vast ritueel zich weer af op mijn school: sneeuwballengevechten.
    We zullen vast niet de enige school zijn, maar hier op 't Han Fortmann zijn ze er eeerg fanatiek in. Ik herinner me nog dat ik als klein, onwetend bruggertje door de sneeuw naar mijn fiets liep na school en ik iemand "PAK DIE MET DE BLAUWE MUTS" hoorde roepen. Ik rukte nog snel de muts van mijn hoofd, maar het was te laat. Een stuk of vijf bovenbouwers peperde me heeelemaal in x'D. Ze stopten pas toen mijn oudere buurjongen te hulp schoot. Trauma's.
    Ondertussen ben ik zelf bovenbouwer en dus word ik wel met rust gelaten. Daarbij heb ik nu het ongeschreven recht om jongere kinderen lastig te vallen, waar ik niet aan doe, maar het is redelijk amusant om naar te kijken. Toch gaat het soms wel ver, vooral de brugklassers hebben het zwaar te verduren en ook de leraren(!) ontkomen er niet aan. Ik weet nog dat vorig jaar een concierge is ontslagen na een kind dat een sneeuwbal in zijn nek gooide te hebben geslagen x].Het ergst is het als de vmbo'ers een bezoekje nemen aan onze school. Ze hebben geen genade. Ik vraag me af hoe lang het gaat duren tot de eerste doden vallen.

    Nog een reden om sneeuw te haten dus. Laat deze gekte stoppen D: Zijn wij de enige school die hier last van heeft?


    i put the fun in funeral

    Bij ons worden flesjes water leeggegoten op de speelplaats om ijsplekken te maken (cat)
    Ik haat sneeuw.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Bij ons hangt er alleen een briefje 'GEEN SNEEUWBALLEN TEGEN HET RAAM GOOIEN AUB!' :'D
    Het zijn vooral de brug- en tweedeklassers die bij ons sneeuwballen gooien, maar omdat ik 5e klasser ben durven ze niets wanneer ik voorbij loop. Dat kan ook komen omdat ik nogal bitchy kan kijken. :W


    everything, in time

    Uhm dit is echt de eerste keer dat ik zo iets hoor en nee bij mij op school is dit dus absoluut niet het geval xD
    en serieus door een stuk of 5 dat is echt laf (cat)


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Nee, bij ons zijn vaak alleen brugklassertjes de klos en iedereen die in een lokaal zit waar je door de raam naar buiten kan kijken. Bij ons in het lokaal stond een raam een klein beetje open, omdat het benauwd was. Maar er zaten hele tijd mensen sneeuwballen naar ons lokaal raam te gooien -ook naar andere-. Door ging er eentje door de kleine opening heen en was iemands tafel nat :'D. Dat was best grappig.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    CallYouOut schreef:
    Nee, bij ons zijn vaak alleen brugklassertjes de klos en iedereen die in een lokaal zit waar je door de raam naar buiten kan kijken. Bij ons in het lokaal stond een raam een klein beetje open, omdat het benauwd was. Maar er zaten hele tijd mensen sneeuwballen naar ons lokaal raam te gooien -ook naar andere-. Door ging er eentje door de kleine opening heen en was iemands tafel nat :'D. Dat was best grappig.


    Hehe, ja, bekend verhaal x'D.


    i put the fun in funeral

    Ik haat sneeuw al jaren, sinds er een sneeuwbal naar mijn hoofd werd gesmeten, en dan wel door één van mijn vrienden...


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik ben nog niet op school geweest sinds de eerste sneeuw gevallen is, maar ik heb het gevoel dat er nog erg veel ongewenste sneeuwballengevechten aan zitten te komen. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik ben nog niet op school geweest sinds de eerste sneeuw gevallen is, maar ik heb het gevoel dat er nog erg veel ongewenste sneeuwballengevechten aan zitten te komen. ><

    Ik ook niet (:


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Bij ons moet je allemaal door één deur als de bel gaat. Raad maar eens in welke richting alle sneeuwballen gaan als de bel gaat :W je moet als één van de eersten zijn en sprinten als je niet bekogeld wilt worden.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Op de onderbouw deden ze dat, verschrikkelijk. In de tweede ging ik mijn paraplu als wapen gebruiken (: En dat doe ik nog steeds, al ben ik laatstejaars, ik word nog weleens als een derdejaars gezien.


    Take risks and conquer your fears.

    Bij ons hebben ze er deze keer nog niets van gezegd -of toch niet tegen mij- maar dat komt meestal pas als er gewonden vallen. Dan krijg je direct straf als ze het zien. xd
    Ik ben voorlopig gespaard gebleven, gelukkig. ^^
    Er zijn ook nog eerstejaars die doodleuk gladde plekken gaan maken met hun schoenen. .__.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Lololol bij ons maakten ze een enorme sneeuwpik een aantal jaar terug :'D. Die lui kregen genadeloos op hun flikker en wij maar toekijken. Kwamen ze met twee meterhoge sneeuwballen die als testikels dienden. Het mooist was toen ze de eikel maakten. Dat ding was best realistisch en ongeveer 2,5 meter hoog, maar helaas: de glorie was van korte duur. De pik werd afgebroken.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben alweer onderuit gegaan en heb mijn been gekneusd (ik wist zelf niet eens dat dat kon :Y)). Ik vind de winter alleen leuk als ik binnen lekker warm onder een deken gekropen zit (cat)
    Bij ons hebben we een leerplein, gewoon een gigantisch soort mediatheek. Daaromheen allemaal glazen ramen en je kijkt uit op het schoolplein (gewoon op de begane grond). Gingen jongens elkaar proberen in te peperen, rende er zo'n huppelkutmeisje gillend weg. Klapt ze keihard tegen zo'n raam. Natuurlijk hebben we haar keihard uitgelachen (:


    From these ashes, I will rise

    Bij mij op mijn stageschool mogen ze sneeuwballen gooien maar niet op elkaar omdat er nu nog niet genoeg sneeuw ligt waardoor het dus ijsballen kunnen worden. En die dan veel pijn als je die tegen je aan krijgt zoals iedereen weet. En ze proberen naar binnen te gooien wat ook niet mag.


    Physics is awesome

    Sytze schreef:
    Lololol bij ons maakten ze een enorme sneeuwpik een aantal jaar terug :'D. Die lui kregen genadeloos op hun flikker en wij maar toekijken. Kwamen ze met twee meterhoge sneeuwballen die als testikels dienden. Het mooist was toen ze de eikel maakten. Dat ding was best realistisch en ongeveer 2,5 meter hoog, maar helaas: de glorie was van korte duur. De pik werd afgebroken.


    Loool, moet ik ook eens doen :'D.


    i put the fun in funeral