^ Dat staat op like duizend papiertjes die in mijn school zijn opgehangen :'). 't Is ieder jaar weer hetzelfde. Nu de witte laken van kou, pijn en nattigheid grote gebieden van Nederland en Belgie heeft bedekt, speelt een vast ritueel zich weer af op mijn school: sneeuwballengevechten.
We zullen vast niet de enige school zijn, maar hier op 't Han Fortmann zijn ze er eeerg fanatiek in. Ik herinner me nog dat ik als klein, onwetend bruggertje door de sneeuw naar mijn fiets liep na school en ik iemand "PAK DIE MET DE BLAUWE MUTS" hoorde roepen. Ik rukte nog snel de muts van mijn hoofd, maar het was te laat. Een stuk of vijf bovenbouwers peperde me heeelemaal in x'D. Ze stopten pas toen mijn oudere buurjongen te hulp schoot. Trauma's.
Ondertussen ben ik zelf bovenbouwer en dus word ik wel met rust gelaten. Daarbij heb ik nu het ongeschreven recht om jongere kinderen lastig te vallen, waar ik niet aan doe, maar het is redelijk amusant om naar te kijken. Toch gaat het soms wel ver, vooral de brugklassers hebben het zwaar te verduren en ook de leraren(!) ontkomen er niet aan. Ik weet nog dat vorig jaar een concierge is ontslagen na een kind dat een sneeuwbal in zijn nek gooide te hebben geslagen x].Het ergst is het als de vmbo'ers een bezoekje nemen aan onze school. Ze hebben geen genade. Ik vraag me af hoe lang het gaat duren tot de eerste doden vallen.
Nog een reden om sneeuw te haten dus. Laat deze gekte stoppen Zijn wij de enige school die hier last van heeft?
i put the fun in funeral