• Van mijn zusje. Ze is bezig met afvallen, maar houd zich allang niet meer aan het sportschema dat ze had opgesteld. Ik stelde voor om patat te eten omdat we iets makkelijks wilde, maar dan begint ze gelijk te zeuren dat het ongezond is en we ook al pizza hadden gegeten deze week. Oké, daar heeft ze gelijk in en we moeten een beetje rekening mee houden. Nu ging ik boodschappen doen omdat mijn ouders er niet waren, heb ik sinas meegenomen omdat ik Malubi wilde drinken dit weekend en een citroe fudgecake van mijn eigen geld gekocht omdat ik daar al de hele week trek in had. Natuurlijk vraag ik of mijn zusje ook wilt van de cake, maar dan een klein stukje omdat ze gezond wilt eten. Nou, ze wilde mooi het grootste stuk. En dat is nog niet alles want ze neemt mooi ook twee glazen van mijn sinas, omdat het kan. Ik waarschuwde haar nog voor ze eraan begon maar toch deed ze het. Waarom zou de rest dan wel rekening met haar houden als zij dat wilt, terwijl ze het zelf ook niet doet en dan gaat opeten en drinken waar wij niet op haar gerekend hebben? Daar kan ik dan weer niet tegen.


    Your make-up is terrible

    nouja, als ze echt op dieet wilt zal ze toch een beetje meer doorzettingsvermogen moeten hebben...
    Want nu lijkt het of ze enkel op haar lijn let als het haar goed uitkomt...
    Zeg haar even wat je ervan denkt. Vertel het tegen je ouders, vraag wat zij er van vinden.
    Enfin, ik vind dat je wel gelijk hebt :)


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    Blergh, dat is wel gemeen ja. Maar waarschijnlijk had ze echt even drang aan iets ongezonds. Ik ken het wel.


    Pretty is just a pretty word.

    That's just... Mean...
    Nawh, zeg er iets van, Nikki.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ik zou het gewoon niet gegeven hebben, lol.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    ik zou het gewoon niet gegeven hebben, lol.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Herkenbaar. Héél herkenbaar. Mijn vader heeft dat ook.
    Hij wilt lijnen, maar snoept wel echt super vaak.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat maakt het nou uit hoeveel je weegt en wat je eet. Je bent mooi zoals je bent, net als je zusje en iedereen op de wereld. Een stukje taart en een glas sinas meer of minder maakt het verschil daarin echt niet uit. (:


    I look inside myself and see my heart is black.

    Ik denk eigenlijk niet zo zeer dat je zus hypocriet wil zijn, al klinkt dat wel zo uit je verhaal. Eigenlijk denk ik dat ze, zoals hierboven al eens gezegd is, gewoon geen doorzettingsvermogen heeft. Het is niet zo dat jij haar verleidt, want je hebt er rekening mee gehouden en sinas is nu niet echt iets waar je anderen normaal gesproken mee kan verleiden, meestal haal je dan chocolade of zo. :'D
    Ze is gewoon zwak wat afvallen betreft!


    everything, in time

    hypocriet, of je lijnt wel of je lijnt niet


    Remember to be ridiculous.

    MicroCuts schreef:
    Wat maakt het nou uit hoeveel je weegt en wat je eet. Je bent mooi zoals je bent, net als je zusje en iedereen op de wereld. Een stukje taart en een glas sinas meer of minder maakt het verschil daarin echt niet uit. (:


    Dat is ook zo, maar het gaat om haar gezondheid omdat ze nu gevaarlijk overgewicht heeft, ze heeft obesitas. Een beetje te zwaar zijn vind niemand erg.


    Your make-up is terrible

    gaat t niet iedere x zo?


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik denk niet dat je zusje het expres doet. Het is echt moeilijk om je strikt aan de lijn te houden. Als ze een hele tijd gezond heeft gegeten is de verleding om te soepen waarschijnlik heel groot en als het haar ook nog aangeboden wordt is het heel lastig om nee te zeggen. Natuurlijk was het niet verkeerd van je om haar een klein stukje aan te bieden, gewoon ter beleefdheid. Maar het is wel waarschijnlijk wel moeilijk voor haar om jou te zien snoepen terwijl zij dat niet mag.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Ik denk eigenlijk dat ze dat niet expres doet. Lijnen is echt heel moeilijk, het is niet voor niks dat er nog geen écht effectieve manier van afvallen is gevonden - las ik net nog eens in mijn psychologie boek-. Misschien kan je haar helpen door op het moment dat ze weer een groot stuk van iets lekkers pakt, aan haar te vragen of dat wel verstandig is. Want misschien dat ze er weer even niet over na dacht en dan zo'n 'owja..' moment krijgt?

    Typisch dat het net het gene is dat je voor jezelf kocht.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Krull schreef:
    Ik denk eigenlijk dat ze dat niet expres doet. Lijnen is echt heel moeilijk, het is niet voor niks dat er nog geen écht effectieve manier van afvallen is gevonden - las ik net nog eens in mijn psychologie boek-. Misschien kan je haar helpen door op het moment dat ze weer een groot stuk van iets lekkers pakt, aan haar te vragen of dat wel verstandig is. Want misschien dat ze er weer even niet over na dacht en dan zo'n 'owja..' moment krijgt?


    Dat heb ik gedaan en het was wel expres, want ik wees haar er op dat het een groot stuk was en beter een kleine kon nemen, dat ze eigenlijk geen sinas mag hebben, etc. Ik snap ook wel dat het lastig is, maar dan kan ze ons moeilijk gaan verbieden om eens in de maand patat te eten en daarover te gaan zeuren. Ik ga het haar ook niet verbieden, want het is haar leven, ze is volwassen en heeft het toch al best goed gedaan de afgelopen tijd. Daarom dacht ik ook; nah, één wat groter stuk cake maakt niet uit, het is ook citroen en geen chocola. Maar dat ze dan ook weer twee glazen sinas neemt...


    Your make-up is terrible