• Camp Agora


    Camp Agora lijkt op het eerste zicht misschien een gewoon kamp van een een doodnormale jeugdbeweging, maar er is iets speciaals aan. Iedere deelnemer is stuk voor stuk een probleemjongere. Het uitschot van de straat. Ieder heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen verleden.
    De jongeren waren veroordeeld door de jeugdrechter om als alternatieve straf naar het kamp te gaan. Zo niet zouden ze in een jeugdgevangenis terecht komen. De 2 maanden van de zomervakantie hadden ze om te veranderen, om te tonen dat ze de tweede kans waard waren.
    Wat zal er gebeuren? Ontstaan er koppeltjes? Rivalen? Wie zal zicht opwerpen als leider van de groep en wie wordt eerder een volger? En wat is er zo vreemd aan dat kamp?


    We beginnen op 1 juli, wanneer alle jongeren in de bungalow aankomen.


    Jelina Acery Farelley - SorrowPayne
    Felicia Kiara Mancini - Depay
    Kherington "Keri"Alexandra Debu - 5TYLE5
    Chiara Jackson - Clonmel
    Destiny Savannah Rose Montoya - Malino
    Selena Sophia Delia McHasson - Aimeka

    Daniel Colton - ChaoticTania
    Jamie Davis - GreyTardis
    Kyle Logan - 5TYLE5
    Robert 'Reb' Collins - Huaso
    Damian Anderson - lottttx
    Brandon Jason Jefferson - Depay


    Begeleiders:
    Roza Garcia - Huaso
    Daniël (Dan) Clark - GreyTardis
    Mark Glock - LogitG27



    “To live will be an awfully big adventure.”

    Rose
    "Het kan mij niet schelen of het jou wat boeit of niet. Ik moet toch die waterpijp in beslag nemen."
    Ik liep om haar heen, richting de waterpijp. Ik had helemaal geen zin in ruzie, maar nu ik dat gezegd had, kon ik niet meer terugkrabbelen. Toegeven was uit den boze.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Destiny

    Ik grijp haar bij haar nek en trek haar gemakkelijk terug.
    'Ga weg, of ga dood' zeg ik dreigend.
    Ik duw haar hard weg en grom..


    El Diablo.

    Rose
    "Nee." hield ik vol en moest nu wel wat mijn best doen te kalmte te bewaren, maar bleef rust uitstralen.
    "Je gaat te ver. Geef die waterpijp gewoon en dan laten we dit achter ons."
    Nu zou Mark wel handig zijn, maar ik vertikte het om het op te geven en met mijn staart tussen de benen weg te hollen. Ik was hier nu aan begonnen en, zonder of met Mark, dit moest ik afmaken.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Destiny

    Ik grom even, geeft niet snel op hé?
    'Waarom ga je je vriendje niet erbij halen, hé? Je ziet toch zelf wel dat dit niet gaat lukken' spot ik.
    Ik sla mijn armen over elkaar en grom..


    El Diablo.

    Rose
    "Ik heb hem nu niet nodig." zei ik krachtig.
    En dat grommen van haar paste echt niet bij haar. "Ga gewoon naar de keuken."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Destiny

    'Zodat jij even door mijn spullen kan neuzen? Dacht het niet' sis ik.
    Ze rot maar lekker eerst zelf op...


    El Diablo.

    Rose
    "Ik ga niet door je spullen neuzen. Ik wil ook als eerste weg gaan, zolang ik die waterpijp maar mee krijg.
    Pff, ze leek wel een of ander beest. Met het gegrom en gesis... Zou ik er vroeger ook zo uit gezien hebben?


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Destiny

    'Dan kan je lang wachten' zeg ik.
    Ik sla kijk haar aan en tuit mijn lippen even...


    El Diablo.

    Rose
    "Dat kan ik inderdaad."
    Ik sloeg mijn armen over elkaar en keek haar afwachtend aan.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Destiny

    Ik kijk haar aan en mijn ogen vernauwen zich tot spleetjes.
    Opeens herinner ik me iets en een lichte grijns speelt rond mijn lippen.
    'Dus je wil dat ding?'


    El Diablo.

    Rose
    Ik keek haar achterdochtig aan.
    "Ja." zei ik voorzichtig.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Destiny

    'Best, dan kan je het krijgen' zeg ik.
    Ik draai om en pak de waterpijp.
    'Hier' zeg ik, en gooi het hard richting haar..


    El Diablo.

    Rose
    Ik had het niet zien aankomen en had de reflex niet hem te vangen. Ik voelde hoe de waterpijp hard tegen mijn hoofd sloeg. Even wankelde ik een paar stappen achteruit. De pijn vlamde door mijn hoofd, maar ik klemde mijn tanden op elkaar.
    Ik keek haar niet aan, terwijl ik de waterpijp, die op de grond was gevallen op nam en naar de deur liep.
    "Bedankt." zei ik nog om haar te dissen. "En kom naar de keuken." zei ik nog, voor ik de deur sloot.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Destiny

    Ik grijns, en kijk haar na.
    'Doei doei!' zeg ik, en grijns.
    Ik had er toch nog 3 mee, maakt niet uit..


    El Diablo.

    Rose
    Ik liep naar een deur, die op slot was. Nog steeds met mijn tanden op elkaar geklemd opende ik de deur met een sleutel die ik uit mijn zak gevist had. Ik zette de waterpijp in een kastje en deed de deur weer op slot. Daarna liep ik terug naar de keuken. Ik probeerde een beetje onzichtbaar te zijn, terwijl ik wat ijs uit de diepvriezer nam en het in een handdoek deed. Ik liep terug de keuken uit, zo leek het misschien of het ijs voor iemand anders was, en pas wanneer ik in de kamer naast de keuken was, drukte ik het ijs tegen mijn hoofd. Ik hield het tegen mijn hoofd gedrukt en haalde met 1 hand pijnstillers uit het EHBO-kastje. Ik legde hem op mijn tong en slikte hem zo in.
    Voorzichtig liet ik me op de grond zakken, terwijl ik het ijs tegen mijn hoofd gedrukt hield, en wachtte zo tot de pijnstiller in zou werken.


    “To live will be an awfully big adventure.”