Felicia Kiara Mancini
Ik zuchtte toen ik uit de taxi stapte en mijn koffer meesleepte. Waarom moest ik ook alweer naar dit stomme kamp? Oh ja, anders kon ik 2 maanden gaan leven op water en brood. Alleen omdat die stomme bitch ruzie maakte met mij zat ik hier nu, en zij was er vanaf gekomen. Maar ja, ik zonder verwondingen, zij met een gebroken neus en een gebroken oogkas. Eigen schuld, had ze me maar niet moeten beledigen. Ik sleepte mijn koffer mee naar het huisje en keek om me heen. Er stond een vrouw met een rood schrijfblok in haar hand. 'Hoi.' zei ik zachtjes.
Brandon Jason Jefferson
En daar was ik dan, klaar om mijn straf uit te zitten in een vakantiehuisje. 2 maanden lang. Ik had de keuze gehad, of de jeugdgevangenis, of hier 2 maanden zitten. Het was allebei erg, ik moest Austin sowieso alleen laten met mijn moeder, en ik wist hoe zwaar mama het had. Ze werkte full-time om mij en Austin te kunnen onderhouden, en nu moest ze ook nog opvang voor Austin gaan regelen. Ik had het er best zwaar mee, want Austin was mijn kleine lichtpuntje in dit hele gedoe waar ik in beland was. Ze waren er bij justitie nog niet achter gekomen dat ik bij een gevreesde bende zat, en dat was maar goed ook, anders had ik heel wat langer kunnen zitten. We hadden al zoveel gedaan, van overvallen tot diefstallen en mishandelingen. Alles en iedereen wat ons in de weg stond ruimde we uit de weg, goedschiks of kwaadschiks, dat maakte niet uit. Natuurlijk wilde ik dit niet, maar ik had geen keuze nadat ik een lid van de bende compleet in elkaar geslagen had. Ik had nog geluk dat hij niet aan zijn verwondingen overleden was, dan was het voor mij heel wat erger afgelopen. Mijn moeder en Austin wisten hier niks van. Mama zou me meteen uit het huis verbannen, en Austin was nog veel te jong om het te beseffen en te begrijpen wat het allemaal inhield voor mij.
Ik stapte uit de taxi die me hier naartoe gebracht had en pakte mijn koffer uit de achterbak. Ik keek naar het huisje dat voor me stond. Het had erger gekunt hoor, daar niet van, maar toch was ik liever thuis. Hier zaten nog meer mensen die van alles ergs hadden gedaan, geen idee wat, maar dat er ruzies zouden komen, dat stond bijna vast. Ik liep met mijn koffer naar het huisje en stond meteen weer stil om de vrouw even te bestuderen.
[ bericht aangepast op 21 nov 2012 - 18:25 ]
Sometimes your plans don't work out because God has better ones.