• © Frodo

If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.

Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    14K

- Amused
    - Novembre (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    14K

- Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

- Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

- Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

- Thornfield
    7K

- Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Irishtown
    14K

- Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

- Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

- Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    14K

- Daemon (The other side)
    7K

- Bandieri (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

- Insurgent (Stand)
    21K

- Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    21K

- Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    21K

- Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha Zeven is niet voldoende
    - Brennan
    7K

- Tjiftjaf
    - Aria
    - TheseWords
    7K

- BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

- Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    14K

- Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)
    - Sprout
    - SorrowPayne

Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2

(...)

Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

* 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

Een klein overzichtje:
    do 22/11: 500
    vr 23/11: 1000
    za 24/11: 1500
    zo 25/11: 2000
    ma 26/11: 2500
    di 27/11: 3000
    wo 28/11: 3500
    do 29/11: bijschrijven
    vr 30/11: 4000
    za 01/12: 4500
    zo 02/12: 5000
    ma 03/12: 5500
    di 04/12: 6000
    wo 05/12: 6500
    do 06/12: 7000
    vr 07/12 bijschrijven

Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7

May the words be ever in your favor!

[ bericht aangepast op 24 nov 2012 - 16:58 ]

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

Brennan schreef:
    Oké, dit is dus wat ik tot nu toe heb, maar ik mis nog een echte verhaallijn en ik zit een beetje vast. Misschien kunnen jullie even kijken of je iets te binnen schiet?

Sophia Dowd is net vijftien jaar oud als ze erachter komt dat haar constante hoofdpijn wordt veroorzaakt door een hersentumor. Er kan niet worden geopereerd, maar ze komt ieder weekend naar het ziekenhuis voor chemotherapie. Een paar maanden later wordt echter een uitzaaiing in haar buik ontdekt waardoor ze niet meer zelf kan eten. Dit zorgt ervoor dat ze een vaste kamer in het ziekenhuis krijgt: ze kan niet meer thuis wonen. In het ziekenhuis wordt ze ondergebracht op verdieping verdieping - oncologie - in de vleugel voor minderjarigen. Verder is er een inofficiële verdeling per gang, bijvoorbeeld een aparte gang voor kinderen onder de zes. Sophia komt terecht in gang twee, die bekend staat als de Dodengang. Hier komen de jongeren terecht die niet meer beter worden, maar toch blijven om hun leven wat te verlengen. Hier komt ze dus in contact met verschillende mensen, waaronder een meisje dat euthanasie wil maar dat niet mag van haar ouders en een jongen die dankzij een tumor in zijn rug niet meer kan lopen. Natuurlijk beïnvloeden zij Sophia, maar is dat wel goed?
    ...and that's just about everything I've got.

Misschien dat Sophia haar leven ook niet meer ziet zitten door dat meisje dat euthanasie wil plegen en dat Sophia dan ook na gaat denken over euthanasie. De jongen echter houdt haar tegen, omdat hij haar begon te bewonderen om hoe sterk ze is en hoe goed ze met haar 'ziekte' omgaat. De jongen is ook veel voor haar gaan betekenen en ze besluit geen euthanasie te laten plegen. Echter als de jongen sterft en ook het andere meisje steeds verder achteruit gaat en ze verder niet veel mensen meer om haar heen heeft, stort ze helemaal in. ofzo.
    Ik ben hier niet echt goed in.. $:

You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

Novembre schreef:
    (...)

Misschien dat Sophia haar leven ook niet meer ziet zitten door dat meisje dat euthanasie wil plegen en dat Sophia dan ook na gaat denken over euthanasie. De jongen echter houdt haar tegen, omdat hij haar begon te bewonderen om hoe sterk ze is en hoe goed ze met haar 'ziekte' omgaat. De jongen is ook veel voor haar gaan betekenen en ze besluit geen euthanasie te laten plegen. Echter als de jongen sterft en ook het andere meisje steeds verder achteruit gaat en ze verder niet veel mensen meer om haar heen heeft, stort ze helemaal in. ofzo.
    Ik ben hier niet echt goed in.. $:

Dat is best goed bedacht hoor, vreemd genoeg had ik de link van slechte invloeden naar zelf euthanasie nog niet gelegd. Ik ben er te lang mee bezig geweest denk ik x]

Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

Brennan schreef:
    (...)
    Dat is best goed bedacht hoor, vreemd genoeg had ik de link van slechte invloeden naar zelf euthanasie nog niet gelegd. Ik ben er te lang mee bezig geweest denk ik x]

Het is maar een idee, maar ik vond wel dat zoiets grote invloed op je kon maken. Trouwens zet je dit verhaal online, watn dan wil ik het zeker lezen.

Novembre schreef:
    (...)
    Het is maar een idee, maar ik vond wel dat zoiets grote invloed op je kon maken. Trouwens zet je dit verhaal online, watn dan wil ik het zeker lezen.

Ja, maar ik ben wel van plan het in het Engels te schrijven om daar wat mee te oefenen. Ik zet de link wel in het topic als ik begin (: Maar ik ga nu naar bijles - ugh, wiskunde - dus ik ga ervandoor.

Brennan schreef:
    (...)
    Ja, maar ik ben wel van plan het in het Engels te schrijven om daar wat mee te oefenen. Ik zet de link wel in het topic als ik begin (: Maar ik ga nu naar bijles - ugh, wiskunde - dus ik ga ervandoor.

Oh, is niet erg. Ik vind Engels lezen ook wel fijn. Succes! <3

1000 woorden er deze WW bijgeschreven en nu is de one-shot eindelijk af. ^^ Ga hem wel opsplitsen en editen, maar hij is klaar. Yay!

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

Wiarda schreef:
    1000 woorden er deze WW bijgeschreven en nu is de one-shot eindelijk af. ^^ Ga hem wel opsplitsen en editen, maar hij is klaar. Yay!

Ik heb maar 11 minuten geschreven en 453 woorden. Oeps, gelukkig loop ik nog voor dus hoef ik mezelf niets te verwijten.

@ Brennan (geweldige username btw, ik hou gewoon van Bones :9~ ), ik vind het echt een goed idee (: als je begint, wil je me dan waarschuwen?

Frodo schreef:
    @ Brennan (geweldige username btw, ik hou gewoon van Bones :9~ ), ik vind het echt een goed idee (: als je begint, wil je me dan waarschuwen?

Doe ik ^^ En dank je, zij is inderdaad echt geniaal. Echt raar dat die nog vrij was.

Ik vraag me af of Hodgins nog vrij is... ook één van mij favorieten (; hoewel ik Frodo nog lang niet beu ben.

Volgens mij is die nog vrij. Hehe, dan kunnen we samen in lijken prikken.

Brennan schreef:
    Volgens mij is die nog vrij. Hehe, dan kunnen we samen in lijken prikken.

Haha klinkt best wel awesome :Y) en moorden oplossen aan de hand van hun overgebleven vel enzo, wat allemaal heel onrealistisch klinkt en toch heel erg.. wetenschapperig :'D

Novembre schreef:
    (...)
    Ik heb maar 11 minuten geschreven en 453 woorden. Oeps, gelukkig loop ik nog voor dus hoef ik mezelf niets te verwijten.

453 woorden in 11 minuten is aardig indrukwekkend in mijn ogen, hoor. :'D

Ben nu aan het editen en plots gooi ik de hele verhaallijn om. Daardoor zijn zo'n honderd woorden wel verloren gegaan, maar ach. Liever een kloppend verhaal dan een lang(er) verhaal.

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

Wiarda schreef:
    (...)
    453 woorden in 11 minuten is aardig indrukwekkend in mijn ogen, hoor. :'D

Ben nu aan het editen en plots gooi ik de hele verhaallijn om. Daardoor zijn zo'n honderd woorden wel verloren gegaan, maar ach. Liever een kloppend verhaal dan een lang(er) verhaal.

Ja, op zich wel, maar ik baal zo dat ik per dag maar inspiratie heb voor één hoofdstukje. ;c
    JA, daar ben ik het wel mee eens en die honderd woorden kun je gewoon meetellen, want je hebt ze geschreven. (:

Brennan schreef:
    Oké, dit is dus wat ik tot nu toe heb, maar ik mis nog een echte verhaallijn en ik zit een beetje vast. Misschien kunnen jullie even kijken of je iets te binnen schiet?

Sophia Dowd is net vijftien jaar oud als ze erachter komt dat haar constante hoofdpijn wordt veroorzaakt door een hersentumor. Er kan niet worden geopereerd, maar ze komt ieder weekend naar het ziekenhuis voor chemotherapie. Een paar maanden later wordt echter een uitzaaiing in haar buik ontdekt waardoor ze niet meer zelf kan eten. Dit zorgt ervoor dat ze een vaste kamer in het ziekenhuis krijgt: ze kan niet meer thuis wonen. In het ziekenhuis wordt ze ondergebracht op verdieping verdieping - oncologie - in de vleugel voor minderjarigen. Verder is er een inofficiële verdeling per gang, bijvoorbeeld een aparte gang voor kinderen onder de zes. Sophia komt terecht in gang twee, die bekend staat als de Dodengang. Hier komen de jongeren terecht die niet meer beter worden, maar toch blijven om hun leven wat te verlengen. Hier komt ze dus in contact met verschillende mensen, waaronder een meisje dat euthanasie wil maar dat niet mag van haar ouders en een jongen die dankzij een tumor in zijn rug niet meer kan lopen. Natuurlijk beïnvloeden zij Sophia, maar is dat wel goed?
    ...and that's just about everything I've got.

Het is een heel interessant, maar ook een heel zwaar en belastend onderwerp.
    Als eerste een kleinigheidje. Oncologie is de afdeling voor kanker, hematologie voor afwijkingen in het bloed, de organen en lymfklieren. Over het algemeen zitten ze op dezelfde afdeling (bij elkaar dus), maar er zit zeker wel een verschil tussen de twee. Het is enkel een basis wat je hier geeft, dus ik kan me voorstellen dat je hier nog niet verder over hebt nagedacht. Als Sophia dus een hersentumor (en uiteindelijk die uitzaaiingen) heeft, komt ze terecht bij hematologie en niet bij oncologie (;
    (Mijn vriend heeft een tumor in zijn schedel en enkele op zijn longen gehad, vandaar dat ik je er op wijs)
    Betreft de indeling van de afdeling en de Dodengang vind ikzelf leuk uitgedacht, maar werk dit concreet en goed uit aangezien dit meer een tintje horror is in plaats van dat het daadwerkelijk strookt met de werkelijkheid zoals het is op de kinderafdeling voor ongeneeslijk zieken.

Ik denk dat je hier echt wel iets geniaals van kunt maken, maar ik snap dat je vast zit met je plot. Feitelijk heb je enkel dit: Ongeneeslijk ziek meisje komt definitief in het ziekenhuis te liggen en leert een meisje kennen die euthanasie nastreeft en een jongen die in een rolstoel zit door een tumor.
    Het is belangrijk dat je weet wat je wilt gaan vertellen. Wil je de lezer mee zuigen in de leefwereld van Sophia zoals deze is op het moment, hoe zij alles ervaart? Wil je juist verder gaan op het onderwerp euthanasie? Of op een diepgaande vriendschap die feitelijk gedoemd is? Je kan ze allemaal inderdaad combineren, maar pas op dat het niet teveel en ingewikkeld voor jou als schrijver gaat worden. Je moet ten alle tijden het bos nog kunnen zien, ook al staan er honderden bomen voor je gezichtsveld.
    Heb je al nagedacht over hoe Sophia beïnvloedt gaat worden door haar nieuwe vrienden, want dit is ook een belangrijk punt om vooraf te weten als dit hetgeen is waar je totale verhaal om gaat draaien.

Zoals je het hier weergeeft, weet je al waar je ongeveer heen wilt en dat is het begin van elk verhaal (; Het is hoe dan ook een plot wat je hier neerzet, hoe basic en oppervlakkig het ook mag zijn. Maar daar is het dan ook enkel een samenvatting voor. Ik weet niet wat jou manier van werken en voorbereiden is voor een verhaal, maar ik denk zeker wel dat je hiermee aan de slag kan.
    Ik ben wel van mening dat je voldoende achtergrondinformatie moet opzoeken en je personages sterk moet neerzetten om het geloofwaardig te maken. Je hebt hier namelijk geen gemakkelijk onderwerp gekozen en het gaat zeker niet gemakkelijk zijn om het altijd even geloofwaardig neer te blijven zetten.

Ik wil je in ieder geval echt wel suc7 wensen met schrijven, want zoals ik al zei, ik vind het zeker wel een interessant begin (K)

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”