• Hi there,
    ik had dus een idee voor mijn verhaal gebaseerd op een droom. Later ging ik dat dus opschrijven en ging ik wat verder mee door. Maar nu heb ik een totaal ander idee, dan ik eerst had (paar dagen geleden) en wil ik een hele andere kant op gaan met mijn verhaal. Alleen het probleem is dat het wel erg veel tijd in beslag neemt. En ik niet 100% zeker weet of mensen het geen a la drama verhaal gaan vinden.
    Dus nu zit ik te twijfelen, merendeels ook omdat ik al 2 hoofdstukken heb van beide 1 000 woorden heb. En ik het zonde vind die te delete.

    Nu vroeg ik me af wat jullie zelf zouden doen als jullie in deze situatie zaten.
    x Emma
    Ik wil liever niet het verhaal uitgebreid hier neer zetten omdat ik dan te veel verklap, maar als je intresse hebt mag via pb

    Zou je het naar me willen sturen? Ik zou het sowieso schrijven, want het is wel jouw idee en dat je al 2 hoodstukken hebt, is alleen maar goed.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik heb je een pb gestuurd (:
    Oh ik wil wel erbij vermelden dat het om een 1D story gaat niet dat het de zaak veranderd maar toch (;

    Mijn ideeën

    "eerste idee"
    Mijn eerste idee was eigenlijk gewoon mijn droom uitschrijven en het wat bijschaven zodat het een wat mooier verhaal werd. Eigenlijk had ik nog niet echt een verhaallijn in gedachte, etc. Maar toen ik de droom uit begon te schrijven kwam ik op een ander idee. Iets wat ook wat persoonlijker bij me ligt. Dus toen had ik al 2 hoofdstukken (van amy's en harry's kant ja 1D story)

    Nieuwe idee:
    Mijn "nieuwe" idee was om een meisje, Amy. Die angst-stoornissen heeft, die je eigenlijk niet kan zien. Doordat ze als een dood normaal meisje oogt, en zich (overdag) gewoon normaal gedraagd. Maar haar angst neem toch een groter deel van haar leven in beslag dan zijzelf en haar familie en vrienden denken.
    Hoe en wat weet ik nog niet precies heb wel ideeën maar moet het nog uitwerken.

    ____________________________________


    En nu heb ik er bij bedacht (bij het nieuwe idee) om er OP van te maken inplaats van met 1D slecht/beter?

    Ten eerste moet je gemaakte hoofdstukken sowieso nooit deleten: vaak kan je ze later nog gebruiken voor een ander verhaal of er inspiratie uit opdoen [dat heb ik altijd tenminste]. En je kunt ze later nog herschrijven: dat je er voor zorgt dat de zinnen mooier klinken of dat dingen beter beschreven worden. Daar leer je namelijk heel veel van, want dan zie je de dingen die je 'fout' hebt gedaan.
    Ten tweede, doe wat jij het beste vind. Ik verander zo vaak van plot, omdat ik het dan meer vind kloppen of omdat het gewoon mooier is. Maar werk eerst alle twee de verhaallijnen goed uit, dan kun je namelijk het makkelijkste beslissen over wat jij nou fijner vind om te schrijven. En het is nooit erg of zonde om extra dingen te schrijven, want daar leer je van, hehe.
    Ten derde, OP of 1D? Ook dit moet je zelf beslissen, het is immers jouw verhaal. Je moet er wel rekening mee houden dat als je er OP van maakt, je waarschijnlijk minder lezers krijgt en dat het moeilijker is om het verhaal van de grond te krijgen [dit heeft te maken met het feit dat je niets over de jongens van 1D zelf hoeft te verzinnen, het zijn immers bestaande personen]. Maar aan de andere kant is het zo, dat als je 1D doet, je voor de makkelijke weg kiest en dat je verhaal ook niet kan gebruiken voor eventuele publicaties.
    :3


    I solemny swear I'm up to no good.