• Op quizlet zijn genoeg leuke rpgs, maar niet veel ervan duren heel lang, en de meeste lopen dood bij ongeveer drie pagina 's. Dat is natuurlijk zonde, vooral omdat veel ervan echt hele leuke ideeën zijn. Sommige rpgs redden het eerste topic niet eens.

    Waardoor kan dat komen?
    #Geen origineel idee (bijvoorbeeld gewoon een school rpg)
    #Niet goed genoeg uitgewerkt (bijvoorbeeld; Ze gaan op vakantie en komen iets tegen)
    #Geen verhaal (bijvoorbeeld; het gaat over een paar vrienden.)
    #Te veel Personages nodig (bijvoorbeeld ze gaan met zijn twintigen weg)
    #Iemand nog een andere oplossing?

    Jammer is natuurlijk als mensen zeggen dat ze mee gaan doen, maar niks meer van zich laten horen.
    Hier kan alleen de gene die weg ging iets aan doen!!! Misschien weet iemand nog een oplossing voor dit idee? Als je je fatsoenlijk uitschrijft kan er iemand anders je plaats innemen, als je weggaat zonder iets te zeggen blijven mensen eeuwen op je wachten.Die andere mensen hebben dus ook geen zin meer om mee te doen met die rpg, en zo loopt die dan dood.

    Ook als de rpg een speciaal doel heeft, kan die doodlopen. Bijvoorbeeld; ze moeten een monster verslaan. In het tweede topic hebben ze het monster verslagen, en nu? Nu is het doel klaar en is er helemaal niks meer te doen. Dan gaan ook veel mensen weg (zonder het te zeggen) omdat het gewoon saai is.

    Een rpg met vijandigheid erin (voorbeeld: twee landen hebben ruzie), ik bedoel oorlog, want dan moet er uiteindelijk iemand winnen, en daar kan je het heel erg ongezellig mee maken. Je kan natuurlijk wel twee landen hebben die ruzie hebben, maar geen oorlog, en niemand gaat winnen.

    Als je elkaar in een gevecht moet doden. Er zijn natuurlijk ook THG rpgs, maar daar vinden ze meestal wel iets op. Dit punt kan heel erg makkelijk verholpen worden, maar erop letten kan nooit kwaad.

    Vijandigheid in een rpg is ook nooit handig. Als de rpg 'ers ruzie krijgen. Bijvoorbeeld; Iemand heeft ruzie met iemand anders, de een geeft de ander een klap en zegt dat zijn neus gebroken is, de ander zegt van niet en ze beginnen te ruziën, andere rpg 'ers gaan zich eraan storen, en willie niet meer meedoen. Dan hebben die twee het voor iedereen verpest.

    Even kort samengevat:
    #Niet zomaar bij een RPG weggaan
    #Niet een specifiek doel stellen (meerdere doelen zijn wel leuk)
    #Geen ruzies tussen partijen
    #Ruzies kunnen op zich wel, maar niemand moet de rpg verlaten, dat is niet leuk voor die gene
    #Niet zomaar ruzie zoeken
    #Iemand nog een andere oplossing?

    Oke, dat is dat, maar wat nou als de rpg al vastgelopen is? I(k heb al verschillende oplossingen bedacht, maar nieuwe ideeën zijn altijd welkom :))
    #Een nieuw topic openen (Als de rpg 'ers zien dat er een nieuw topic is, kan de rpg gewoon doorgaan, en als mensen niet meer mee willen doen, kunnen ze dat even zeggen)
    #Een vervolg rpg maken (bijvoorbeeld; de mensen werden allemaal verliefd op elkaar. In het vervolg kan het bijvoorbeeld tien jaar later zijn)
    # Iemand nog een andere oplossing?

    Hopelijk werkt het, want het is gewoon jammer dat al die mooie ideeën gewoon doodlopen.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Maar wat wil je hier nou bereiken?


    •*• Lululu •*•

    Dat mensen iets beter nadenken over de rpgs en rpgs langer lopen

    [ bericht aangepast op 18 nov 2012 - 14:28 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik denk niet dat dit gaat werken, maar het is een mooie poging (:


    Take risks and conquer your fears.

    This will never workkkk.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Dat wist ik wel, maar ik wou het wel zeggen, want heel misschien zou het werken, maar het kan geen kwaad toch?


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik weet ook nog wel een paar problemen. Sommigen RPGen alleen om hun karakters verliefd te laten worden, seks te hebben en kappen er dan mee. Maar het komt ook omdat er eigenlijk twee groepen RPGers zijn op Quizlet, een groep ervaren die van lange posts houden en niet van offtopic gaan houden, en RPGers die graag korte posts, heel snel achter elkaar schrijven, veel offtopic gaan en vaak wat onrealistischer spelen. Als één van de twee groepen bij elkaar komt, gaat het vaak niet goed en stopt er altijd wel iemand.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik weet ook nog wel een paar problemen. Sommigen RPGen alleen om hun karakters verliefd te laten worden, seks te hebben en kappen er dan mee. Maar het komt ook omdat er eigenlijk twee groepen RPGers zijn op Quizlet, een groep ervaren die van lange posts houden en niet van offtopic gaan houden, en RPGers die graag korte posts, heel snel achter elkaar schrijven, veel offtopic gaan en vaak wat onrealistischer spelen. Als één van de twee groepen bij elkaar komt, gaat het vaak niet goed en stopt er altijd wel iemand.


    Oh God. Dat off-topic gaan haat ik zo. Het kan me werkelijk geen ene fuck schelen of je hier of daar naartoe gaat. Ga gewoon, ik zie vanzelf wel een reactie verschijnen.D:
    Of als ze het dan over onnozele dingen zoals kaas gaan hebben, vreselijk.


    everything, in time

    Noyade schreef:
    (...)

    Oh God. Dat off-topic gaan haat ik zo. Het kan me werkelijk geen ene fuck schelen of je hier of daar naartoe gaat. Ga gewoon, ik zie vanzelf wel een reactie verschijnen.D:
    Of als ze het dan over onnozele dingen zoals kaas gaan hebben, vreselijk.


    Daar kan ik dus ook écht niet tegen. Maar er zijn mensen die vinden RPGen niet leuk zonder dat soort dingen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Daar kan ik dus ook écht niet tegen. Maar er zijn mensen die vinden RPGen niet leuk zonder dat soort dingen.


    Helaas wel. Wat ik eigenlijk niet begrijp. Ik praat ook wel eens met de mensen buiten de RPG, maar dan in het Gastenboek. Daar is dat hele ding toch voor.(cat)


    everything, in time

    Noyade schreef:
    (...)

    Helaas wel. Wat ik eigenlijk niet begrijp. Ik praat ook wel eens met de mensen buiten de RPG, maar dan in het Gastenboek. Daar is dat hele ding toch voor.(cat)


    Me too


    Spoiler alert: you will save yourself

    Noyade schreef:
    (...)

    Oh God. Dat off-topic gaan haat ik zo. Het kan me werkelijk geen ene fuck schelen of je hier of daar naartoe gaat. Ga gewoon, ik zie vanzelf wel een reactie verschijnen.D:
    Of als ze het dan over onnozele dingen zoals kaas gaan hebben, vreselijk.

    Dat is pas echt irritant als er een praattopic is!


    Spoiler alert: you will save yourself

    Assassin schreef:
    Ik weet ook nog wel een paar problemen. Sommigen RPGen alleen om hun karakters verliefd te laten worden, seks te hebben en kappen er dan mee. Maar het komt ook omdat er eigenlijk twee groepen RPGers zijn op Quizlet, een groep ervaren die van lange posts houden en niet van offtopic gaan houden, en RPGers die graag korte posts, heel snel achter elkaar schrijven, veel offtopic gaan en vaak wat onrealistischer spelen. Als één van de twee groepen bij elkaar komt, gaat het vaak niet goed en stopt er altijd wel iemand.


    This.


    The duty of youth, is to challenge corruption.