Nikolajevna schreef:
Als op 31 december 2013 nog 16 wordt, mag je nog alcohol consumeren, om het maar lekker duur te zeggen. ^^ (geen sterke drank natuurlijk ;P)
Enerzijds vind ik het wel dom, aangezien je dan een kloof creeërt tussen andere landen. Als jongeren dan naar een land waar de grens 16 is gaan, zouden ze wel eens totaal geen ervaring kunnen hebben, en als dan ook nog eens de ouders er niet bij zijn, heb je meteen een groot probleem als het misgaat...
Anderzijds vind ik het ook wel weer goed.
Maar ik drink sowieso weinig tot geen alcohol, dus...
In Nederland gaat het dan toch ook mis? Zoek maar eens op hoe vaak mensen op de eerste hulp komen in verband met drank. Zie niet helemaal in waarom het opeens erger mis zou gaan als ze pas later mogen drinken.
Volgens wikipedia is 18 sowieso de meest voorkomende leeftijd waarop alcohol gedronken mag worden, kijk maar
hierzo
Ik zou het trouwens een stuk logischer vinden als ze de consumptie/bezit van alcohol door mensen die het niet mogen kopen ook zouden verbieden. Je mag geen alcohol verkopen aan een minderjarige en er staat een flinke boete op, maar de minderjarige hoeft niks te betalen want die doet niks verkeerd blijkbaar. Erg vreemd.
quidquid excusatio prandium pro