Ten eerste verwissel je verleden en tegenwoordige tijd door elkaar, dat is een beetje vervelend en je kunt best voor één tijd kiezen. Persoonlijk zou ik hier voor tegenwoordige tijd gaan, dat komt mooier uit met de vergelijkingen die je maakt.
Als je het bij tegenwoordige tijd houdt, moet je wel van 'snijd' snijdt maken.
Ten tweede heb je soms hele lange zinnen die moeilijk te volgen zijn. Ik denk dan aan de tweede zin, bijvoorbeeld. Of deze zin: Ik kon niet helder meer nadenken en het enige wat het stemmetje in mijn hoofd zei was: ‘Weg hier!’ Je zou daar sowieso al een komma moeten plaatsen tussen zei en was, maar daarbuiten vind ik het ook nog een beetje een vreemde zin.
Verder heb ik niet veel aan te merken. Hoe lang moest de opdracht zijn? Als het écht griezelig moet zijn, vind ik dit nog niet helemaal geslaagd. Ik zit hier nu niet meteen met kippenvel. Maar dat is natuurlijk moeilijk en ik vind het wel mooi geschreven. Vooral de vergelijking die je bij 'tijd' maakt vind ik mooi verwoord.
Nog een tip: als je spanning wilt opwekken, kun je best zoveel mogelijk korte zinnen gebruiken. Dat heb je hier dan wel goed gedaan: Nee, niet goed, geen tijd om te huilen. Geen tijd om van de shock te bekomen. Geen tijd om mezelf moed in te spreken.
Al met al een toffe inzending. Zeker blijven schrijven, oefenen baart kunst. (:
Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.