Apocalyptic schreef:
(...)
Dus je moet geen grappen kunnen maken over levensbedreigende ziektes? Taboes op grappen is gewoon stom. Een oudklasgenoot van me had kanker en die jongen barstte van de zelfspot. Dat is belangrijk, juist omdat het zo'n levensbedreigende ziekte is en je niet wil dat je omgeving alleen maar loopt te huilen en te tobben terwijl je juist positieve energie nodig hebt.
Ja, als die jongen zelf kanker had dan mag die er grapjes over maken. Maar hij weet dan zelf hoe het is en als hij zich er beter bij voelt door grapjes te maken over zijn ziekte, dan mag dat zeker.
Maar mensen die een ziekte zoals kanker zelf niet hebben, die mogen er geen grapjes over maken. Kanker is een verschrikkelijke ziekte, meerde van mijn familieleden zijn er aan gestorven en dat 4chan nu even op internet een grapje maakt door te zeggen dat Justin Bieber kanker heeft, dat vind ik er gewoon over en dat is ziek. Zoveel mensen geloofden dit en dan komt 4chan even met "hahahaha, grapje hij heeft helemaal geen kanker!" aanlopen. Zoiets vind ik echt gewoon niet kunnen. Over kanker maak je geen grapjes als je niet weet wat het is, als je het zelf niet hebt meegemaakt wat het is. Het is gewoon ziek en verschrikkelijk om hierover grapjes te maken.