• Ik zit met iets enorm verveeld en ik weet niet hoe ik dit probleem kan oplossen.
    Een goede vriendin uit mijn klas snijdt zich al een hele tijd.
    Het viel me enkele dagen geleden op dat ze wondjes had op haar arm, maar ze wuifde het weg toen ik vroeg wat het was.
    Ik had toen al een vermoeden dat het door zelfverminking was.
    Vandaag kwam ze naar me toe met de vraag wat je het best kon doen tegen etterende wondjes.
    Ze had dus een ontstoken wondje op haar arm, maar wanneer ik haar vroeg of ik er even naar mocht kijken om in te schatten hoe erg het was, wilde ze dit niet.
    Ze beweerde immers dat het te vuil was, maar ik ben echt heel wat gewend dus ik vond het vreemd dat ze zo deed.

    Mijn vermoedens werden dus bevestigd wanneer ik haar vroeg of ze zichzelf sneed.
    Ik heb hier echt een slecht gevoel over en liet haar ook weten dat ze altijd bij mij terecht kan om over haar problemen te praten.
    Ze was me dankbaar en al zeker wanneer ik zei dat ik niemand hierover iets zou zeggen op school.
    Natuurlijk probeerde ik het uit haar hoofd te praten omdat ze er later toch later spijt van zal hebben maar nu zegt ze dat als ze het niet doet, ze gek wordt.

    Ik ben echt ten einde raad aangezien ik niet weet hoe ik haar kan laten stoppen.
    Ik vind het zo spijtig dat ze het doet, het is misschien wel haar eigen keuze maar ik denk echt dat ze hulp nodig heeft.
    Zelfs haar beste vriendin weet hier niets van.
    Iemand enige tips waarmee ik haar kan helpen om te stoppen met snijden?
    Bedankt voor het lezen van dit topic.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Lilia schreef:
    Misschien is het beter om het inderdaad te vertellen aan je mentor of vertrouwenspersoon op school. Die kan een gesprek aanvragen met de ouders en het verder oplossen. Je kunt aan diegene ook vragen of hij/zij jouw naam niet wilt noemen zodat je er niet bij betrokken raakt. Sowieso kun je jer er verder beter niet mee bemoeien, want je vriendin heeft waarschijnlijk een serieus psygisch probleem, en dat kun jij niet oplossen. Het is wel goed om het te melden.


    26 - 02 - '16

    Dat is inderdaad verschrikkelijk!
    Ik heb iets wat je misschien zal helpen:
    The Butterfly Project
    Klik!
    Je tekent zeg maar een vlinder op de plek waar je jezelf beschadigd, en zet er een naam bij van iemand die je liefhebt of veel voor je betekend. Als je snijd, gaat de vlinder dus dood, als je niet snijd, vervaagt hij vanzelf en is hij zeg maar 'weggevlogen'.
    Verder misschien een psychiater? Alhoewel ik weet dat veel mensen ertegenaan kijken als 'alleen voor gekke mensen', kan het echt een grote hulp zijn. Zelf zou ik het ook aan iemand vertellen, ze heeft echt hulp nodig!

    Sterkte!(flower)


    Tijd voor koffie.

    Camel schreef:
    Ik denk dat je, om het op te kunnen lossen, de reden erachter moet weten. Waarom snijdt ze zichzelf? Heeft ze problemen thuis? Wordt ze gepest? Etc. Als je dat weet en het kunt oplossen, zal het probleem dat ze zichzelf snijdt ook makkelijker te verhelpen zijn.

    Pesterijen zijn uitgesloten.
    Ze heeft best veel vrienden en brengt merendeels haar tijd door met mij en nog wat mensen tijdens de pauzes en de middag.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Stap op haar ouders af, ook al is ze kwaad, het zal haar helpen.


    Save me from myself.

    Horizons schreef:
    Ik heb eigenlijk niet zoveel ervaring hiermee, maar ik las ergens eens iets over een butterflyproject ofzoiets. Dan zou ze in plaats van haar te snijden een vlinder op haar arm moeten tekenen in de hoop zo van het snijden af te geraken.
    Ik heb het even voor je opgezocht en misschien kan je samen met haar kijken om dit toe te passen. (Klik)

    Zorg gewoon dat je toont dat je er voor haar bent. Iemand zoals jou heeft ze namelijk echt nodig om dit moment ook al zegt ze dat er niks is. Geloof haar gewoon niet. Mensen die zoiets meemaken hebben meer aan mensen die niet afgeven dan aan degene die gewoon oké zouden antwoorden.


    Dat heeft een vriendin van mij ook mij voorgelegd en tot nu toe helpt het erg goed.

    Het zal je vriendin dus ook kunnen helpen, bied het gewoon aan. Dat deed mijn vriendin ook.


    I'm a fighter, let me go.