• Okay, lang verhaal kort.

    Mijn tante overleed begin dit jaar, mijn oom had vrij snel weer een nieuw iemand. De familie ziet het allemaal niet zo zitten, op m'n broertjes verjaardag was alleen m'n neef er, zijn broertje en hun vader(+evt. nieuwe liefde) hadden de ballen niet om te komen. Dus, ik zit er nu mee, omdat ik de enige in de familie ben die wel zoiets heeft, tja ach als ze echt iets in elkaar zien waarom niet, en het is een super liefe vrouw, maar ze zal nooit mijn tante vervangen, dat heb ik dan wel weer. Mijn pa heeft er wel heel erg moeite mee omdat het zijn zus was. Moet ik nu mijn oom opbellen om te zeggen dat hij+zijn vriendin en mijn neefjes van mij welkom zijn op mijn verjaardag of niet? want wat mijn pa vind maakt mij niks uit, het is mijn verjaardag... of moet ik me wel aantrekken wat hij vind?


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Het is jouw verjaardag en niet die van je vader, dat moet je sowieso even goed onthouden. Verder is het natuurlijk niet leuk als er ruzie zou uitbreken, omdat je vader boos is op je oom bijvoorbeeld.
    Als ik jou was, zou ik je oom gewoon bellen en de boodschap doorgeven. En dan zien wat er gebeurt. Je vader kan het je niet verbieden, want het is jouw verjaardag en niet die van hem.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    Het is jouw verjaardag en niet die van je vader, dat moet je sowieso even goed onthouden. Verder is het natuurlijk niet leuk als er ruzie zou uitbreken, omdat je vader boos is op je oom bijvoorbeeld.
    Als ik jou was, zou ik je oom gewoon bellen en de boodschap doorgeven. En dan zien wat er gebeurt. Je vader kan het je niet verbieden, want het is jouw verjaardag en niet die van hem.


    Dat dacht ik dus ook, maa mijn pa heeft best wel last van woede uitbarstingen en ik heb geen zin idd dat er ruzie uitbreekt....


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Jij kunt de situatie ongetwijfeld beter inschatten dan ik, dus uiteindelijk moet je zelf je keus maken. Maar ik zal het toch proberen.
    Uit jouw verhaal maak ik op dat je oom nu het contact met je familie wat verloren heeft doordat ze het niet goedkeuren dat hij zo vlug al een nieuwe vriendin heeft. Door hem uit te nodigen op je verjaardag maak je naar mijn idee de kans om de band te herstellen groter, maar ik weet natuurlijk niet hoe jou vader, moeder, enz., er tegenover staan. Als zij niets meer van hem willen weten, kun je hem misschien beter niet uitnodigen op je verjaardag, om het gezellig te houden en hem zelf een keer opzoeken, zonder je ouders.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Camel schreef:
    Jij kunt de situatie ongetwijfeld beter inschatten dan ik, dus uiteindelijk moet je zelf je keus maken. Maar ik zal het toch proberen.
    Uit jouw verhaal maak ik op dat je oom nu het contact met je familie wat verloren heeft doordat ze het niet goedkeuren dat hij zo vlug al een nieuwe vriendin heeft. Door hem uit te nodigen op je verjaardag maak je naar mijn idee de kans om de band te herstellen groter, maar ik weet natuurlijk niet hoe jou vader, moeder, enz., er tegenover staan. Als zij niets meer van hem willen weten, kun je hem misschien beter niet uitnodigen op je verjaardag, om het gezellig te houden en hem zelf een keer opzoeken, zonder je ouders.


    haha, nog vaker, ik ben daar kind aan huis, mijn paard staat daar gestald dus ik kom daar bijna elke dag.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Snowhite schreef:
    (...)

    Dat dacht ik dus ook, maa mijn pa heeft best wel last van woede uitbarstingen en ik heb geen zin idd dat er ruzie uitbreekt....

    Dan zou ik je oom bellen en daarna met je pa gaan praten. Het is voor jou niet leuk als je oom niet kan komen vanwege je pa, terwijl jij hem er graag bij wilt hebben en je pa heeft eigenlijk niks te zeggen over jouw verjaardag. Praat gewoon met je vader en je oom.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis