• Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in schaken over het internet?

    Hoe gaat dat in zijn werk?
    Twee personen spreken met elkaar af dat ze gaan schaken. Beide zetten thuis een schaakbord op, met de pionnen op de juiste plaats. Daarna spreken ze af welke kleur ze zijn. Over het algemeen doet wit als eerste zet. Diegene die dan moet beginnen schrijft de begincoördinaten en de eindcoördinaten op en het schaakstuk. (Bijv. pion van B2 naar B4) Beide verschuiven ze dan het schaakstuk op hun eigen schaakbord waarna de volgende als antwoord een pion schuift en de coördinaten en schaakstuk terugstuurt. etc etc. Het is dus gewoon schaken alleen geef je nu de coördinaten door via pb, gb, mail of iets dergelijks.

    Wat was nu mijn idee?
    Om voor de mensen die geïnteresseerd zijn een soort competitie op te zetten. Hoe? Jullie geven je op, geven aan of je vaak online komt of niet en of je vaak, minder vaak of nauwelijks schaakt. Dit komt in een lijst te staan hieronder en op basis daarvan kunnen jullie iemand benaderen om samen een potje te schaken of ik koppel mensen op basis van de opgegeven eigenschappen aan elkaar, dat ligt eraan.

    Hoe gaat dat dan te werk?
    Ik koppel mensen op basis van de opgegeven eigenschappen aan elkaar of jullie zoeken zelf iemand en die benader je dan. Jullie geven dat aan, dat komt dan in een blog, story, dit topic idunno te staan. Als je niet meer benadert of gekoppeld wilt worden omdat je al bezig bent, geef je dat aan, dan krijg je een rood kleurtje. Heb je nog niemand, of je kunt er nog een potje bij hebben, dan kleur je groen.

    Kost het veel tijd?
    Ligt aan jezelf.

    Wat zijn de voordelen ervan?
    Ze zeggen dat je daardoor meer vooruit leert denken, meer inzicht krijgt etc. Je legt nieuwe contacten hier op Q. Je bent even ergens anders mee bezig dan school of iets dergelijks. En het is leuk.

    Dus, wie is er geïnteresseerd hierin?

    1. Als je op de lijst wilt komen te staan, geef dat dan even duidelijk door.
    2. Dit kan ook met een andere spellen denk ik..



    De blog waarin alles staat.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2012 - 20:35 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het lijkt me eerder nogal ingewikkeld om dat over het internet te doen, maar dat is mijn mening. En daarbij kan ik het ook niet dus ja. c:

    Ik kan het niet spelen :$. Ik heb nooit iets ervan meegekregen.


    -

    yetiboards schreef:
    Het lijkt me eerder nogal ingewikkeld om dat over het internet te doen, maar dat is mijn mening. En daarbij kan ik het ook niet dus ja. c:


    Dat valt best wel mee, ik geef toe, het duurt langer. En je bent niet echt een korte tijd geconcentreerd bezig met een potje schaken, maar je zet meer af en toe een stapje.
    En nee, ik ben ook niet goed. ^^ Oefening baart kunst zeggen ze..

    [ bericht aangepast op 25 okt 2012 - 20:29 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mijn schaakniveau is below sealevel.
    Maar het is wel een leuk idee!


    #WWED - What Would Emma Do?

    Het lijkt me wel een leuk idee, maar lastig om uit te werken. Ik bedoel van; je moet precies die coördinaten kennen en zo.


    26 - 02 - '16

    Ahri schreef:
    Het lijkt me wel een leuk idee, maar lastig om uit te werken. Ik bedoel van; je moet precies die coördinaten kennen en zo.


    Normaal staan die op een bord.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Lijkt me wel leuk! I'm in.


    Ex astris, sciencia

    Klinkt leuk maar ik heb echt amper tijd (en ik kan niet schaken ^^) dus ik drop dit ff in mijn topics om te zien of ik later nog zin/tijd heb c:


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page