• Misschien zegt de titel het al. Dit is opzich niet een heel moeilijk spel, maar natuurlijk leg ik het even uit.
    De eerste persoon noemt een nummer van een bladzijde. Laten we zeggen van 1 t/m 300 is toegestaan.
    Persoon 2 pakt een boek random uit de kast (of een die dicht in de buurt ligt). Graag wel Nederlands! Je zoekt die bladzijde op en je mag zelf kiezen welk stuk je kiest. Neem 4 regels van die bladzijde en post die hier. Als er namen in staan, noem deze niet maar gebruik de namen die ik zo zal noemen.


    Ik neem even een voorbeeld:



    Persoon 1: blz 200
    Persoon 2: David had de schuifdeur op de veranda net bereikt toen ze hem riep. Haar gezicht was betrokken op een manier die David zich nog herinnerde uit hun jeugd, alsof ze opeens iets afschuwelijks besefte.
    blz 63
    Persoon 3: David had de schuifdeur op de veranda net bereikt toen ze hem riep. Haar gezicht was betrokken op een manier die David zich nog herinnerde uit hun jeugd, alsof ze opeens iets afschuwelijks besefte. Pastoor Mark zette een schaal met koekjes op het formicatafelblad en schonk vervolgens voor hen allebei een kop koffie in. Het was pas de eerste week van september, maar de herfst hing al in de lucht.
    blz 118
    enzovoort.




    -Je herhaalt dus steeds alles wat degene voor jou heeft gepost (dan sluit het beter aan)
    -Kies iets wat niet heel raar is bijvoorbeeld eerst regent het en bij jou post rent iedereen vrolijk door de felle zon naar het strand (of je zit op eens van een spookhuis aan het strand.) Het hoeft natuurlijk niet totaal te kloppen, maar begrijpelijk moet het wel zijn (A)



    Namen

    Meest voorkomende jongen: David
    Meest voorkomende meisje: Katie
    Oudere man (kan een vader zijn, of opa, of toevallig een andere oudere man): Meneer Pattinson
    Oudere vrouw: Mevrouw Pattinson
    Andere mensen die er soms bij zijn:
    James, Mark, Philip, Naomi, Alice, Rosemary

    Als je nog andere namen er in doet - als alle namen bezet zijn of zo - meld je dat even, zodat anderen na jou daar rekening mee kunnen houden.


    Ik hoop dat jullie het begrijpen en leuk vinden.


    Ik begin: Bladzijde 173

    [ bericht aangepast op 25 okt 2012 - 13:47 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel