• ik wist niet bij waar ik dit moest plaatsen

    Oke, ik heb en probleem.
    Ik ben 13 jaar, en ik krijg per maand zo'n 100 euro om kleding te kopen.
    Ik wil binnenkort graag naar de primark ofzo, en het klinkt heeeeeeel verwend maar ik wil echt en hoop kopen voor de herst/winter dus dan is 100 best weinig, zelfs bij de primark. Ik weet alleen niet hoe ik moet sparen, als ik geld heb is het binnen 1 dag op.
    En hoe verdien ik geld? Baantje is geen optie, (huiswerk huiswerk huiswerk, zucht)
    Verkopen via marktplaats zou opzich kunnen, maar hoe verkoop je dingen?
    Help me :(


    Wees jezelf, niet en copycat van en ander

    Thefuck, hoe krijg je 100 euro in één dag op? Serieus, als ik naar de primark ga en ik koop best veel, heb ik meestal aan 80 euro genoeg. Dit klinkt inderdaad verwend. Maar, je moet gewoon je pinpas niet meenemen.
    Damn, wat had ik graag 100 euro per maand gewild op die leeftijd. Zelfs nu ik 20 ben heb ik dat niet.


    Your make-up is terrible

    Whaw, voor iemand van 13 is €100 heel veel...

    Als je het cash krijgt, steek het dan weg in een potje ofzo of geef het aan je ouders zodat zij het bij kunnen houden.
    Als het op een rekening gestort wordt, gebruik die rekening dan weinig. Denk erom dat die €100 dient voor te gaan winkelen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Whaw, voor iemand van 13 is €100 heel veel...

    Als je het cash krijgt, steek het dan weg in een potje ofzo of geef het aan je ouders zodat zij het bij kunnen houden.
    Als het op een rekening gestort wordt, gebruik die rekening dan weinig. Denk erom dat die €100 dient voor te gaan winkelen.


    •*• Lululu •*•

    Met dertien jaar al honderd euro? Waar gaat het heen met de wereld. (cat)
    Ik moet mijn kleding zelf betalen, behalve als ik echt iets nodig heb ._.
    Maar inderdaad, stop het in een potje of laat je ouders het bewaren.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Als je echt geld nodig hebt, wat mij niet echt lijkt, moet je toch een baantje nemen. En dat kan makkelijk, wan ik zit in m'n examen jaar en ik werk 3 keer in de week. Hele anvonden lang.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Dude, ik krijg maar €40,- per maand en ik kom ook prima rond. Dat zou je toch moeten halen. Daarnaast is de Primark niet zo duur en dus heb je echt wel genoeg.


    everything, in time

    Als ik naar de Primark ga, heb ik genoeg aan 100 euro voor mijn hele gezin, dus je moet wel heel veel kopen wil je dat allemaal kwijt zijn. Maar als je dat niet genoeg vind, zul je toch een baantje moeten vinden, wat moeilijk gaat sinds je pas 13 bent.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    ... Lol

    Ik geef wss maar 150 euro uit aan kleding. PER JAAR!
    Stomme vesten en hun breekbare ritsen :C


    quidquid excusatio prandium pro

    Nou, volgens mij heb je al genoeg kleren als je elke maand 100 euro weet te spenderen. :'D
    Bedenk gewoon telkens als je iets koopt of je het wel nodig hebt. Misschien lijkt het iets op wat je al hebt en dan kan je wel zonder dat item =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Thefuck! Zoveel? ;o
    Ik geef 100 euro uit aan kleding per twee/drie maand.
    Ik zou als ik jou was gewoon een kleiner bedrag opzij zetten om dingen te kopen en te kijken of je het wel echt nodig hebt. De rest moet je gewoon op je spaarrekening zetten waar je tot je achttiende niet bij kan.


    26 - 02 - '16

    Ben jij helemaal gek? (cat)


    Pretty is just a pretty word.

    HOLY COW! Are you fucking kidding me?

    [ bericht aangepast op 23 okt 2012 - 10:08 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ahri schreef:
    Thefuck! Zoveel? ;o
    Ik geef 100 euro uit aan kleding per twee/drie maand.
    Ik zou als ik jou was gewoon een kleiner bedrag opzij zetten om dingen te kopen en te kijken of je het wel echt nodig hebt. De rest moet je gewoon op je spaarrekening zetten waar je tot je achttiende niet bij kan.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Blanes schreef:
    Met dertien jaar al honderd euro? Waar gaat het heen met de wereld. (cat)
    Ik moet mijn kleding zelf betalen, behalve als ik echt iets nodig heb ._.
    Maar inderdaad, stop het in een potje of laat je ouders het bewaren.


    There is nothing more badass than being yourself

    Ik kan er zelfs 500€ op een dag doorheen shoppen als ik wil :'D Vroeger, toen ik nog werkte en alleentjes was, had ik één vrije dag in de week en kreeg ik dat er zo door heen. Al het overige ging dan wel een spaarrekening op :'D
    Ik ben iemand die altijd al op z'n centen heeft gezeten, maar destijds werkte ik hard (horeca, s'morgens 11 uur beginnen tot 's nachts 1 uur en dat 6 dagen in de week) en ik vond dus dat ik gerust mijn enige vrije dag in de week shoppend mocht doorbrengen (toen ging ik al niet meer naar school) xD Dus zo moeilijk is het niet om je geld er zo snel doorheen te draaien. Ik maakte gauw 1500€ euro in de maand op aan niets en het overige stond dus aan de kant :'D
    Natuurlijk, dat is wel veranderd aangezien ik nu dus echt niet zomaar shop uitspattingen kan hebben xD Nu, ik en mijn vriend zijn ook aan het sparen omdat we een huis willen kopen, maar aangezien mijn vriend dus iemand is die zijn geld uitgeeft wanneer hij het heeft, hebben wij twee spaarrekeningen. Een open spaarrekening waar we voor noodgevallen wat op hebben staan (deze wordt ook wel met regelmaat geplunderd xD). Bij deze kunnen we het geld gewoon bij de bank afhalen aan de pinautomaat, en we hebben een gesloten spaarrekening. Bij deze moeten we samen naar het kantoor want anders kunnen we niet aan het geld. En op die manier werkt dat prima.
    Het is ook een kwestie van streng zijn voor jezelf. Gelukkig voor mij kan ik dat en moet ik echt wel met regelmaat 'nee' zeggen tegen m'n vriend of van 'volgende maand' en hem telkens erop wijzen waarom het niet direct gaat. Dat we een doel voor ogen hebben wat voor ons allebei echt belangrijk is.
    Ik maak de rekeningen over die overgemaakt moeten worden en bezie dan wat er overblijf. Van daaruit maak ik een budget voor het leefgeld en kijk ik wat er overblijf om nog iets leuks te kunnen doen en om een extraatje te kunnen kopen. Al de rest is bye bye naar de gesloten spaarrekening.
    Als je dat niet voor jezelf kan bepalen en niet stevig in je schoenen staat om dit te doen, moet je aan je ouders vragen of zij het geld willen beheren. Als zij het hebben, kan je het ook niet uitgeven. Misschien overleggen dat ze het op een spaarrekening storten waarbij één van je ouders ook mee moet gaan naar het kantoor voor toestemming.
    Cash in een potje... dit werkt als je tegen jezelf kan zeggen, ik blijf ervan af.
    Mijn zoontje heeft wel een ideale spaarpot. Je kan dat vergelijken met de spaarvarkens van vroeger die je kapot moet slaan om aan je geld te komen. Zijn spaarpotjes gaan al 3 jaar mee nu en er komt geen cent uit aangezien het niet zomaar open kan. Je moet het spaarpotje kapot maken en dat is iets wat je ook niet snel doe. Misschien een idee voor als je een spaarrekening niet zie zitten.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”