• ik wist niet bij waar ik dit moest plaatsen

    Oke, ik heb en probleem.
    Ik ben 13 jaar, en ik krijg per maand zo'n 100 euro om kleding te kopen.
    Ik wil binnenkort graag naar de primark ofzo, en het klinkt heeeeeeel verwend maar ik wil echt en hoop kopen voor de herst/winter dus dan is 100 best weinig, zelfs bij de primark. Ik weet alleen niet hoe ik moet sparen, als ik geld heb is het binnen 1 dag op.
    En hoe verdien ik geld? Baantje is geen optie, (huiswerk huiswerk huiswerk, zucht)
    Verkopen via marktplaats zou opzich kunnen, maar hoe verkoop je dingen?
    Help me :(


    Wees jezelf, niet en copycat van en ander

    Assassin schreef:
    Thefuck, hoe krijg je 100 euro in één dag op? Serieus, als ik naar de primark ga en ik koop best veel, heb ik meestal aan 80 euro genoeg. Dit klinkt inderdaad verwend. Maar, je moet gewoon je pinpas niet meenemen.
    Damn, wat had ik graag 100 euro per maand gewild op die leeftijd. Zelfs nu ik 20 ben heb ik dat niet.

    Oh das niet zo moeilijk :D.

    Naja, je moet inderdaad gewoon cash meenemen en geen pinpas (ik had overigens geen pinpas toen ik 13 was x].


    No growth of the heart is ever a waste

    Bagoly schreef:
    Dude, ik krijg maar €40,- per maand en ik kom ook prima rond. Dat zou je toch moeten halen. Daarnaast is de Primark niet zo duur en dus heb je echt wel genoeg.


    You are beautiful, you are love.

    CURLYMONSTER schreef:
    Ben jij helemaal gek? (cat)


    If we had not a soul, music would have created it.

    €100 in de maand? Meen je dat nou serieus?


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Pfgh honderd fucking euro per maand? En dan nog klagen?
    Toen ik dertien was had ik geloof ik nog niet eens kleedgeld. Wat koop jij in hemelsnaam allemaal? Ik krijg veertig euro kleedgeld per maand + tien euro zakgeld. Ik heb het ook wel eens lastig met sparen en geef ook wel eens teveel uit, maar ik ben al lang blij dat ik dat geld krijg. Je zou je eerst eens moeten beseffen wat voor 'n bedrag aan geld jij iedere maand krijgt van je ouders voordat je ook maar denkt om erover te gaan klagen.
    Sparen is lastig, vooral als je eenmaal gewend bent om alles in een klap uit te geven. Vraag aan je ouders of ze een aparte rekening voor je willen openen waar ze iedere maand, laten we zeggen, tussen de dertig en veertig euro opzetten (wat dus van je honderd euro kleedgeld afgaat). Gebruik dat geld alleen als je er van te voren lang voor hebt gespaard en dus al weet wat je ervan wou gaan kopen.


    i put the fun in funeral

    Oke. Ja, 100 euro is echt wel heel weinig ja. Ik snap niet hoe je het tot nu toe hebt weten te redden. -.-

    Ik moet eerlijk zeggen dat je wel ongelofelijk verwend bent. Ik heb ongeveer 75 euro per maand en daar moet ik ook alles mee doen. Zakgeld + kleedgeld. Mijn geld is meestal wel op aan het eind van de maand, maar het is nou niet dat ik echt iets te kort kom.

    Maargoed. Vraag inderdaad bijvoorbeeld je ouders om het voor je te bewaren of stort het op je spaarrekening als je die hebt. Doe eventueel klusjes voor je ouders/oma/tante/etc als je echt vind dat je geen baantje kunt nemen.
    Ik zelf dat dat echt wel zou kunnen. Op jou leeftijd had ik ook een krantenwijk en dat ging prima. Iedereen kan wel tijd vinden voor een baantje en de meeste hier hebben het veel drukker dan jij.

    Als je het echt persee niet wilt dan zal je het moeten met die 100 euro per jaar. Naar mijn mening zou dat meer dan genoeg moeten zijn.
    Toen ik 13 was kreeg ik volgens mij iets van 40 euro kleedgeld en ik hoefde echt niet naakt naar school ofzo. Stel je niet zo aan er zijn zo veel mensen die het slechter hebben.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2012 - 15:54 ]


    Winter is coming.

    Ik ben 15 en ik krijg niet eens kleedgeld...


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Assassin schreef:
    Thefuck, hoe krijg je 100 euro in één dag op? Serieus, als ik naar de primark ga en ik koop best veel, heb ik meestal aan 80 euro genoeg. Dit klinkt inderdaad verwend. Maar, je moet gewoon je pinpas niet meenemen.
    Damn, wat had ik graag 100 euro per maand gewild op die leeftijd. Zelfs nu ik 20 ben heb ik dat niet.

    Ik wil ook wel honderd euro zeg. Ik mag al blij zijn met 40/50 euro. Bijna al mijn geld gaat weg aan mijn studie en aan mijn zorgverzekering. Bah, verwend kind.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Waar gaat het heen met de wereld....


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Jezus. Ik krijg helemáál geen geld, ik moet alles zelf betalen. O.O
    En dan durf je ook nog te zeggen dat honderd euro in de maand weinig is? Schaam je diep. Ik zou, als ik jouw ouders was, gewoon de geldkraan dichtdoen en dat je zelf maar de eindjes aan elkaar moet knopen. Pffft. Walgelijk!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Neem een baantje, op je dertiende kun je een folderwijk nemen dus werken is wel een optie.


    Life is hard and then we die

    Ik ben 15 en ik krijg 150 euro per 3 maanden en ik kom er prima mee rond. Dus niet zo zeiken.


    Shoganai i ne~

    Ik zeg niet dat jij verwend bent want ik krijg ook echt veel, vorige winter waren mijn laarzen alleen al honderd euro plus nog een goede winterjas. :W En dat betaalde mijn ouders, maartsja.
    In elk geval, tsja ik weet niet, ik ben ook niet heel goed in sparen, maar inderdaad, zoals gezegd is, je pinpas/geld niet meenemen, er niet zo veel aan denken en gewoon de stad niet in gaan. Maar soms dan vind ik dat ik het wel heb verdiend en dan is ook weer meteen mijn geld op, zucht.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2012 - 14:22 ]


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Dafuq o.O

    Anyway, kíjk naar wat je koopt. Naar de prijs. Dat helpt vaak al een hoop.
    Ik kom ook wel eens een vet leuk shirtje tegen maar ik vind 35 euro voor een shirtje gewoon te veel. Daar kan ik ook 3 sweaters voor kopen.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Bagoly schreef:
    Dude, ik krijg maar €40,- per maand en ik kom ook prima rond. Dat zou je toch moeten halen. Daarnaast is de Primark niet zo duur en dus heb je echt wel genoeg.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered