• Hoi allemaal,

    Ik heb écht écht écht jullie hulp nodig. Ik moet voor school een documentaire maken over mezelf. (Ik studeer aan een filmschool.) En ik had al een superleuk idee, maar helaas is dat door de lage kwaliteit van mijn camera niet deftig gelukt. Dus ik ben op zoek naar een last minute alternatief.

    En je kan nu wel zeggen zovan: 'het gaat over jezelf, dan kunnen wij toch niet zeggen hoe je het kan invullen?' Jawel, jullie kunnen me inspiratie en ideeën geven. Dus stel, jij zou een documentaire over jezelf moeten maken, hoe zou je dat dan doen?

    Alsjeblieft, reageer! Hoe debiel het ook mag klinken wat je wilt zeggen, alles is meer dan welkom op dit moment. Ik ben een beetje ten einde raad en ik heb echt veel stress omdat ik nog steeds geen andere optie heb gevonden...


    If we had not a soul, music would have created it.

    Misschien dat iemand jou filmt en die belt aan. Je maakt open geeft ze een rondleiding door het huis en dan neem je een fotoboek. Je laat allemaal foto's zien van door de jaren heen. Dus hoe je als baby was en dan tot nu. En bij enkele foto's kun je iets meer vertellen. Zoiets?

    EDIT: Misschien kun je ook de plekken laten zien die echt belangrijk voor je zijn?

    [ bericht aangepast op 20 okt 2012 - 19:55 ]

    Foto's en tekeningen van jou door de jaren heen?


    Tijd voor koffie.

    Een ander filmen die stiekem dingen over jou verteld.
    En dat jij dan af en toe te voorschijn komt en dat die ander dan opeens ophoud met vertellen en zo


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik weet niet of je er genoeg lef voor hebt, maar je kunt natuurlijk ook dingen die je leuk vindt zingen?
    Als je tekeningen hebt, kun je die laten zien of een levenslijn of zo maken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik zou allemaal foto's zoeken vanaf dat ik klein was en foto's van dingen die mij inspireren en die dan groot uitprinten/ als achtergrond erin plakken en er dan over vertellen op een manier als
    "Hier nog een kleine dreumes, maar toen al dol op dansen.", misschien met tekst bordjes erbij?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    yetiboards schreef:
    Misschien dat iemand jou filmt en die belt aan. Je maakt open geeft ze een rondleiding door het huis en dan neem je een fotoboek. Je laat allemaal foto's zien van door de jaren heen. Dus hoe je als baby was en dan tot nu. En bij enkele foto's kun je iets meer vertellen. Zoiets?

    EDIT: Misschien kun je ook de plekken laten zien die echt belangrijk voor je zijn?

    Of dat je dan in verschillende kamers komt en dat elke kamer staat voor een deel van jou


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik zou mensen dingen proberen te laten zien op de manier zoals ik ze zie. Bijvoorbeeld: ik zie een klasgenoot met gelaagd haar, zittend achter z'n tafel. Dan maak ik daar een shot van en daarna een shot van een tekening die daarop gebaseerd is - omdat ik let op mensen hun houding om dat te onthouden voor tekeningen.
    Als je let op bepaalde details: film die.
    Als je een denker bent: neem shots vanuit verschillende hoeken. Film waar je voeten heen lopen, vervolgens wat je handen doen en wat je ogen zien. Dan kun je beargumenteren dat je je best doet om dingen vanuit verschillende invalshoeken te zien.
    Schroom er niet voor om er een beetje edginess in te gooien, wat 'oomph', uitdaging. Als je een pervers kantje hebt of iets aantrekkelijk vindt, film het en flikker het in de editing. Ik vind bijvoorbeeld een moedervlekje op een borst mooi.


    No growth of the heart is ever a waste

    Uchiha schreef:
    Ik zou mensen dingen proberen te laten zien op de manier zoals ik ze zie. Bijvoorbeeld: ik zie een klasgenoot met gelaagd haar, zittend achter z'n tafel. Dan maak ik daar een shot van en daarna een shot van een tekening die daarop gebaseerd is - omdat ik let op mensen hun houding om dat te onthouden voor tekeningen.
    Als je let op bepaalde details: film die.
    Als je een denker bent: neem shots vanuit verschillende hoeken. Film waar je voeten heen lopen, vervolgens wat je handen doen en wat je ogen zien. Dan kun je beargumenteren dat je je best doet om dingen vanuit verschillende invalshoeken te zien.
    Schroom er niet voor om er een beetje edginess in te gooien, wat 'oomph', uitdaging. Als je een pervers kantje hebt of iets aantrekkelijk vindt, film het en flikker het in de editing. Ik vind bijvoorbeeld een moedervlekje op een borst mooi.


    this.

    en trouwens, welke filmschool? -wbw-


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Iemand nog ideeën?


    If we had not a soul, music would have created it.

    Je zou een 'typsiche' documentaire in een parodie kunnen trekken. Op zich heb je daar vooral een goed script voor nodig en geen goeie camera. Met wat editing skills en een script waar er een beetje humor doorlekt, zou de kwaliteit van je camera geen probleem moeten zijn. Al zou ik, als ik een leerling aan een filmschool was, beginnen sparen om te investeren in opname materiaal van een betere kwaliteit. Ik denk dat dat in jouw geval zeker geen overbodige luxe is.


    Raspberry poptarts dude

    mmmm je wordt op school gepest en niemand weet wat van jou af ze roepen maar wat en schreeuwen, maar op een gegeven moment kom je voor jezelf op en dan vertel je je levensverhaal(ik weet niet of er iets heftigs in je leven is gebeurd, maar dan zou dit een goede oplosing m \ischien zijn)je verteld dus je levens verhaal waardoor jou klasgenoten emotioneel worden en nu snappen waarom pesten zo hatelijk is waardoor je nu geacepteerd word als een normaal persoon en niet meer gepest word.
    srry het is niet heel bijzonder maar mocht je het toch wat vinden hoor ik het wel :P


    If you can dream it, you can do it❤️

    Ik moet dan aan Crimi Clowns denken. Die jongen filmt alles en af en toe last hij een intermezzo in om even in verschillende clownfaces commentaar te geven. Misschien heb je daar iets aan?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik ben hier niet zo goed in, met creaviteit:Y)


    •*• Lululu •*•

    Stonehenge schreef:
    (...)
    Of dat je dan in verschillende kamers komt en dat elke kamer staat voor een deel van jou


    Uchiha schreef:
    Ik zou mensen dingen proberen te laten zien op de manier zoals ik ze zie. Bijvoorbeeld: ik zie een klasgenoot met gelaagd haar, zittend achter z'n tafel. Dan maak ik daar een shot van en daarna een shot van een tekening die daarop gebaseerd is - omdat ik let op mensen hun houding om dat te onthouden voor tekeningen.
    Als je let op bepaalde details: film die.
    Als je een denker bent: neem shots vanuit verschillende hoeken. Film waar je voeten heen lopen, vervolgens wat je handen doen en wat je ogen zien. Dan kun je beargumenteren dat je je best doet om dingen vanuit verschillende invalshoeken te zien.
    Schroom er niet voor om er een beetje edginess in te gooien, wat 'oomph', uitdaging. Als je een pervers kantje hebt of iets aantrekkelijk vindt, film het en flikker het in de editing. Ik vind bijvoorbeeld een moedervlekje op een borst mooi.


    Dit vind ik de beste ideeën, misschien kan je ze combineren?


    Save me from myself.

    Uchiha schreef:
    Ik zou mensen dingen proberen te laten zien op de manier zoals ik ze zie. Bijvoorbeeld: ik zie een klasgenoot met gelaagd haar, zittend achter z'n tafel. Dan maak ik daar een shot van en daarna een shot van een tekening die daarop gebaseerd is - omdat ik let op mensen hun houding om dat te onthouden voor tekeningen.
    Als je let op bepaalde details: film die.
    Als je een denker bent: neem shots vanuit verschillende hoeken. Film waar je voeten heen lopen, vervolgens wat je handen doen en wat je ogen zien. Dan kun je beargumenteren dat je je best doet om dingen vanuit verschillende invalshoeken te zien.
    Schroom er niet voor om er een beetje edginess in te gooien, wat 'oomph', uitdaging. Als je een pervers kantje hebt of iets aantrekkelijk vindt, film het en flikker het in de editing. Ik vind bijvoorbeeld een moedervlekje op een borst mooi.


    Chasing goals.