• Ik ben de laatste tijd zo moe van alles. Ik ben s'ochtends nog vermoeider dan wanneer ik s'avonds in bed stap. Op school heb ik continu hoofdpijn. Ik heb een bril voor het lezen en ik drink voldoende dus daar ligt het niet aan. Ik kan serieus niet tegen de drukte van de aula maar ik mag gewoon nooit binnen blijven van mijn leerkracht. Ik ben aan het eind van de dag ook helemaal op en dan moet ik woensdags ook nog werken. Dat werk is best wel zwaar, maar ik vind het redelijk leuk. Ik wil toch een vorm van inkomen hebben, dus vandaar.
    De sfeer thuis is vaak ook wel redelijk hectisch; mijn ouders hebben nog steeds niet aanvaard dat ik niet geloof en ze blijven alles maar verdraaien wat ik zeg. It's driving me fucking crazy!
    Ook ben ik helemaal zat van de behandeling op Eleos en de medicijnen helpen mij voor mijn idee niet echt. Ik vind het ook echt een belediging dat mijn ouders vinden dat al mijn verbeteringen en vooruitgangen door de medicijnen komen. Nu ben ik al weer helemaal kapot en de emoties lopen gewoon hoog op nu. Ik kan zo'n schoolweek nauwelijks volhouden en ik heb al redelijk vaak 'kill me please' gedachten gehad.
    Ik voel me nu echt verschrikkelijk en ik weet ook even niet meer wat ik moet. Ik word gek van het moe zijn..


    26 - 02 - '16

    Wat enorm rot voor je.. Kun je er met iemand in je omgeving over praten? Verder toch maar redelijk vroeg op bed gaan denk ik. Maar wanneer je hoofd zo vol zit, maak je jezelf nog vermoeider. Misschien kun je proberen even aan 'niks' te denken of aan het leuke in je leven. Blijf niet in de dip van nu, het komt echt wel goed!


    You are beautiful, you are love.

    ik begrijp precies wat je bedoelt en ik heb precies hetzelfde. ben er vorig jaar zelfs door blijven zitten. het is gewoon enorm klote en soms heb je van die momenten dat je gewoon niet meer verder kan. dat je het liefst zou willen dat je je hele leven en de hele wereld even op pauze kon zetten of zo, gewoon even rust.
    en het lijkt ook net of alle geluiden en indrukken ondzettend hard binnenkomen. ik meid aula's ook het liefs.
    wat je er tegen kunt doen? niet veel. er over praten en je niet te veel druk maken, niet te veel piekeren, want daar kom je toch niks mee verder.
    veel succes!!


    me: 5% reality, 95% dreams

    Awh Erieka! Dat is echt rot voor je!(no_chears)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Het klinkt alsof je jezelf momenteel voorbij loopt, dat het je gewoon echt allemaal even teveel is. Ik denk ook dat je 's morgens zo moe bent door het piekeren wat je doet als je op bed ligt. Mentaal heb je echt veel te verwerken en dat weegt ook door op een mens.
    Onthou dat medicatie een ondersteuning is, geen oplossing. Ik weet natuurlijk niet waarvoor je behandeld wordt en wat voor medicatie je exact krijgt, maar alle vooruitgang die je maakt, ligt aan jezelf. Ergens is het logisch dat je ouders denken dat je vooruitgang komt door de medicatie, dit om het simpele feit dat zij dus wel zien dat het beter met je gaat, sinds je medicatie neemt. Probeer ze eens rustig uit te leggen dat medicatie een ondersteuning is en dat vooruitgang uit jezelf moet komen. Tuurlijk, de medicatie helpt je vooruit, maar je moet er zelf ook aan werken want anders blijf je stil staan.
    Als ze dit niet willen aannemen, praat er dan met iemand van buitenaf over, degene die je behandeld bijvoorbeeld.
    Mijn ouders hadden begod geen idee waarvoor ik medicatie kreeg aangezien zij dat pure onzin vinden. Je problemen zijn niet opgelost door een simpel pilletje. En daar hebben ze ook gelijk in, maar dat pilletje zorgt wel voor de ondersteuning die ik nodig heb om te zorgen dat ik zelf m'n problemen oplos. Mijn psycholoog heeft het ze uitgelegd en het heeft redelijk geholpen. Nu, ze zijn nog wel overtuigd dat ik evengoed functioneer zonder medicatie als met, maar ik weet zelf beter. Neem ik een dag niet m'n medicatie, dan loop ik de volgende dag met zelfmoordneigingen rond, hoe goed het ook nu met me gaat. Ik ben een echte doemdenker en zie alles zwart-wit, m'n medicatie zorgt ervoor dat dat beperkt blijft waardoor ik ervoor kan zorgen dat ik mezelf beter voel en niet kom stil te vallen. Ik weet wat ik moet doen om niet stil te vallen en een pilletje nemen is echt niet het enige dat ik daarvoor nodig heb, het is echt wel hard werken en dat is met momenten gewoon uitputtend.

    Als je echt denkt dat je medicatie faalt met zijn ondersteuning, praat er dan over met je behandelende arts. Ik heb inmiddels zeker een tiental verschillende medicaties voorgeschreven gekregen en het was pas na ruim 2 jaar dat ik de juiste had, die voor mij werkt.
    Ik wil ook het liefst van al tegen je zeggen, je moet niet piekeren, maar ik weet dat piekeren iets is wat eigenlijk niet tegen te houden is. Het enige dat je kan doen ertegen is je zinnen verzetten en je aandacht ergens anders op vestigen. Dat is voor mij ook de reden dat ik soms wat veel achter de pc zit of veel te veel teken of schrijf, dit omdat dit hetgeen is wat ervoor zorgt dat ik niet pieker over van alles en nog wat. Het geeft mij het stukje rust op een dag wat ik nodig heb om niet mezelf voorbij te lopen.

    Ik hoop echt dat het gauw weer beter met je zal gaan, want slechte periodes zijn nooit leuk. Onthou dat deze periodes ook overgaan, ondanks dat je denkt dat er geen einde aan komt doordat je deze gewoonweg niet ziet (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”