• Als je huiswerk doet en je moet het in hoofd stampen hoe Doe jij dat?:D

    Niet. De laatste tijd voer ik geen ene flikker uit.
    Maar als ik leer, dan schrijf ik het 1 keer over en dan ken ik het wel.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2012 - 20:17 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Samenvattingen maken, arceren, de dingen die ik weet wegstrepen, en alles dan nog een paar keer door kijken. (toevallig heb ik dit vandaag nog uitgevoerd, omdat ik donderdag tentamen heb. Heb vandaag dus maar even 110 blz. samenvatting doorgelezen, in de hoop het donderdag allemaal te kennen...)


    Bad decisions make good stories.

    Verschilt per vak en hoe belangrijk het is.
    Ak --> samenvattingen (moeten we verplicht maken)
    GS --> normale toets -> de begrippen, schoolexamen --> begrippen, belangrijke kenmerken
    EN --> paar keer over lezen en ik ken ze
    SK --> Wat van te voren wordt aangegeven dat je moet kennen paar keer overlezen
    NL --> paar keer overlezen
    LB --> paar keer overlezen
    WIA --> hoofdstuk n keer doorlezen en kijken hoe je alles moet toepassen (als je je huiswerk maakt hoef je er niet voor te leren)
    IB --> alleen nog maar een speech gehad en dat is gewoon heel vaak oefenen
    BIO --> vaak overlezen, goed opletten in de les is ook een groot voordeel


    (Be)lieve in (you)rself

    Ik leer één avond van te voren.
    Want als ik mezelf voorneem om twee dagen van te voren te beginnen, begin ik de tweede nacht en doe ik de dag daarvoor niets.

    Nou ja. Ik maak samenvattingen. Bij woordjes niet, dat is gewoon één keer opschrijven en ik ken het.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2012 - 9:31 ]


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Engels -> helemaal niets.
    Nederlands -> theorie doorlezen.
    Wiskunde -> paar keer de samenvatting lezen.
    Biologie -> een keer de samenvatting lezen.
    Natuurkunde -> in het geval van een makkelijk onderwerp (elektriciteit, geluid) vrijwel niets, anders de samenvatting een keer doornemen.
    Tekenen -> begrippen paar keer doorlezen en toepassen op afbeeldingen die ik op mijn PC heb.

    Meestal doe ik het op mijn gemak op de avond van tevoren en nog eventjes snel doornemen op de dag van de toets voor ik hem heb. Verder helpt opletten in de les ook wel.

    Woordjes doe ik via WRTS, en teksten lees ik zo vaak door tot ik het niet meer kwijtraak al had ik het graag. :Y)


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Samenvatten. :Y) En ik luister meestal wel naar muziek, om andere geluiden uit te sluiten.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    ik lees het
    Ik zeg het luidop
    ik schrijf het op
    ik zeg het nog eens op
    & wat ik niet kan schrijf ik nog eens extra & blijven herhalen
    ( dit al ik niet al te lui ben natuurlijk ;p )

    Theluji schreef:
    Ik lees een stukje tekst, daarna herhaal ik het belangrijkste in mijn hoofd en dan ga ik naar het volgende stukje tekst en herhaal ik dat weer enzovoort. En bij talen gebruik ik wrts.


    •*• Lululu •*•

    Theluji schreef:
    Ik lees een stukje tekst, daarna herhaal ik het belangrijkste in mijn hoofd en dan ga ik naar het volgende stukje tekst en herhaal ik dat weer enzovoort. En bij talen gebruik ik wrts.

    Precies dit ;D


    Caution first, always.

    Overschrijven.
    en anders lees ik het en herhaal ik het. Als ik het goed kan herhalen kan het jaren blijven zitten. ;p


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Niet

    voor talen gebruik ik wrts, voor de rest heb ik altijd zo'n verschrikkelijke motivatie. Ik probeer altijd nog een samenvatting te maken en daarvan te leren


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Sheerios schreef:
    Niet. De laatste tijd voer ik geen ene flikker uit.
    Maar als ik leer, dan schrijf ik het 1 keer over en dan ken ik het wel.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Niet, kan mezelf niet motiveren :')
    Wat me er aan herinnert... Eigenlijk zou ik nu natuurkunde moeten leren in plaats van op Quizlet zitten. Internet is ook zo'n afleiding, damn.