• Voor mijn profielwerkstuk heb ik het vak maatschappijwetenschappen. We moeten hiervoor een maatschappelijk probleem uitwerken. En ik heb voor Mediabeinvloeding gekozen. Nu moet ik een discussiepagina maken met een stelling over het probleem en voor en tegen argumenten maken. Nu is het probleem dat ik inspiratieloos ben en geen goede stelling kan bedenken. Dus ik dacht misschien weet iemand van jullie wel iets? (A)

    Alvast bedankt!


    It's like I'm finally awake - One Direction.

    'een stelling over het probleem', welk probleem heb je gekozen, of heb je dat ook nog niet?


    Aan niets denken is ook denken.

    Sorry, maar ik denk toch echt dat dat jouw idee meot zijn. Het is immers jouw pws. Het moet een onderwerp zijn dat jou meer dan een half jaar bezig kan houden en bovendien moet het een stelling van kwaliteit zijn, een stelling waar je echt iets heel zinnigs over moet kunnen zeggen. En dat moet jij kunnen. Ik denk dat dit echt iets is waar je zelf heel goed over na moet denken.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    - Tot in hoeverre beïnvloed de media jongeren? ---> Stelling: Jongeren worden tegenwoordig te veel beïnvloed door de media.
    - Injectienaald theorie ---> Stelling: Mensen geloven te snel de verhalen van de media, zonder te controleren of het waar is.
    - Reclame ---> Stelling: Reclame beïnvloed het koopgedrag van mensen, ze komen sneller in de verleiding om producten te kopen die ze niet nodig hebben.

    Dit zijn voorbeelden. Je moet gewoon gebruiken wat je geleerd hebt. Zowel begrippen, als verhalen, en dingen die je ziet in het dagelijks leven. Probeer het toe te passen. Succes met je profielwerkstuk.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Pythias schreef:
    Sorry, maar ik denk toch echt dat dat jouw idee meot zijn. Het is immers jouw pws. Het moet een onderwerp zijn dat jou meer dan een half jaar bezig kan houden en bovendien moet het een stelling van kwaliteit zijn, een stelling waar je echt iets heel zinnigs over moet kunnen zeggen. En dat moet jij kunnen. Ik denk dat dit echt iets is waar je zelf heel goed over na moet denken.


    Hier ben ik het mee-eens.


    Aan niets denken is ook denken.

    Iets over de Rellen in Haren? Daar was de mediainvloed van groot belang.


    Bad decisions make good stories.

    Pythias schreef:
    Sorry, maar ik denk toch echt dat dat jouw idee meot zijn. Het is immers jouw pws. Het moet een onderwerp zijn dat jou meer dan een half jaar bezig kan houden en bovendien moet het een stelling van kwaliteit zijn, een stelling waar je echt iets heel zinnigs over moet kunnen zeggen. En dat moet jij kunnen. Ik denk dat dit echt iets is waar je zelf heel goed over na moet denken.


    I'll lick the poison from right off your kiss