• Dit is eerder voor de quizletters van België denk ik.. Volgend jaar ga ik verder studeren, ik zou graag docent worden op universiteit of hoge school, maar mijn vader zei daarstraks dat ik tot mijn 28j naar school moet gaan. Zou het kunnen dat ik nog 10 jaar moet studeren? En dat op universitair niveau? Want ik heb al op de sites van een paar hoge scholen gekeken, maar ze geven geen opleidingen voor leerkrachten in hoger onderwijs..


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    Daarvoor moet je doctoreren, dus eerst abchelor, dan master, dan doctoraat =). En een doctoraat duurt lang ja, kan tot je 28ste zijn.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Docent worden aan een universiteit wordt je enkel wanneer je een doctoraat behaalt. Docent aan een hogeschool kan door middel van een specifieke lerarenopleiding, maar daarvoor moet je natuurlijk nog eerst iets anders gestudeerd hebben aan de universiteit.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Docent worden aan een universiteit wordt je enkel wanneer je een doctoraat behaalt. Docent aan een hogeschool kan door middel van een specifieke lerarenopleiding, maar daarvoor moet je natuurlijk nog eerst iets anders gestudeerd hebben aan de universiteit.


    Als ik eerst geschiedenis en taalkunde ga leren en dan zo'n specifieke lerarenopleiding, zou ik op de hoge school les kunnen geven?


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    madeupyou schreef:
    Daarvoor moet je doctoreren, dus eerst abchelor, dan master, dan doctoraat =). En een doctoraat duurt lang ja, kan tot je 28ste zijn.

    Dit. maar je moet er wel heeeeel slim voor zijn, echt alleen de beste mogen zo ver gaan.
    Mijn nicht heeft een doctoraat, zij heeft gestudeerd tot haar 30e.


    effort never betrays you

    Runaways schreef:
    (...)
    Dit. maar je moet er wel heeeeel slim voor zijn, echt alleen de beste mogen zo ver gaan.
    Mijn nicht heeft een doctoraat, zij heeft gestudeerd tot haar 30e.

    Ja inderdaad een doctoraat is erg moeilijk! EN de duur van een doctoraat kan er nogal van afhangen, 't kan inderdaad zelfs tot je 30e duren =).


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Cupidity schreef:
    (...)

    Als ik eerst geschiedenis en taalkunde ga leren en dan zo'n specifieke lerarenopleiding, zou ik op de hoge school les kunnen geven?


    Mijn broer heeft sociologie aan de universiteit gestudeerd en daarna een specifieke lerarenopleiding gevolgd en hij kan lesgeven aan een hogeschool, dus ja, ik geloof van wel. (:


    If we had not a soul, music would have created it.