• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1



    Users die Perciver shippen
    Square
    PercyWood
    Gancanagh
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Glisseo
    Cresseyde
    Scuttle
    BlueHope
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd.

    Perciver stories op Q
    Masquerade van PercyWood
    Chocolate van PercyWood
    30 days of writing || Perciver Style [EN] [NL] van PercyWood
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van PercyWood
    The Medical Diary van Wiarda
    Freckles [one-shot] van Wiarda
    Hostage van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Gancanagh
    The Forseeing van Gancanagh
    Group Assignment van Scuttle
    Olivers Obsession van Scuttle
    Heart of Gold van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square

    Perciver fanart op Q
    Perciver Snogging van PercyWood
    Perciver Characters van PercyWood
    Perciver United van PercyWood
    Just Kiss the Boy van Scuttle
    Naamloze Perciverness van Scuttle
    Perciver Fact #1 van Gancanagh
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Perciver blogs en fanfic recs
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percywood.tumblr.com - Blog van PercyWood
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Perciver-shipper bent, laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^



    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 21 okt 2012 - 23:22 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wiarda schreef:
    (...)

    Het spijt me echt verschrikkelijk. (krul) Maar ach, helaas heb ik dat erg vaak als ik liedjes luister terwijl fictionele personages me in gedachten lastig blijven vallen (of bezig blijven houden, lastigvallen klinkt zo negatief). Boem, pats, opeens heeft het liedje een heel andere betekenis gekregen. D:



    Het spijt je helemaal niet. (cat) Maar dat is ook wel prima, want het zou je niet moeten spijten. Het is mijn eigen schuld als ik zo gehecht ben aan een fictief personage. D:

    Maar op dit moment ben ik even het bestaan van dat soort nummers en heftige gevoelens aan het ontkennen en probeer ik happy Perciver te schrijven. In aansluiting op die vorige gif is hier dus een happy Tennant.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    In mijn headcanon wel. Ik stel me altijd voor dat Percy na de oorlog een andere richting wilde inslaan op het Ministry, en dat hij zich uiteindelijk op linguïstiek is gaan concentreren, omdat hij altijd al erg goed was met woorden en dat soort dingen interessant vindt. Hij leert dan ook een heleboel verschillende talen, waaronder waarschijnlijk Latijn.
    Nou is het zo dat Percy in de boeken ergens zegt dat Barty Crouch ook erg veel talen kon, dus neemt Oliver een beetje aan dat Percy het idee daar vandaan heeft. Wanneer hij hem er echter een keer naar vraagt, vertelt Percy hem dat niet meneer Crouch, maar Dumbledore - nog zo iemand die een stuk of honderd talen kon - zijn voorbeeld was. Dat klinkt misschien een beetje willekeurig, maar het komt er een beetje op neer dat dit symbool staat voor het feit dat Percy zich tijdens de oorlog van al zijn vrienden en familie afkeerde, maar dat hij nu wel inziet dat hij fout zat en naar de 'goede' kant is overgestapt.
    Ach, het klinkt een beetje raar als ik het zo uittyp, maar mijn headcanon is veel te uitgebreid om het echt logisch uit te kunnen leggen zonder een verhaal van de lengte van Heart of Gold te moeten schrijven.

    Het korte antwoord is dus ja, ik denk wel dat Percy Latijn kan. ^^


    Dat is een awesome uitgebreide uitleg :'D


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Square schreef:
    (...)


    Het spijt je helemaal niet. (cat) Maar dat is ook wel prima, want het zou je niet moeten spijten. Het is mijn eigen schuld als ik zo gehecht ben aan een fictief personage. D:

    Maar op dit moment ben ik even het bestaan van dat soort nummers en heftige gevoelens aan het ontkennen en probeer ik happy Perciver te schrijven. In aansluiting op die vorige gif is hier dus een happy Tennant.


    Ach, als ik me had ingehouden en het liedje hier nooit geplaatst had, zou je die fluffy, Quidditch-y one-shot al afhebben. Denk ik. Desondanks spijt het me inderdaad niet, want liedjes verpesten lijkt een soort hobby van mij te zijn. :'D
    Yay, happy Tennant! Aw, hij lijkt net een klein kind. :3

    Scuttle schreef:
    (...)

    Dat is een awesome uitgebreide uitleg :'D


    Volgens mij is de kans nog groter dat Oliver een afkeer voor Quidditch ontwikkelt dan dat Square geen lange monologen meer typt. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Scuttle schreef:
    (...)

    Dat is een awesome uitgebreide uitleg :'D


    Haha, dankje. Ik ben blij dat het toch op de een of andere manier begrijpelijk schijnt te zijn. :'D



    Wiarda schreef:
    (...)

    Ach, als ik me had ingehouden en het liedje hier nooit geplaatst had, zou je die fluffy, Quidditch-y one-shot al afhebben. Denk ik. Desondanks spijt het me inderdaad niet, want liedjes verpesten lijkt een soort hobby van mij te zijn. :'D
    Yay, happy Tennant! Aw, hij lijkt net een klein kind. :3

    (...)

    Volgens mij is de kans nog groter dat Oliver een afkeer voor Quidditch ontwikkelt dan dat Square geen lange monologen meer typt. :')


    Ja, misschien wel. x') Ik denk dat ik zo weer ga proberen er iets aan te doen, als ik klaar ben met het volgende hoofdstukje voor Heart of Gold.

    En hij lijkt inderdaad net een klein kind! (bloos) Maar daar zal ik verder mijn mond maar over houden, want dat is meer iets voor het DW topic.

    Ik vrees overigens dat je in je laatste opmerking ook wel eens gelijk zou kunnen hebben. Het spijt me. Merlin, ik ben echt hopeloos. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, misschien wel. x') Ik denk dat ik zo weer ga proberen er iets aan te doen, als ik klaar ben met het volgende hoofdstukje voor Heart of Gold.

    En hij lijkt inderdaad net een klein kind! (bloos) Maar daar zal ik verder mijn mond maar over houden, want dat is meer iets voor het DW topic.

    Ik vrees overigens dat je in je laatste opmerking ook wel eens gelijk zou kunnen hebben. Het spijt me. Merlin, ik ben echt hopeloos. (no_chears)


    Ik heb nooit gezegd dat eindeloze monologen schrijven iets slechts is. Eigenlijk vind ik het juist wel iets hebben. Het is zo verschrikkelijk typisch jou (of eigenlijk het beeld dat ik van jou heb, maar je snapt wat ik bedoel) dat ik waarschijnlijk zelfs bang zou worden als je er plots mee op zou houden. :'D

    Zowel een fluffy Quidditch-y one-shot als een nieuw hoofdstuk voor Heart of Gold klinkt heel goed, eigenlijk. Meer Perciver is nooit verkeerd. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Ik heb nooit gezegd dat eindeloze monologen schrijven iets slechts is. Eigenlijk vind ik het juist wel iets hebben. Het is zo verschrikkelijk typisch jou (of eigenlijk het beeld dat ik van jou heb, maar je snapt wat ik bedoel) dat ik waarschijnlijk zelfs bang zou worden als je er plots mee op zou houden. :'D

    Zowel een fluffy Quidditch-y one-shot als een nieuw hoofdstuk voor Heart of Gold klinkt heel goed, eigenlijk. Meer Perciver is nooit verkeerd. :Y)


    Dat is eigenlijk wel grappig, want volgens mij hebben mijn ouders en mijn zusje echt precies hetzelfde beeld van mij, alleen zijn de getypte essays bij hen echte, gesproken stukken. Aan de andere kant zouden de meeste mensen op mijn school waarschijnlijk omvallen van verbazing als ze ooit merkten dat ik meer dan twee zinnen achter elkaar kan zeggen, hehe. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik wil paardrijden, maar ik ben ziek D:

    Trouwens, OT, weer een tijdverspilling van mijn hand, en hij is nog lelijk ook xd (to-kill-a-mockingjay is mijn Tumblr :'))


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Scuttle schreef:
    Ik wil paardrijden, maar ik ben ziek D:

    Trouwens, OT, weer een tijdverspilling van mijn hand, en hij is nog lelijk ook xd (to-kill-a-mockingjay is mijn Tumblr :'))


    Ik wil ook paardrijden D: Nu moet ik twee weken wachten, want deze week kon ik niet doordat er een wedstrijd is en ik moet werken (mijn les kan wel in combinatie, maar wedstrijd niet) en aankomende zaterdag is er open dag universiteit Leiden waar ik heen ga.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Ik wil ook paardrijden D: Nu moet ik twee weken wachten, want deze week kon ik niet doordat er een wedstrijd is en ik moet werken (mijn les kan wel in combinatie, maar wedstrijd niet) en aankomende zaterdag is er open dag universiteit Leiden waar ik heen ga.


    D: Ik kan volgende week vrijdag hopelijk wel weer :3

    Ik krijg opeens zin om iets Perciver related te schrijven, maar ik denk niet dat ik Perciver eer aan kan doen..


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Scuttle schreef:
    (...)

    D: Ik kan volgende week vrijdag hopelijk wel weer :3

    Ik krijg opeens zin om iets Perciver related te schrijven, maar ik denk niet dat ik Perciver eer aan kan doen..


    Ik doe Perciver ook geen eer aan, maar ik schrijf het wel :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Ik doe Perciver ook geen eer aan, maar ik schrijf het wel :3


    Ik ga eens mijn "schrijftalent" *kuchkuch* met een nieuwe uitsaging confronteren, PERCIVER :'D

    I'm gonna fail.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Scuttle schreef:
    Ik wil paardrijden, maar ik ben ziek D:

    Trouwens, OT, weer een tijdverspilling van mijn hand, en hij is nog lelijk ook xd (to-kill-a-mockingjay is mijn Tumblr :'))



    Ik vind hem helemaal niet lelijk. Dat paarse stuk is wel heel erg groot, maar verder vind ik hem leuk. ^^
    Hoe zal ik hem noemen in de beginpost? :Y)



    Scuttle schreef:
    (...)

    D: Ik kan volgende week vrijdag hopelijk wel weer :3

    Ik krijg opeens zin om iets Perciver related te schrijven, maar ik denk niet dat ik Perciver eer aan kan doen..



    Haha, heb je die afbeelding ook zelf gemaakt? Ik geloof niet dat ik hem ooit eerder heb gezien. x'D

    Ik raad je trouwens aan gewoon iets te schrijven. Het feit dat je het probeert is al een hele eer voor Perciver, zeker aangezien het een heel klein fandom is en iedere fanfic telt. En als je denkt dat je helemaal vastloopt of een bèta nodig hebt, bied ik me bij deze aan. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Haha, heb je die afbeelding ook zelf gemaakt? Ik geloof niet dat ik hem ooit eerder heb gezien. x'D

    Ik raad je trouwens aan gewoon iets te schrijven. Het feit dat je het probeert is al een hele eer voor Perciver, zeker aangezien het een heel klein fandom is en iedere fanfic telt. En als je denkt dat je helemaal vastloopt of een bèta nodig hebt, bied ik me bij deze aan. *O*


    Ehm, Naamloze Perciverness? :'D

    En ja, met zo'n vaag meme maak site ding. C:
    En ik ga maar gewoon iets randoms schrijven, als ik klaar ben kijk ik wel of het niet al te vreselijk is :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik realiseer me opeens dat ik altijd in de eerste persoon schrijf O_o Tijd voor verandering!


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Square schreef:
    (...)

    Dat is eigenlijk wel grappig, want volgens mij hebben mijn ouders en mijn zusje echt precies hetzelfde beeld van mij, alleen zijn de getypte essays bij hen echte, gesproken stukken. Aan de andere kant zouden de meeste mensen op mijn school waarschijnlijk omvallen van verbazing als ze ooit merkten dat ik meer dan twee zinnen achter elkaar kan zeggen, hehe. (krul)

    In dat geval zou het waarschijnlijk beter zijn om je klasgenoten nooit achter Quizlet te laten komen, aangezien het er dik inzit dat ze dan een hartaanval zullen krijgen. (krul)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.