• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Thornfield
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Keating (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner + Abominable snowman - Sterek one-shots)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 13:00 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb nu in totaal 4312 woorden geschreven in 6 dagen tijd...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik zit rond de 3700. (: (heb gisteren en vandaga niet geschreven)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik moet het veel gaan doen in het weekend....

    Een late word war is volgens mij een heel goed idee, ook al ga ik hem bijna altijd missen, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je daar vaak niemand voor hebt.

    @Journalist, ook al heb je die award dubbel en dwars verdiend, het klinkt toch heel leuk ^^ En nee, hij komt waarschijnlijk niet op Q omdat ik me in mijn hoofd heb gehaald dat ik hem wil laten uitgeven als hij af is. Waarschijnlijk gaat dat hem niet worden - maar weinig uitgevers doen iets met verhalen van dertienjarigen - maar oké, ik kan het altijd proberen.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik weet dat het heel raar gaat klinken, maar ik wil vrijstelling voor zaterdag en zondag vragen :')
    Ik ben dan namelijk in Zeeland en heb daar geen internet, en ik héb al zo weinig woorden D: Als ik die 1000 er na het weekend óók nog eens extra bij moet gaan schrijven, overleef ik dat niet :'D


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Waerloga schreef:
    Waar gaan jullie verhalen eigenlijk over?


    Freya Thoralddóttir lived in Norway during the Age of Silence. A war had been going on between the deities, the Æsir–Vanir War, but it had ended before she was born. Nobody knew why, but everyone was grateful for it.
    The day Freya turned six, she noticed something in the corner of her eye: a mirror hanging on the stone wall that stood in the corner of the garden of the house she lived in with her parents.
    She could see things in that mirror that no one else could see, not reflections, but an entire new world. Images of things that were long forgotten and images of things to come.
    When she was fifteen and became a woman, men turned up at her house to take her away from her parents. They told her she was not Thorald's daughter, but actually Freyja, the lost goddess of love, beauty, fertility, war and death, who was part of the Vanir; those who can see the future.
    War erupted again, for Freyja had been the cause of it all. Can Freya stop the Æsir and the Vanir from destroying everything, including Miðgarðr, the world of the humans, where her parents lived in?


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Waerloga schreef:
    Waar gaan jullie verhalen eigenlijk over?

    Uhm.. basically over een landheer en diens familie die het voor het zeggen heeft in het door hen veroverde land Okmal. Een klein deel van de bevolking is bezig met het graven van een ondergrondse tunnel naar het buurland Yalin. Dit land is vrij klein en de landheer van Okmal (Tazuna) probeert al jarenlang zijn macht uit te breiden om dit land te veroveren, om de reden dat het aan zee ligt en hij zodoende meer controle kan krijgen over de handel, die veelal over zee plaatsvindt. Bovendien is dit een mooie plaats om de kleine eilandengroepen vlakbij aan te vallen, waar Yalin een vredesverdrag mee heeft. Naja anyway, dat is de soort van setting, ik schrijf het momenteel vanuit het pov van Elizabeth Eichenwald, een inwoner van Okmal die voor de handheer werkt in een van de tunnels. Ze heeft de leiding gekregen over de constructie van de tunnel. En ja, er is een reden waarom Tazuna een ogenschijnlijk 21-jarige vrouw zoiets riskants laat leiden ;D. Naja, ben van plan om er nog veel meer in te gooien, lol en mijn samenvatting is lame.


    No growth of the heart is ever a waste

    Waerloga schreef:
    Waar gaan jullie verhalen eigenlijk over?


    Het gaat over een meisje dat in een streng christelijk gezin woont. Eerst vindt ze populariteit niet zo belangrijk en geeft er niets om. Tot ze op een af andere manier in het krijt komt te staan met een groep bijzondere kinderen. De kinderen gedragen zich totaal anders dan zij doet; ze houden zich niet aan de regels, uiterlijk is alles en je moet populair zijn of je bent niets. Het meisje sluit zich bij de groep aan en begint populariteit belangrijk te vinden. Het begint alles voor haar te worden. De groep verandert ook en begint zwaardere eisen aan het meisje te stellen. Ze moet dingen doen die ze niet wil en maakt de meest zware dingen mee. Is er nog wel een weg terug?


    26 - 02 - '16

    Ik lees echt alleen maar awesome plots hier!!! En ik ga ze ook zeker bijna allemaal met en met lezen als ik er de tijd voor heb :3
    Ik kan een echte leesfanaat zijn als ik er tijd voor maak namelijk (:

    [ bericht aangepast op 11 okt 2012 - 11:17 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb vanochtend in een les 143 woorden geschreven! (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Peacekeeper schreef:
    Ik weet dat het heel raar gaat klinken, maar ik wil vrijstelling voor zaterdag en zondag vragen :')
    Ik ben dan namelijk in Zeeland en heb daar geen internet, en ik héb al zo weinig woorden D: Als ik die 1000 er na het weekend óók nog eens extra bij moet gaan schrijven, overleef ik dat niet :'D


    Kan je niet op een andere manier schrijven dan? Gewoon in word als je een laptop ofzo hebt, dan kan je dat later nog op Q zetten hé. Of desnoods met pen en papier


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Oké, de extra word-war in de late uurtjes komt erbij!
    @ PeaceKeeper; wat Katl1 al zegt, als je je laptop meeneemt en op word typt ofzo... maar als je écht geen tijd hebt en je programma zit bomvol, dan kan je inderdaad uitstel krijgen (:
    Dit is wel een uitzondering, niet te vergeten!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dus... Ik zit al over de 5000 woorden...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Waerloga schreef:
    Waar gaan jullie verhalen eigenlijk over?

    Ik schrijf voor deze wedstrijd aan one-shots of aan een van mijn verhalen waar nidig aan bijgeschreven moet worden. Tot nu toe(:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik mis hier echt te veel. D:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.