• Ok ik zit dus met het volgende probleem.

    Ik heb moeite om in de verhalen aanhalings tekens en dergelijke te gebruiken.
    Ik weet gewoonweg niet waar ze nou wel moeten en waar nou niet..
    Is er iemand die dat in een simpel dingetje uit kan leggen want ik begrijp echt wel dat het voor vele mensen mijn verhalen daardoor moeilijk te lezen zijn..

    Groetjes Raveness


    - The last look back is black -

    CyberLord schreef:
    (...)
    Dat vind ik nog raarder lezen (cat)


    Het hoort wel zo. Je hebt twee verschillende persoonsvormen en dus twee verschillende zinnen, die je dus moet scheiden met een komma :')


    #WWED - What Would Emma Do?

    Oh ik doe 't atijd zo:
    'Herpderp,' zei derp1 tegen derp2.
    'Thanks derp, jij ook.'
    Fuck, dacht derp 2. We spreken dezelfde derp!


    No growth of the heart is ever a waste

    Uchiha schreef:
    Oh ik doe 't atijd zo:
    'Herpderp,' zei derp1 tegen derp2.
    'Thanks derp, jij ook.'
    Fuck, dacht derp 2. We spreken dezelfde derp!

    Wat een schrijftalent heb jij, zeg. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    CyberLord schreef:
    @Arthur, het is altijd een " als iemand iets zegt. ' gebruik je voor gedachten.

    Blijkbaar niet :Y) Maar dat was al duidelijk geworden door de andere reacties. In ieder geval, ik gebruik altijd ' Want ik vind '' zo raar staan.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Uchiha schreef:
    Oh ik doe 't atijd zo:
    'Herpderp,' zei derp1 tegen derp2.
    'Thanks derp, jij ook.'
    Fuck, dacht derp 2. We spreken dezelfde derp!


    Precies dat, hahah!

    Inderdaad de gesproken tekst tussen aanhalingstekens.


    You are beautiful, you are love.

    Arthur schreef:
    (...)
    Blijkbaar niet :Y) Maar dat was al duidelijk geworden door de andere reacties. In ieder geval, ik gebruik altijd ' Want ik vind '' zo raar staan.

    Ik juist niet. Ik vind het irritant als mensen ' gebruiken ipv. "
    Zal wel liggen aan hoe je het geleerd is.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Ik juist niet. Ik vind het irritant als mensen ' gebruiken ipv. "
    Zal wel liggen aan hoe je het geleerd is.

    Ja, maar het klopt ook wel! Op de basisschool leer je om persé met '' te schrijven. Maar op de middelbare school heb ik geleerd gekregen dat dat niet altijd hoeft. Dat je ook gewoon ' mag gebruiken. En ik ben dat gewoon gaan doen, want tja, ' is veel sneller om te typen dan " :')


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Arthur schreef:
    (...)
    Ja, maar het klopt ook wel! Op de basisschool leer je om persé met '' te schrijven. Maar op de middelbare school heb ik geleerd gekregen dat dat niet altijd hoeft. Dat je ook gewoon ' mag gebruiken. En ik ben dat gewoon gaan doen, want tja, ' is veel sneller om te typen dan " :')

    Ik merk dat verschil niet eens meer als ik typ. Ik doe langer over een ' dan een " omdat ik telkens verkeerd druk xd


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Arthur schreef:
    (...)
    Ja, maar het klopt ook wel! Op de basisschool leer je om persé met '' te schrijven. Maar op de middelbare school heb ik geleerd gekregen dat dat niet altijd hoeft. Dat je ook gewoon ' mag gebruiken. En ik ben dat gewoon gaan doen, want tja, ' is veel sneller om te typen dan " :')


    Ik gebruik meestal "
    En hmm... " is even snel te typen dan ' vind ik
    het is allebei maar 1 toets indrukken.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 15:15 ]


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    WeCaptureIt schreef:
    (...)

    Ik gebruik meestal "
    En hmm... " is even snel te typen dan ' vind ik
    het is allebei maar 1 toets indrukken.

    Bij mij niet. Voor ' hoef ik alleen maar op dat aanhalingstekenknopje te drukken. Maar voor " moet ik óf shift erbij indrukken, óf twee keer drukken. Het scheelt maar één keer klikken, maar dan nog, ik vind dat zelf fijner (:


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Arthur schreef:
    (...)
    Bij mij niet. Voor ' hoef ik alleen maar op dat aanhalingstekenknopje te drukken. Maar voor " moet ik óf shift erbij indrukken, óf twee keer drukken. Het scheelt maar één keer klikken, maar dan nog, ik vind dat zelf fijner (:


    Als ik shift of zo moest indrukken, dan zou ik het ook vervelend vinden. Bij mij is het allebei gewoon één toets


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    WeCaptureIt schreef:
    (...)

    Als ik shift of zo moest indrukken, dan zou ik het ook vervelend vinden. Bij mij is het allebei gewoon één toets

    Tja, dan maakt het inderdaad niet veel uit. Bij mij zitten ze allebei op één knop, dus ja :')


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Arthur schreef:
    (...)
    Tja, dan maakt het inderdaad niet veel uit. Bij mij zitten ze allebei op één knop, dus ja :')


    Dat is wel zeer irritant denk ik.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Iedereen gebruikt andere aanhalingstekens, zelfs schrijvers van echte boeken. Het ligt er gewoon aan wat je zelf fijner vind schrijven. In het begin schreef ik ook alleen met " , maar toen ben ik over gegaan in alleen maar ' wanneer een personage spreekt en gebruik ik gewoon [ i ] als iemand in gedachten spreekt. Dus dan ziet het er bij mij zo uit: 'Tuurlijk, tuurlijk.' zei ik hem. Dus niet. Dacht ik bij mezelf.
    Het ligt er gewoon aan wat je zelf fijner vind. Ga niet uit van wat iemand heeft geleerd of hoe iemand anders het doet; zolang het maar overzichtelijk is en je er zelf een goed gevoel bij hebt is er toch niks mis? (;

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 17:46 ]


    "We accept the love we think we deserve."

    iedereen bedankt voor de tips en dergelijke..
    Ik hoop dat ik mijn lezers er in ieder geval een plezier mee kan doen..

    (K)(K)


    - The last look back is black -