• Heyheyhey!

    Nu ik in de hogeschool zit, heb ik niets meer van taken, wat wilt zeggen dat ik in principe nooit iets voor school hoef te doen alleen tijdens mijn blokperiode. Niets doen en alles beginnen leren in je blokperiode is totaal niet slim en natuurlijk raadt elke leerkracht aan om toch tijdens het jaar de leerstof bij te houden (het tempo waarop zij lesgeven is waanzinnig!).

    Ik heb vrijdag 3 uur leercoaching gehad en ze zei dat mindmapping een goede methode is om te studeren. Ik ben dit aan het proberen maar ik vind hier toch maar niets aan. Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben & misschien moet ik de klik nog vinden met het studeren & mindmappen.

    Hier is een voorbeeld van een mindmap die ik gemaakt heb.

    Hoe leren jullie? Hebben jullie al mindmaps gemaakt & welke ervaringen hebben jullie daar dan mee?


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Kaboeki schreef:
    (...)
    Wauw! Knap! ;D

    Dat is dan wel getypt hé. =P
    Als ik dat moet schrijven, heb ik geen hand meer over en wat meer pagina's. >.<


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik zit in mijn eerste jaar op de universiteit en ik hou gewoon alles bij aan de hand van schema's of ik zet de belangrijke woorden/momenten/mensen wat dan ook in een lijstje met de betekenis erachter zodat ik de kern van de leerstof telkens in een handig lijstje heb :')


    The soul needs autumn.

    Cherish schreef:
    Ik zit in mijn eerste jaar op de universiteit en ik hou gewoon alles bij aan de hand van schema's of ik zet de belangrijke woorden/momenten/mensen wat dan ook in een lijstje met de betekenis erachter zodat ik de kern van de leerstof telkens in een handig lijstje heb :')

    Leuke tip! Dank je!


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Alduin schreef:
    Ugh, ik haat mindmaps. Ik kan er echt niet mee werken en mijn blad is altijd veel te klein...
    Ik maak gewoon samenvattingen op de goeie ouwe manier; onder elkaar met bolletjes en streepjes. Dat vind ik ook veel overzichtelijker.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Je moet studeren zoals jij dat prettig vind en niet zoals ze je zeggen te studeren. Je moet natuurlijk wel studeren wat ze zeggen dat je moet studeren, maar dus niet hoe.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt