• Heyheyhey!

    Nu ik in de hogeschool zit, heb ik niets meer van taken, wat wilt zeggen dat ik in principe nooit iets voor school hoef te doen alleen tijdens mijn blokperiode. Niets doen en alles beginnen leren in je blokperiode is totaal niet slim en natuurlijk raadt elke leerkracht aan om toch tijdens het jaar de leerstof bij te houden (het tempo waarop zij lesgeven is waanzinnig!).

    Ik heb vrijdag 3 uur leercoaching gehad en ze zei dat mindmapping een goede methode is om te studeren. Ik ben dit aan het proberen maar ik vind hier toch maar niets aan. Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben & misschien moet ik de klik nog vinden met het studeren & mindmappen.

    Hier is een voorbeeld van een mindmap die ik gemaakt heb.

    Hoe leren jullie? Hebben jullie al mindmaps gemaakt & welke ervaringen hebben jullie daar dan mee?


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Oh, ik heb een hekel aan dat programma '--

    Ik maak eeuwige samenvattingen die ik ook weer samenvat. Zo kan ik uiteindelijk paragraven samenvatten in één à twee zinnen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nadal schreef:
    Oh, ik heb een hekel aan dat programma '--

    Ik maak eeuwige samenvattingen die ik ook weer samenvat. Zo kan ik uiteindelijk paragraven samenvatten in één à twee zinnen.

    Dat vraagt toch enorm veel tijd?


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Ugh, ik haat mindmaps. Ik kan er echt niet mee werken en mijn blad is altijd veel te klein...
    Ik maak gewoon samenvattingen op de goeie ouwe manier; onder elkaar met bolletjes en streepjes. Dat vind ik ook veel overzichtelijker.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Kaboeki schreef:
    (...)
    Dat vraagt toch enorm veel tijd?


    Ligt eraan. Als je de paragraaf al een keer hebt doorgelezen valt het wel mee. Je moet jezelf erin trainen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Alduin schreef:
    Ugh, ik haat mindmaps. Ik kan er echt niet mee werken en mijn blad is altijd veel te klein...
    Ik maak gewoon samenvattingen op de goeie ouwe manier; onder elkaar met bolletjes en streepjes. Dat vind ik ook veel overzichtelijker.

    Ja ik maak ook liever samenvattingen maar vanaf nu gaat dat niet meer want ik moet echt élk detail kennen dus een samenvatting is niet altijd mogelijk + ik heb er sinds dit jaar ook gewoon geen tijd meer voor;s


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Kaboeki schreef:
    (...)
    Ja ik maak ook liever samenvattingen maar vanaf nu gaat dat niet meer want ik moet echt élk detail kennen dus een samenvatting is niet altijd mogelijk + ik heb er sinds dit jaar ook gewoon geen tijd meer voor;s


    Als ik elk detail moet kennen maak ik er gewoon geen. (We hadden vorig jaar een bioloog voor biologie... Die vroeg dus echt àlles) Ik leer dan gewoon alles vanbuiten anders neemt het veel te veel tijd in en schrijf je toch gewoon over wat er in je cursus staat...


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Alduin schreef:
    (...)

    Als ik elk detail moet kennen maak ik er gewoon geen. (We hadden vorig jaar een bioloog voor biologie... Die vroeg dus echt àlles) Ik leer dan gewoon alles vanbuiten anders neemt het veel te veel tijd in en schrijf je toch gewoon over wat er in je cursus staat...

    Ja inderdaad! Maar het probleem bij mij is dat ik niet graag/niet kan vanbuiten leren, ik wil altijd alles begrijpen & dat is meestal een groot probleem bij mij..


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Niks doen, hogeschool, wat.
    Op welke hogeschool zit jij ... wij hebben constant taken.

    Alduin schreef:
    Ugh, ik haat mindmaps. Ik kan er echt niet mee werken en mijn blad is altijd veel te klein...
    Ik maak gewoon samenvattingen op de goeie ouwe manier; onder elkaar met bolletjes en streepjes. Dat vind ik ook veel overzichtelijker.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ik maak doorheen het jaar samenvattingen van mijn handboeken en typ mijn notities over op de computer. Dan heb ik de leerstof gelijk al eens herhaald en staat alles in een word-documentje, wat ik heel handig vind om te studeren omdat het ordelijk is.
    Eigenlijk gebruik ik nooit mindmaps, ik vind het echt niet handig. Maar vorige week tijdens een van mijn lessen heeft een docent gezegd dat mindmapping wel heel handig is voor het schrijven van een opstel, vooral als je niet meteen weet wat je over het onderwerp kan schrijven (als je het onderwerp niet mag kiezen).


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Hekel aan die dingen. Dat leert gewoon niet. Ik maak samenvattingen. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik gebruik heel soms mindmaps, maar dan enkel wanneer we van onze docenten een overzicht moeten maken en daar punten op komen. Verder maak ik al mijn samenvattingen gewoon op de goede oude manier, met pen en papier, allemaal opgesomd en uitgelegd.


    comfort in c h a o s

    Ik haat mindmaps. Blegh.
    Ik vat samen. Ik ben daar enorm goed in. Ik kan boeken van 500 pagina's reduceren tot 30-50 pagina's. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik werk met mindmaps, maar dan met mindomo en niet dat programma dat jij gebruikt. Ik vind ze handig en overzichtelijk to be honest.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Scandal schreef:
    Ik haat mindmaps. Blegh.
    Ik vat samen. Ik ben daar enorm goed in. Ik kan boeken van 500 pagina's reduceren tot 30-50 pagina's. =P

    Wauw! Knap! ;D


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.