• Ik wist al dat ik gek was, dat kwam tot een explosie en toen moet ik naar de psychiater. Allemaal leuk en wel, maar het word alleen maar erger door hun. x_x
    Ik moet een psychologische test ondergaan om te bekijken of ik ergens misschien een aandoening heb, iets dat je een naam kan geven, wat therapie en misschien pilletjes. (Al ben ik daar zeer op tegen) Well, dat kwam eruit na mijn tweede gesprek, dat was ergens net voor het begin van de zomervakantie. Ik zou een uitnodiging krijgen en dan een gesprek met mijn psychiater in augustus. Goed, het is augustus, geen afspraak gehad. De psychiater gaat het dus voor mij regelen, krijg ik een nieuwe afspraak met haar, einde van september. Einde van september komt eindelijk die fucking uitnodiging binnen voor 5 oktober, morgen dus. Ik flip hem al helemaal omdat er verder niets instaat, behalve hoelaat en wanneer. Niet waar, niet hoe of wat.
    Nou, dat is ook een deel van mijn probleem, mijn onzekerheid. Die word hier alleen maar door vergroot. Uiteindelijk heeft Mitchell besloten dat hij voor mij gaat bellen, om daar allemaal informatie over te vragen. Zelf kan ik dat niet goed, op de één of andere manier word ik panisch. Zegt die vrouw dus dat ik gewoon een gesprek met mijn psychiater heb, wat al niet klopt want dat moest ik niet en mijn psychiater heeft een ander naam. Hij weer terug bellen, is het een kennismakingsgesprek vóór het onderzoek van een uur. Thefuck, lees gewoon mijn facking dossier, waar alles in staat een geef mij dat stomme onderzoek! Nu kost dit mij weer 80 euro, om opnieuw alles te mogen vertellen wat ik al vertelt heb. Dat moest ik namelijk al op twee verschillende afspraken aan de co-assistente uitleggen en daarna nog aan mijn eigen psychiater die ik pas erna te spreken kreeg! Ik flip hem serieus uit, ze mogen mij zometeen nog opnemen ook. x_x

[ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 14:39 ]

Your make-up is terrible

Ik wou net een topic maken over mijn psycholoog. ._.

Als ik jou was, wat ik niet ben, maar okay, zou ik tegen die gast waarmee je kennis moet maken gewoon zeggen dat hij jouw ouwe psycholoog moet bellen, om te vragen wat er nu precies mis is. Heb ik ook gedaan, doen ze meestal wel. En anders gewoon zwijgen, en je geld terugdeclareren bij je verzekering.:Y)

Stelletje kwakzalvers.

(USER WAS BANNED FOR THIS POST)

Sovngarde schreef:
    Ik wou net een topic maken over mijn psycholoog. ._.

Als ik jou was, wat ik niet ben, maar okay, zou ik tegen die gast waarmee je kennis moet maken gewoon zeggen dat hij jouw ouwe psycholoog moet bellen, om te vragen wat er nu precies mis is. Heb ik ook gedaan, doen ze meestal wel. En anders gewoon zwijgen, en je geld terugdeclareren bij je verzekering.:Y)

Stelletje kwakzalvers.

Ze zitten allemaal in hetzelfde fucking gebouw, op dezelfde fucking polikliniek. x_x Communicatie is zo moeilijk tegenwoordig. Doen ze een universitaire opleiding, blijken ze niet eens te kunnen lezen ofzo.
    Diegene moet juist kijken wat er mis met mij is omdat mijn psychiater het niet weet. Waar voor heb ik dan een kennismakingsgesprek nodig? Lijkt schoolkamp wel. Meh, ik zie wel wat er gebeurd, misschien ga ik uiteindelijk gewoon doen wat jij zegt, zwijgen en mijn geld terugdeclareren.

Your make-up is terrible

Wat een geldklopperij zeg. Ik zie niet direct voor me dat ze je zullen opnemen en ik zou met niet te druk maken in dat onderzoek. Niemand die zegt dat je aan iets heel ernstigs lijdt. Misschien is het maar een lichte vorm van iets en hoef je helemaal geen pillen te nemen. Naja op dat vlak ken ik je niet zo goed, maar probeer je gedachten te verzetten en doe iets leuks met Mitchell.

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

Ik heb het sowieso al niet zo met mensen in dat deel van de zorg. Ze maken gewoon dat je zelf denk dat je gek bent zodat ze je een pilletje kunnen geven en van je af zijn.
    Dat is hoe ik het heb ervaren. Je bent niet gek alleen maar omdat zij zeggen dat het zo is.
    En ja, communicatie is ook ver te zoeken bij die mensen. Je moet ze er toe dwingen, met zweep en stokslagen als het nodig is.

#WWED - What Would Emma Do?

Junns schreef:
    Ik heb het sowieso al niet zo met mensen in dat deel van de zorg. Ze maken gewoon dat je zelf denk dat je gek bent zodat ze je een pilletje kunnen geven en van je af zijn.
    Dat is hoe ik het heb ervaren. Je bent niet gek alleen maar omdat zij zeggen dat het zo is.
    En ja, communicatie is ook ver te zoeken bij die mensen. Je moet ze er toe dwingen, met zweep en stokslagen als het nodig is.

Ligt er echt aan welke mensen, mijn psycholoog en creatief therapeut waren echt heel goed.

SLOAN.

Ik ben ook niet echt tevreden over de zorg die ik krijg, hopelijk is mijn behandeling afgelopen na de evaluatie, maar als het aan mijn moeder ligt niet..

26 - 02 - '16

Wat een kut streek, laat je niet paaien. Ik vind het klote voor je dat het zo gaat, en idioot hoe het daarbinnen gaat met afspraken. De tak van psychiatrie en dat hele spectrum is redelijk verzorgd op bepaalde locaties, maar dit is een berg shit. Someone needs to clean. (cat) Ik vind soms dingen vragen ook eng, ben van mijzelf heel spontaan maar naar de orto bellen, mja, liever doet mama dat. c:

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

-hugg- Ik vind het ook een stel naaiers. Ik zou morgen gewoon eisen dat ze je dossier opvragen en ze vragen waarom je een intake gesprek moet hebben terwijl je al zo vaak hebt verteld wat er aan de hand is.
    Als je klaar bent gaan we gewoon de lekker stad in (als het niet regent) en anders doen we wel iets anders leuks <3

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

CyberLord schreef:
    -hugg- Ik vind het ook een stel naaiers. Ik zou morgen gewoon eisen dat ze je dossier opvragen en ze vragen waarom je een intake gesprek moet hebben terwijl je al zo vaak hebt verteld wat er aan de hand is.
    Als je klaar bent gaan we gewoon de lekker stad in (als het niet regent) en anders doen we wel iets anders leuks <3

Nikki, je hebt echt een topgozer (cat)

#WWED - What Would Emma Do?

CyberLord schreef:

Ze moet een intake gesprek hebben om meerdere redenen

1) Geheimhoudingsplicht. Iedere dokter heeft zijn eigen dossier, en alleen relevante gegevens mogen van de ene dokter naar de ander (je cardioloog zal niet weten dat je een jaar geleden je been brak, tenzij je nog gips aan hebt of het hem verteld, omdat het niet relevant is) en ook als ze relevant zijn zijn er beperkingen. Ze mogen in ieder geval niet je dossier heen en weer sturen, helemaal niet als degene die de test afneemt geen vaste behandelende dokter/psycholoog wordt

2) Anamnese is het belangrijkste onderzoek dat er is. Een test alleen zegt niet veel. Je moet de test samen nemen met de persoon en de informatie die jij van die persoon hebt, en ten slotte bepalen of het afwijkend is. Ik heb bijvoorbeeld maar 2 vrienden. De gemiddelde psycholoog zou al gelijk in zijn achterhoofd hebben dat ik daardoor sneller onzeker ben of weet ik veel wat. Alleen: Ik heb maar 2 vrienden en ik vind het prima, snap niet eens waarom sommige mensen 10 of meer vrienden hebben. Maar dat is iets wat niet in een test staat.
    Een test is een hulpmiddel, maar uiteindelijk zijn mensen zelf de beste meetinstrumenten. Daarom moet de psycholoog die de test afneemt ook zelf een gesprek hebben. Komt nog bij dat er altijd dingen niet in de gegevens staan die eventueel doorgestuurd zijn, of juist dingen die verduidelijkt moeten worden.

Je kan het ook zo zien: Ze nemen de tijd om nog even met je te praten in plaats van je daar neer te zetten met een test en je naar buiten te schoppen zodra je hem gedaan hebt (cat)

Neemt een heleboel andere dingen niet weg (problemen met afspraken maken, onduidelijkheid over wat voor afspraak het nou is) en ik weet niet in hoeverre dit geld in de geestelijke gezondheidszorg maar misschien is zo alvast 1 vraag beantwoord ^^

En uiteindelijk is iedere behandeling die jij krijgt ook behandeling die jij wilt. als er uit de test komt dat jij een bepaalde aandoening hebt en je kunt daarvoor behandeld worden, kun je gewoon weigeren. Je opnemen mogen ze al helemaal niet tenzij je een gevaar bent voor jezelf of de samenleving (en dat moeten ze kunnen verantwoorden bij de rechter) dus dat zal vermoedelijk niet gebeuren. Uiteindelijk is een diagnose 1 ding, wat je ermee doet is wat anders. En hoewel een dokter veel kan zeggen en adviseren, de uiteindelijke keuze daarover ligt bij jou en jou alleen ^^

quidquid excusatio prandium pro

Mordin schreef:
    (...)

Ze moet een intake gesprek hebben om meerdere redenen

1) Geheimhoudingsplicht. Iedere dokter heeft zijn eigen dossier, en alleen relevante gegevens mogen van de ene dokter naar de ander (je cardioloog zal niet weten dat je een jaar geleden je been brak, tenzij je nog gips aan hebt of het hem verteld, omdat het niet relevant is) en ook als ze relevant zijn zijn er beperkingen. Ze mogen in ieder geval niet je dossier heen en weer sturen, helemaal niet als degene die de test afneemt geen vaste behandelende dokter/psycholoog wordt

2) Anamnese is het belangrijkste onderzoek dat er is. Een test alleen zegt niet veel. Je moet de test samen nemen met de persoon en de informatie die jij van die persoon hebt, en ten slotte bepalen of het afwijkend is. Ik heb bijvoorbeeld maar 2 vrienden. De gemiddelde psycholoog zou al gelijk in zijn achterhoofd hebben dat ik daardoor sneller onzeker ben of weet ik veel wat. Alleen: Ik heb maar 2 vrienden en ik vind het prima, snap niet eens waarom sommige mensen 10 of meer vrienden hebben. Maar dat is iets wat niet in een test staat.
    Een test is een hulpmiddel, maar uiteindelijk zijn mensen zelf de beste meetinstrumenten. Daarom moet de psycholoog die de test afneemt ook zelf een gesprek hebben. Komt nog bij dat er altijd dingen niet in de gegevens staan die eventueel doorgestuurd zijn, of juist dingen die verduidelijkt moeten worden.

Je kan het ook zo zien: Ze nemen de tijd om nog even met je te praten in plaats van je daar neer te zetten met een test en je naar buiten te schoppen zodra je hem gedaan hebt (cat)

Neemt een heleboel andere dingen niet weg (problemen met afspraken maken, onduidelijkheid over wat voor afspraak het nou is) en ik weet niet in hoeverre dit geld in de geestelijke gezondheidszorg maar misschien is zo alvast 1 vraag beantwoord ^^

En uiteindelijk is iedere behandeling die jij krijgt ook behandeling die jij wilt. als er uit de test komt dat jij een bepaalde aandoening hebt en je kunt daarvoor behandeld worden, kun je gewoon weigeren. Je opnemen mogen ze al helemaal niet tenzij je een gevaar bent voor jezelf of de samenleving (en dat moeten ze kunnen verantwoorden bij de rechter) dus dat zal vermoedelijk niet gebeuren. Uiteindelijk is een diagnose 1 ding, wat je ermee doet is wat anders. En hoewel een dokter veel kan zeggen en adviseren, de uiteindelijke keuze daarover ligt bij jou en jou alleen ^^

Ik snap ook best dat ze niet alleen die test kunnen doen, maar ze kunnen dat onderzoek en dat gesprek beter op één dag plaatsen. Nu krijg ik weer een extra afspraak, minstens 2 weken later en wedden dat ze zich de helft niet meer herinneren en opnieuw gaan vragen? Daarbij, binnen 20 minuten heb ik alles afgehandeld, net zoals op mijn vorige afspraken omdat er helemaal niet zoveel te lullen valt. Toch moet ik voor een uur betalen en de volgende keer ook weer. x_x
    Het is trouwens op dezelfde afdeling en dezelfde locatie van mijn ziekenhuis, plus de informatie is heel erg relevant voor die mensen. Ze kunnen altijd nog verduidelijk vragen aan mij, maar dat doen ze niet. Nee, in plaats daarvan mag ik, zonder geld, twee keer 80 euro dokken en de helft van de tijd nog niet eens vullen.

En natuurlijk weet ik dat ze me niets op kunnen dwingen, maar ik ben gewoon bang dat deze hele situatie, plus alle 100 andere dingen waarmee ik ondertussen te maken heb gekregen, me wel een gevaar voor mezelf gaan laten vormen. Daarom zei ik dat eigenlijk.

Your make-up is terrible

Waarom denken sommige mensen toch dat ze gek zijn? :')
    Lieve Nikki, jij bent gewoon een normaal mens. Ieder mens heeft last van onzekerheden en gedachten. Als jij door psychiaters een label opgeplakt krijgt op je hoofd met GEK dan ga je dat vanzelf ook vinden :')
    Extra hulp is nooit verkeerd, maar het moet niet te ver gaan.

Tenminste, ik heb nou wel mijn mening al helemaal klaar, maar ik weet niet wat er allemaal gaande is. Als jij die hulp echt nodig hebt dan moet je er achter aan gaan. Al zijn 't wel een stelletje sukkels (cat)

I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

GuitarOnFire schreef:
    Waarom denken sommige mensen toch dat ze gek zijn? :')
    Lieve Nikki, jij bent gewoon een normaal mens. Ieder mens heeft last van onzekerheden en gedachten. Als jij door psychiaters een label opgeplakt krijgt op je hoofd met GEK dan ga je dat vanzelf ook vinden :')
    Extra hulp is nooit verkeerd, maar het moet niet te ver gaan.

Tenminste, ik heb nou wel mijn mening al helemaal klaar, maar ik weet niet wat er allemaal gaande is. Als jij die hulp echt nodig hebt dan moet je er achter aan gaan. Al zijn 't wel een stelletje sukkels (cat)

Ik vind het echt heel lief dat je me normaal noemt. Het is eigenlijk wel prettig dat er nog mensen zijn die me ook als normaal zien, terwijl dit eigenlijk helemaal niet het geval is. Ach, pas na dat onderzoek zal ik weten of ik echt normaal ben of helemaal krankzinnig haha. Toch bedankt! Ik waardeer het echt.

Your make-up is terrible

Adem. Alles komt goed, ze gaan je niet vermoorden! Over je bankrekening kan ik helaas niet hetzelfde zeggen...
    Ach, je weet nooit dat er wat uithalen, misschien ben je dan echt geholpen?
    Veel succes ermee!

Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

Aan de ene kant denk ik dat ik heel hard zou lachen als bleek dat je krankzinnig bent en aan de andere kant... Zou ik dat ook weer niet hebben. Het klinkt gewoon zo niet jou, zo on-Nikki
    Anyways, wat een gedoe zeg, succes!

[ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 21:14 ]

"Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis