• Geen idee waar dit topic moest :x

    Vandaag ben ik tijdens de middag naar huis moeten gaan, ik had gisteren last van nekpijn, maar deze nacht is er duidelijk iets ingeschoten, want deze ochtend kon ik hem amper bewegen. Zo erg dat als ik bukte, draaide, of zelfs als ik stilstond pijn had. Mijn moeder was naar de apotheker gegaan, en die hebben me iets gegeven, maar die zeiden dat als het morgen niet beter of zelfs erger was, ik naar de dokter moest. Ze vroegen ook of ik braakneigingen en koorts had, want dat het dan kon zijn dat ik een hersenvliesontsteking had. Nu vandaag had ik maar één braakneiging ofzo, en geen koorts; maar dit deet me wel even nadenken. Want de laatste tijd ben ik wel heel erg zwak en suf, alsof ik er niet helemaal bij ben en ik heb ook vaak braakneigingen, dat ik me ongezond voel en overal pijn heb. Zoek ik even op, en wat blijkt dat de vaak voorkomende symptomen van hersenvliesontsteking zijn;
    * misselijkheid;
    * braken;
    * verminderde eetlust;
    * de neiging om licht te vermijden;
    * gewrichtspijnen;
    * sufheid;
    * bij een bloedbesmetting door de meningokok: rood-paarse vlekjes op de huid, die niet verdwijnen als je er met een glas op duwt.

    De dingen in het vet, zijn de symptomen waar ik last van heb. Het klinkt misschien vaag, en mijn moeder zegt ook dat het waarschijnlijk wel niets is. Ikzelf denk ook niet dat ik dat heb, maar aangezien de symptomen weet je maar nooit.. Zou ik naar de dokter gaan of niet?


    Edit: Ik ben vandaag bij de dokter geweest, en ik heb een spierontsteking. Ondertussen is mijn nekpijn wel helemaal uitgerokken tot mijn rug, maar gelukkig is het dat maar. Ik bedoel, het had veel erger kunnen zijn. Nu mag ik wel niet gaan dansen D:

    [ bericht aangepast op 6 okt 2012 - 11:21 ]


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Ik zou naar de dokter gaan. Misschien is het wel geen hersenvliesontsteking, maar je kunt het maar beter zeker weten.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ehm naja, ik denk dat die twee die niet dikgedrukt zijn toch wel het belangrijkste zijn als je echt last hebt van een hersenvliesontsteking.
    Dit ziet er eerder eerder uit als gewoon een virusje.


    Life is hard and then we die

    Dokter! En snel ook. Want als het wel zo is, kun je er maar beter snel bij zijn!


    To infinity and beyond •

    Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 16:50 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Altijd naar de dokter gaan als je denkt iets te hebben. Je kunt het maar beter zeker weten!


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Die klachten en dan nog de vraag of je naar een dokter moet gaan of niet... soms begrijp ik mensen niet helemaal. Zelfs als het niks zou zijn, is het gewoon beter om toch een bezoekje aan de huisarts te brengen. Toch zeker als het enkele dagen aanhoudt.

    Natuurlijk moet je niet direct panikeren dat het iets ernstigs zal zijn, want je hebt zoveel meer dingen die dezelfde symptomen hebben. Maar ik zou wel gewoon even langs de huisarts gaan voor de zekerheid.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Altijd gaan voor de zekerheid :')

    Goodluck!


    Pretty is just a pretty word.

    Neyo schreef:
    Dokter! En snel ook. Want als het wel zo is, kun je er maar beter snel bij zijn!


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en even naar de dokter gaan. Ik denk niet aan hersenvliesontsteking ,maar fijn is het niet.


    Shoganai i ne~

    Absoluut naar de dokter gaan. Een jaargenoot van me heeft ook hersenvliesontsteking gehad en die mag blij zijn dat hij nog normaal kan functioneren (er was namelijk grote kans dat hij voor een groot deel zou verlammen). O, en ik wil je geen angst aanjagen, maar het schijnt dat als je je kin niet meer op je borst kan doen, je echt heel snel naar de dokter moet. Dan is de kans groot dat je het hebt, had ik gehoord. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Absoluut naar de dokter gaan. Een jaargenoot van me heeft ook hersenvliesontsteking gehad en die mag blij zijn dat hij nog normaal kan functioneren (er was namelijk grote kans dat hij voor een groot deel zou verlammen). O, en ik wil je geen angst aanjagen, maar het schijnt dat als je je kin niet meer op je borst kan doen, je echt heel snel naar de dokter moet. Dan is de kans groot dat je het hebt, had ik gehoord. x)

    Dan moet ik zéker naar de dokter, want mijn kin geraakt amper meer aan mijn borst nu,..


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Het zijn best wel standaardklachten. Op de braakneigingen na, heeft iedereen dit wel eens. Ik denk dat je gewoon wat ziekjes bent en verder tussen je oren zit. Zolang je geen koorts hebt, zou ik persoonlijk niet naar de dokter gaan. Maar hee, ik ben geen dokter. Daarbij kan het geen kwaad om naar de dokter te gaan, gewoon voor de zekerheid.


    i put the fun in funeral

    Ik zou dit overleggen met je moeder. Niet met ons, users. Wij zijn geen dokters, kunnen/mogen geen diagnose stellen, evenals jij zelf.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ga naar de dokter! Wij op Quizlet kunnen je wel advies geven maar we zijn geen dokters en wat jij hebt lijkt mij ten eerste heel onprettig en daarnaast echt wel een bezoekje aan een huisarts waard. Dus het liefst zo snel mogelijk naar de dokter gaan, als het wel wat is kun je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn.


    Physics is awesome

    Op de gewrichtspijnen na zijn het allemaal vrij aspecifieke klachten die je daar opnoemt, die alles kunnen betekenen. Van een virusje, wat verkeerds gegeten tot inderdaad meningitis. Komt bij dat meningitis meestal acuut is: Je gaat dan echt snel achteruit, niet dat je je een weekje lamlendig voelt. Langzamere opkomst kan ook maar is nog zeldzamer dan gewone meningitis.

    Maar gezien het feit dat je A) niet al halfdood ligt te gaan en al wat langer meh bent, B) je hebt vooral de aspecifieke klachten zou ik zeggen dat je waarschijnlijk gewoon wat ziekjes bent en verkeerd hebt gelegen met je nek.

    Maar zoals altijd: Als je je zorgen maakt, ga naar de dokter en vraag geen advies op internet ^^


    quidquid excusatio prandium pro