• De stelling van deze week luidt:
    De zomervakantie is te lang en zou meer verspreid moeten worden over het hele jaar.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens :)


    •*• Lululu •*•

    Dan zou iedereen tegelijk zowat op vakantie gaan, dag rust...


    ©1998

    Nee. Ik mag dan dit jaar zo'n 3 maanden of meer zomer gehad hebben maar door al die schooldingen (inschrijvingen uni, herkansingen, toelatingsexamens) blijft er al weinig genoeg over. Een normale zomer van 6-8 weken is echt niet te lang. Losse weken over het jaar leveren meestal alleen meer huiswerk op. En in zomervakanties is het natuurlijk meer genieten omdat er niks aan school te doen valt =) geen zorgen=> meer genot.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Truestars42 schreef:
    Oneens, je kijkt er naar uit heel het schooljaar want je hebt eindelijk geen school voor een lange tijd.
    Je werkt naar de zomervakantie toe en als het dan word verdeeld heb je het gevoel van lange vakantie niet meer en persoonlijk hou ik nogal van dat gevoel


    Eens,ik zou het best fijn vinden als er een week van de zomervakantie afging en die verspreid werd over het jaar


    ''You need to take his heart'' - anonymous

    Oneens, de zomervakantie was dit jaar eigenlijk te kort voor mij. Het is heerlijk om echt eens even niet aan school te hoeven denken (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Oneens, die week die er van af gaat, zal dan over het jaar verspreid worden, dus tussendoor een random dag extra vrij, en daar heb ik echt geen zin in. Bepaalde lessen worden dan altijd de dupe, omdat het bijv. steeds op maandag is, en het is dan heel verveend toetsen plannen en stof ervoor leren, en daar worden de lessen (& leraren) gestresst en vervelend van.


    If you're going to hell, keep going

    Nee, gewoon nee. Ik vind het heerlijk om even helemaal bij te kunnen komen tussen de schooljaren door en leuke dingen te ondernemen. En nu ik studeer heb ik ook genoeg te doen in de zomervakantie.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Oneens.
    De zomervakantie is precies lang genoeg en dat moet zo blijven vind ik!


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Oneens, er zijn al genoeg kortere vakanties door het jaar heen. Mensen willen ook op vakantie, daar is de zomervakantie er toch voor?

    Ik denk dat het twee kanten heeft. Het is natuurlijk wel zo dat als je het verspreid over het jaar, dat je dan alles een beetje kan afwisselen, eerst hard werken (of juist niet, haha) en dan even een weekje vrij en met vriendinnen afspreken, geen gezeur meer met feestjes die in het weekend worden gehouden en waarbij de helft niet kan omdat ze huiswerk moeten maken, scouting hebben, naar paardrijden moeten, voetbal, of noem het maar op. Maar aan de andere kant, het is wel weer fijner om een paar weken naar een ander land te gaan, dan heb je echt de tijd om de cultuur te 'proeven' en gewoon te genieten.
    Dus eigenlijk ben ik het oneens en eens tegelijk.


    --

    Truestars42 schreef:
    Oneens, je kijkt er naar uit heel het schooljaar want je hebt eindelijk geen school voor een lange tijd.
    Je werkt naar de zomervakantie toe en als het dan word verdeeld heb je het gevoel van lange vakantie niet meer en persoonlijk hou ik nogal van dat gevoel


    mee eens..


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Nee, het is heerlijk om gewoon even een aantal volle weken helemaal niets te moeten. Bovendien, als je het verspreidt, raak je continu uit het patroon van werken.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Oneens. Ik heb dan bijna 5 maanden zomer vakantie gehad. 3,5 maand was ik al kwijt aan mijn stage. Dan heb je nog herkansingen. Ik heb in totaal denk ik 4 weken vakantie gehad.

    Dit jaar word het hopelijk beter ben namelijk al vanaf 1 mei vrij, word alleen wel een stage van 15 weken tot misschien 5 maanden.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Oneens!
    De zomervakantie dient om uit te rusten van de 10 vorige maanden, maar ook voor de 10 volgende maanden. Het dient om met een nieuwe, frisse lei te starten in september, zonder ruzie's en zo verder. Het duurt dus niet te lang en mag misschien nog een weekje langer duren...


    If it is meant to be, it will be !

    Truestars42 schreef:
    Oneens, je kijkt er naar uit heel het schooljaar want je hebt eindelijk geen school voor een lange tijd.
    Je werkt naar de zomervakantie toe en als het dan word verdeeld heb je het gevoel van lange vakantie niet meer en persoonlijk hou ik nogal van dat gevoel


    Intersectional feminist