Oneens
De zomervakantie is iets waar je het hele jaar naar uit kijkt. En ik vind sowieso al dat het te snel gaat. En we hebben door het jaar heen toch best wel veel vrij. Herfstvakantie, kerstvakantie, carnavalsvakantie (geen diee hoe ze dat in het noorden & midden van NL noemen), meivakantie. En dan al die dagen nog door het jaar heen, hemelvaartsdag, pinsterdag, goede vrijdag, paasmaandag etc. (en nog lokale feestdagen)
En dan geeft ze school door het jaar heen ook nog wel eens dagen vrij. Ik had afgelopen vrijdag vrij omdat de onderbouw van onze school een sportdag had (ik ben bovenbouw en had toen vrij dus) en volgende week vrijdag heb ik ook weer vrij omdat dan de helft van havo 4 al op buitenlandse reis gaat. En over een paar weken hebben we verkorte lesdag omdat de leraren studiemiddag hebben. En dan hebben we ook nog projectweken na de proefwerkweken etc.
Het valt allemaal dus hartstikke erg mee met dat zo veel naar school gaan. Volwassen mensen moeten de hele dag werken en de meeste ook nog een stuk langer dan ons, en die hebben een stuk korter vakantie dan wij hebben.
De zomervakantie heft echt niet verspreid te worden over het jaar
[ bericht aangepast op 30 sep 2012 - 13:19 ]
Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila