• Zucht... Mijn vriendin is weer bezig. Hoelaat is het nu? 22:45 zo laat is terwijl ik dit schrijf. Mijn vriendin gaat ieder zaterdag stappen. Ze is ook 16 dus ze mag. Ik nog niet want ik ben pas 15, nou, maakt ook niks uit want het gaat over mijn vriendin. Net 5 minuten geleden kreeg ik dit smsje: ik ben weer dronken hihih en heb weer gezond met die en die. En zo gaat dat ieder weekend en dan maandag als ik haar weer zie komt ze jankend naar mij toe: Ik heb met hem gezoend! en was weer dronken en ik voel me zo slecht en..en...en ga maar zo door! Ik vind het niet erg dat ze een keer dronken is en zoent met iemand. Al zoent ze met de hele wereld maakt mij geen reet uit! Maar dat ze dan de hele tijd met die jankende klagende verhalen komt en mij nooit iets leuks vertel! Daar wordt ik nou echt moe van! Ik heb het haar al een keer uit gelegd hoe ik me daar bij voel maar ze gaat maar door.
    Hoe los ik dit op? Iemand tips?

    sorry die ander topic ging fout


    I paint objets like I think them, not like I see them. Pablo Picasso

    Je hebt het al eens uitgelegd, maar ze luistert er niet naar... ikzelf zou dan gewoon recht voor z'n raap zeggen dat ze het zelf opzoekt en dus niet achteraf moet komen klagen. Ze is 16 en dus oud en wijs genoeg om een beslissing te nemen. Ze weet dat ze die dingen doet als ze drinkt, dan is het aan haar om de verantwoordelijkheid te nemen en 'nee' te zeggen tegen alcohol wanneer ze gaat stappen. Of simpelweg op tijd stoppen na een twee of drietal glazen zodat ze zich niet ladderzat zuipt.
    Zoiezo vind ik het excuus 'ik was dronken' behoorlijk lame, maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
    Je kan het allicht gewoon nog eens uitleggen op de vriendelijke manier, maar als je het echt kotsmoe bent, moet je je gewoon harder opstellen.

    Ik zeg natuurlijk niet dat het 't beste is wat je kan doen, maar het is de manier hoe ik het zou aanpakken, maar ik kan op dat vlak dan ook gewoon een echt k*twijf zijn. Ik moet wel zeggen dat het altijd wel het gewenst effect heeft, want ofwel gaan ze slim doen ofwel komen ze niet meer bij me klagen achteraf.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Waarom open je nog een topic?

    Again: Dat je het feit dat ze met andere jongens zoent minder erg vindt dan dat ze er spijt van heeft, zegt nogal iets over jullie relatie. Je hoort in een relatie niet met een ander te zoenen, gewoon niet. Dat zij zich zo nodig ieder weekend lam moet zuipen en met andere jongens zoent, is haar beslissing. Persoonlijk snap ik totaal niet waarom je haar nog als vriendin ziet, maar okee, ieder z'n eigen normen en waarden. Geloof maar niet te veel in haar woorden als ze zegt dat het haar spijt, ze doet dit blijkbaar vaker en het kan haar dus geen barst schelen wat jij ervan denkt. Ik zeg dumpen.
    Verder is het misschien wel verstandig om te bedenken wat jij nou belangrijk vindt in een relatie, aangezien het je niks kan schelen met wie je vriendin allemaal gaat.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Waarom open je nog een topic?

    Again: Dat je het feit dat ze met andere jongens zoent minder erg vindt dan dat ze er spijt van heeft, zegt nogal iets over jullie relatie. Je hoort in een relatie niet met een ander te zoenen, gewoon niet. Dat zij zich zo nodig ieder weekend lam moet zuipen en met andere jongens zoent, is haar beslissing. Persoonlijk snap ik totaal niet waarom je haar nog als vriendin ziet, maar okee, ieder z'n eigen normen en waarden. Geloof maar niet te veel in haar woorden als ze zegt dat het haar spijt, ze doet dit blijkbaar vaker en het kan haar dus geen barst schelen wat jij ervan denkt. Ik zeg dumpen.
    Verder is het misschien wel verstandig om te bedenken wat jij nou belangrijk vindt in een relatie, aangezien het je niks kan schelen met wie je vriendin allemaal gaat.


    Ik geloof dat ze vriendinnen zijn en niet vriend&vriendin... of heb ik het nu verkeerd?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik geloof dat ze vriendinnen zijn en niet vriend&vriendin... of heb ik het nu verkeerd?


    O, lol. Het is zaterdagavond mensen. Well, in dat geval: Aandachtzoekerij. Het feit dat ze jou gaat smsen om dat soort dingen te vertellen, vond ik al vreemd. Alsof ze wil dat je zich zorgen om haar gaat maken/boos op haar wordt.
    Ik zou er zo min mogelijk aandacht aan schenken en het haar maar zelf uit laten zoeken. 't Is lastig om haar verstand bij te brengen als ze feesten belangrijker vindt.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Waarom open je nog een topic?

    Again: Dat je het feit dat ze met andere jongens zoent minder erg vindt dan dat ze er spijt van heeft, zegt nogal iets over jullie relatie. Je hoort in een relatie niet met een ander te zoenen, gewoon niet. Dat zij zich zo nodig ieder weekend lam moet zuipen en met andere jongens zoent, is haar beslissing. Persoonlijk snap ik totaal niet waarom je haar nog als vriendin ziet, maar okee, ieder z'n eigen normen en waarden. Geloof maar niet te veel in haar woorden als ze zegt dat het haar spijt, ze doet dit blijkbaar vaker en het kan haar dus geen barst schelen wat jij ervan denkt. Ik zeg dumpen.
    Verder is het misschien wel verstandig om te bedenken wat jij nou belangrijk vindt in een relatie, aangezien het je niks kan schelen met wie je vriendin allemaal gaat.


    ...

    Is het niet mijn ding om overal lesbiennes te zien? Zoek je eigen ding! D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    ...

    Is het niet mijn ding om overal lesbiennes te zien? Zoek je eigen ding! D:


    Ik dacht dat ze een jongen was D:


    i put the fun in funeral

    Het lijkt me heel lastig en vervelend om in zo'n situatie te zitten. Ik heb hier alleen geen enkele ervaring mee. Sterkte!


    26 - 02 - '16

    Audacity schreef:
    (...)

    Ik dacht dat ze een jongen was D:


    Een jongen zegt nooit "BFF"

    Een echte jongen noemt dat zijn bitch :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Een jongen zegt nooit "BFF"

    Een echte jongen noemt dat zijn bitch :Y)


    Ter verdediging: het vorige topic heette buitenlandse liefde. Blijkbaar had ik de titel van dit topic niet goed gelezen (cat).


    i put the fun in funeral

    Wat vervelend zeg :S

    Ik zou er eens serieus over gaan praten als ze een keertje nuchter is. Ik zou me er dood aan ergeren. Gewoon een keer face to face praten. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.