Zo heb ik enkele maanden terug eens een artikel in de flair gelezen, over een koppel die beiden verliefd werden op dezelfde man, en die man had ook gevoelens voor hun en daardoor besloten ze een trio relatie aan te gaan. Ik vond het echt een heel interessant artikel. (toeval wil dat ik eveneens al zo'n 3,5 jaar aan een rpg schrijf met een vriendin, waarbij het om een driehoeksrelatie gaat, en ze houden alle drie van elkaar, op elk hun eigen manier).
Dit is natuurlijk een iets andere vertoning dan een man met 5tal vrouwen en boel kindjes, maar het is eveneens dat je je partner(s) deelt.
In denk zelf dat het van situatie tot situatie afhangt. Net als bij die community's in Amerika - ik ben even de naam kwijt - dat 1 man met meerdere vrouwen (waaronder minderjarigen) trouwt en fokt als een verdraait konijn... tja, daar ben ik gewoon faliekant op tegen.
Zo'n trio relatie... ik weet niet of ik het zou doen of kunnen, misschien wel, misschien niet - dat kan je toch pas zeggen van zodra je in zo'n situatie komt - Ik denk ook zeker niet dat het slecht of fout is. Een perfecte man - vrouw bestaat niet in mijn ogen en misschien dat je in een trio relatie die aanvulling wel vindt. In de rpg waaraan ik schrijf draait het om drie personen - een psychopaat/saddist, de hele lieve en tedere man en dan een vrouw die ertussen in zit (een snelle simpele beschrijving want ze zijn zoveel complexer maar dat ga ik hier niet uitgebreid vertellen want de meesten zullen het toch niet interessant vinden :'D)
Een persoon kan nooit alle kanten in zich hebben waar je als mens zijnde toch van droomt/ graag zou willen. Voorbeeld; een man moet humor hebben, goed in sport zijn, een brutaal kantje hebben, romantisch en teder zijn maar toch ook een ruige kant hebben en ga zo je lijstje maar eens door. Hetgeen wat je werkelijk zou willen, zonder genoegen te nemen met wat realistisch genoeg is om daadwerkelijk in één persoon te vinden.
Wat als je al die dingen wel in twee mensen terug vindt en als je alle drie (of misschien meer) er op die manier mee akkoord gaat en zo'n relatie ziet zitten... tja, waarom niet.
Een mens is niet gemaakt om van één persoon te houden, hoe graag we dat ook zouden willen en hoe monogaam we ook trachten te blijven (natuurlijk lukt het ook bij sommigen om de rest van hun leven samen te blijven zonder vreemd te gaan of om ook maar iets van gevoelens voor een ander te krijgen). Het zit in onze dierlijke aard om meerdere partners te hebben, zoals bij zowat alle zoogdieren. Ik geloof dat er maar een enkele is (naast bepaalde vogelsoorten) die maar met één partner paart zijn hele leven lang.
Dus ja, ik heb er echt niks op tegen en ik denk dat het voor sommigen echt wel kan werken. Ik ben denk ook heel nuchter in die dingen. Of het iets voor mij is, ik heb geen idee. Ik ben gelukkig met mijn vriend en de relatie zoals die is. Toch, wie weet, als we een vrouw treffen ( ik ben dan ook bi en verkies een vrouw boven een 2de man) en er zou wederzijdse gevoelens zijn bij ons alle drie, dan zou ik zeker zoiets kunnen overwegen. Of het echt gebeurd is iets anders natuurlijk en het is altijd maar af te wachten of het voor je werkt of niet :'D
[ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 11:21 ]
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”