• Die goed is in bio. Ik moet dit uitleggen met behulp van de begrippen osmose/osmotische waarde etc.

    Waarom kan men geen zuiver water via een infuus toedienen als de patiënt uitgedroogd is?

    Kan iemand me even helpen? Ik weet iig dat de O-waarde van het bloed van de patiënt hoger is dan die van het water, maar verder kom ik ook niet. ;3


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Zuiver water bevat geen mineralen waardoor de patiënt alsnog uitdroogt. En er was nog meer. Ik wist het verdorrie D:

    EDIT: Ik ga wel uit van demi-water als je dat bedoelt met zuiver water.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2012 - 16:30 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Omdat er in het water geen deeltjes zitten, zoals in het lichaam. Daarom probeert het lichaam het eerlijk te verdelen door juist water af te geven om het gelijk te trekken ofzoiets.


    Your make-up is terrible

    Ik ben zelf niet zo sterk in die osmotische waarden, ik draai het altijd om!

    Zout-oplossing om meer water beter in lichaam vast te houden, denk ik. En zuiver water heeft geen zout. Zoiets (:


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Zo ben ik weer, heb het even opgezocht. Je mag dit niet doen vanwege het osmotische effect. Je cellen willen dezelfde zoutconcentratie als de omgeving, dus nemen heel veel van het zuivere water op doordat er geen zout in dat water zit. Uiteindelijk barsten ze openen en heb je een groot probleem :Y)

    [ bericht aangepast op 13 sep 2012 - 16:25 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Als ik zoiets moet maken, denk ik altijd aan het oog, dat helpt.
    Als je een oogbal in het water gooit, gaat hij al dat water opnemen omdat hij dezelfde osmotische waarde wilt krijgen, dus ontploft hij. Gooi je hem in een te zoute oplossing, zal hij het water afgeven en krimpt hij.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Als ik zoiets moet maken, denk ik altijd aan het oog, dat helpt.
    Als je een oogbal in het water gooit, gaat hij al dat water opnemen omdat hij dezelfde osmotische waarde wilt krijgen, dus ontploft hij. Gooi je hem in een te zoute oplossing, zal hij het water afgeven en krimpt hij.

    HAHAHAHA. Lekkere vergelijking.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wat de mensen hierboven zeggen klopt. Moest het leren voor een SE vorig jaar. Ik geloof dat mijn antwoord ongeveer zo was:

    De osmotische waarde van het water is hypotonisch ten opzichte van de cellen. Omdat de cellen de concentratie gelijk willen houden, zullen ze het zuivere water blijven opnemen totdat de cellen knappen. Dit gebeurd omdat dierlijke cellen geen celwand hebben.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2012 - 16:41 ]


    Happy Birthday my Potter!